Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke koblet på nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Den bærbare pcen min begynte helt plutselig å nekte tilkolbling til det trådløse nettet. Det står at signalstyrken er utmerket, men når jeg skal koble til kommer den til "henter nettverksadresse" før den stopper. Jeg har en annen bærbar pc i huset og den funker perfekt.

Her er litt innformasjon som sannsynligvis ikke er relevant, men jeg tar det med for det:

Det trådløse nettet består av;

- SpeedTouch54672 router modem

- D-Link Dl-614+ Wireless Broadband Router

Pcen min er en helt vanlig winXP.

Jeg vet ikke om noen har noen konkret løsning på dette, men en sjekkliste med vanlige feil hadde vært kjempefint=)

Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Den bærbare pcen min begynte helt plutselig å nekte tilkolbling til det trådløse nettet. Det står at signalstyrken er utmerket, men når jeg skal koble til kommer den til "henter nettverksadresse" før den stopper. Jeg har en annen bærbar pc i huset og den funker perfekt.

Her er litt innformasjon som sannsynligvis ikke er relevant, men jeg tar det med for det:

Det trådløse nettet består av;

- SpeedTouch54672 router modem

- D-Link Dl-614+ Wireless Broadband Router

Pcen min er en helt vanlig winXP.

Jeg vet ikke om noen har noen konkret løsning på dette, men en sjekkliste med vanlige feil hadde vært kjempefint=)

Jørgen

8053028[/snapback]

muligens at enten nettverkskortet i maskina di eller antenna "krangler med rutern... kanskje du burde gå inn på d-link sine sider og se om du ikke finner en slags liste der over kompitable nettverkskort (som funker med rutern) på d-link's sine hjemmesider? dette kan sikkert hjelpe deg hvis du finner ut hva slags nettverkskort som sitter i pcen din... men mens jeg husker det... har du prøvd og bruke en annen laptop for og se om den klarer og koble seg opp mot rutern din?

vet jo aldri...

\Daniel

Lenke til kommentar

Har faktisk akkurat opplevd det samme selv. Da med 2 forskjellige routere (D-link & Speedtouch). Jeg regner med det er noe med maskinen, da den heller ikke ville motta IP via LAN kortet.

Hvis det trådløse nettet ikke kjører noen form for sikkerthet får jeg IP-adresse, men hvis WAP er slått på vil den ikke mere.

Maskinen er en Acer Travelmate 4100, med Intel 2200BG w-lan kort.

Har re-installert nå, så får sjekke litt mer i helgen når jeg har tid om jeg finner ut noe mere om det.

Gir du en lyd hvis du finner ut noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...