Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til oppsett av stereo

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til innkjøp av diverse komponenter. Planen er å stappe bilen full av lyd. Har ikke så mye peiling, men forstår det grunnleggende i bilstereo.

Det første jeg kjøpte var en pakkeløsning, JBL CS-series Power Pack II

Spesifikasjoner

For øyeblikket har jeg bare installert JBL-pakken i bilen nå og det låter ganske bra, faktisk.

Ved neste kjøp tok jeg det til et nytt nivå. Et Peerless Resolution 5 frontsett

Spesifikasjoner

Og så til slutt, en forsterker. Dynabel BF1702 2x170 W

Spesifikasjoner

For øyeblikket har jeg bare surra strømledningen rundt batteripolen som en "nødløsning", men etter hva jeg har forstått så burde jeg ha en kondensator hvis jeg skal samkjøre alt utstyret..? Det er vel sånn at en kondensator kutter strømmen når bilen ikke går, er jeg på riktig spor? :) Det er i så fall kjekt med tanke på at to forsterkere drar litt strøm i lengden.

Har dere noen tips om hva jeg burde gjøre, oppsett, plasseringer, osv?

Håper at noen snille sjeler kan hjelpe meg litt på vei her, så jeg kan utnytte det jeg har, istede for at det ligger å støver.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm, jeg kan ikke så mye om kondensatorer, men det du tror de gjør er feil. Etter som jeg har forstått det, gir kondensatoren kun fra seg strøm når den oppdager et spenningsfall på ledningen den er koblet til. Ved kose høring vil den ikke gjøre noe som helst. I stede for å vase med kondensator, ville jeg sørget for å ha et godt batteri under panseret.

Lenke til kommentar

Hmm, okey. Men vil et "vanlig" batteri (har en golf 87mod 1.6 l) klare å hamle opp med 2 forsterkere som dundrer løs samtidig. Og hva trenger jeg for at strømtilførselen til forsterkerne skal kuttes når motoren slåes av?

Oppsettet jeg hadde tenkt meg, var å la dynabel-forsterkern ta seg av frontsettet og la pakkeløsningen kjøre som nå. Men hvordan kobler jeg de to forsterkerne sammen?

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt det å satse på et tørt batteri, helst med så mye kaldstarts power som mulig. Hvis du spør etter dette burde de klare å utstyre bilen med et bra nok batteri.

Forsterkerene er koblet til spilleren, skrues spilleren av skrues forsterkerene av:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...