TST Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Avslutningen på Den Lengste Reisen-trilogien blir episodebasert, og utvikles med millionstøtte fra Norsk filmfond. Les mer Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Yay! Det blir i det minste en oppfølger, er også spent på hvordan den blir distribuert på konsoll. Vært digg hvis de selger den episode for episode på Xbox Live. Lenke til kommentar
TimmyTwo Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Var vel ikke særlig tvil om at en oppfølger skulle komme, i og med hvordan Drømmefall slutter... Er veldig spent på å se hvordan Funcom utvikler dette... Gleder meg! Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Det var ikke en selvfølge at det skulle komme en oppfølger til Drømmefall, dette pga at Drømmefall solgte ikke så godt som forventet. De lovte uansett å fullføre historien, og da i værste tilfelle som en bok eller gratis online. Så at de faktisk vil fullføre serien som spill er gode nyheter! Lenke til kommentar
Soth Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Heller negativt at det blir episoder. Får bare håpe de utgir spillet på disk når alle episodene har kommet. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Synes det er bra vi ihvertfall får noe jeg! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) ÆSJ! Er selvsagt glad for at det kommer en oppfølger, forventet at det ville komme i en eller annen form. Episode-basert derimot.. Ikke særlig happy news Endret 1. mars 2007 av Blib Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Trenger ikke å være så gærent det. Synes Sam & Max fungerer overraskende bra. Kan jo hende de klarer å gjøre ferdig hele greia på denne måten også. Og det vil vel uansett være bedre enn å få resten av historien i form av noveller? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Synest det er greit med episodebasert fortsettelse eg, då vil spelet vare lengre. I staden for å bruke 2 dagar på å rundspele det får du eit par timar med nokre månadars mellomrom. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Det vi er opptatte av akkurat nå, er å utvikle en teknologi som kan levere episodebasert innhold enkelt til spillerne uten at det skal være et mas å få tak i en ny episode. Forhåpentligvis er det bare å gå inn i spillet og få det lastet ned automatisk -- men akkurat hvordan det blir får vi se. Vi jobber i hvert fall mot å utvikle en ny teknologi for dette som skal gjøre episodespill mye mer morsomt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Vil episodane bli solgt på same måte som Half-Life 2-episodane via Steam eller blir det eit eige system i spelet? Eg forstår det nesten som at du ikkje må betale for å laste ned episodane. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) damn.Begynnte for noen uker siden på Den lenste reisen, har gjort 1/4 ca.Må få gamet frem til og igjennom dreamfall før dette kommer ut, men jeg venter på en samling. Episodebasert spill av denne typen faller ikke i smak her ihvertfall.Trodde funcom tjente nok penger på disse spilla, hvorfor milionstøtte fra Norsk filmfond? Endret 5. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Episodebasert Liker ikke at det er episodebasert nei. Men bra de fortsetter da! Lenke til kommentar
Agres Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Ved å gi spillet ut som episoder blir det litt vanskeligere å kopiere det. Funcom vil tjene mer penger, og vi forbrukere vil forhåpentligvis sitte igjen med et bedre produkt. Synes dog 2,5 million hørtes lite ut for utviklingen av spillet. Lukter jeg gjenbruk av spillmotoren fra Drømmefall? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 YES!! Uansett spillmotor.. likte den som var jeg!! Likte spillet.. GODT å høre at det BLIR en "spillbar" fortsettelse... var veeeeeeeeldig redd for at jeg ikke skulle få vite hvordan det hadde gått! Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Har ikke spilt Dreamfall selv, men siden detr er epidose basert, er det nok en måte å tjene ekstra penger på XD. Hadde vært greit hvis det hadde kostet 50kr episoden med 6 episoder, men hvis det koster 299,- per episode du bare bruker 5 timer på... da bruker du nærmest 1900,- på alt.... ikke no rart det er folk som piratkopierer spill og alt annet når prisene er sky høye for liten spillbarhets tid. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Ved å gi spillet ut som episoder blir det litt vanskeligere å kopiere det. Funcom vil tjene mer penger, og vi forbrukere vil forhåpentligvis sitte igjen med et bedre produkt. Synes dog 2,5 million hørtes lite ut for utviklingen av spillet. Lukter jeg gjenbruk av spillmotoren fra Drømmefall? 8054895[/snapback] Har bare en ting mot Episodebaserte spill, dette kan skje med alle spill, og det er utrolig kjipt når man aldri får se slutten av historien. Forsåvidt ville jeg gjettet at det er en mindrepart som kjøper spill for nedlasting i forhold til de som kjøper det på CD i butikken. Så hvor mye de tjener på nedlastbare episoder i forhold til cd skulle jeg likt å sett noe statistikk på, har du noen tall i baklomma? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Episode eller ei, denne nyheten har jeg gledet meg til! Rundet Drømmefall med en følelese bare overgått av KotR (1), håper oppfølgeren leverer like bra! Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hvorfor får FunCom midler fra Norsk FilmFond? Greier ikke det firma å stå på egne bein? Eller er det et lån som betales tilbake hvis spillet går med overskudd? Lenke til kommentar
Strandball Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Veldig godt å få vite at det kommer en etterfølger, jeg må bare vite hva som skjer. Dog stiller jeg meg veldig negativ til at episode 3 skal deles inn i fler kapitler, hvorfor? Lag heller et STORT tredje spill (på 10 DVD'er for min del) og release som en ferdig pakke. Og en annen ting. 2,5 millioner? Er det en spøk? Det er jo lik null. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg