Litraphy Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 Altså, skal man som voksen mann være redd for å bli sett på naken, da vil jeg si at du har et lite problem. Uansett så tviler jeg på at dette er noe som skjer ofte. Jeg har i hvertfall aldri opplevd det, og aldri hørt noe om det heller. Der jeg går så har de uansett ganske store "boder" som hver og en går inn i, så det er tilnærmet umulig å kunne kikke inn i det. Du låser jo døra også så klart. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 27. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 Altså, skal man som voksen mann være redd for å bli sett på naken, da vil jeg si at du har et lite problem. Uansett så tviler jeg på at dette er noe som skjer ofte. Jeg har i hvertfall aldri opplevd det, og aldri hørt noe om det heller.Der jeg går så har de uansett ganske store "boder" som hver og en går inn i, så det er tilnærmet umulig å kunne kikke inn i det. Du låser jo døra også så klart. 8481992[/snapback] Ja hvis det skjer og en velger å ikke ta sol p.g.a kun det så har man ett problem. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. april 2007 Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 Tok sol idag for førte gang. Når ejg var ferdig prikket det i hele kroppen. Det holdt vel opp etter en time elns. Er det farlig? Jeg er veldig tynn hud og det er mulig å se alle blodårene mine. Hvor lang tid vil det går før de blir borte hvis jeg tar sol 1-2 ganger i uka? Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 27. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 Tok sol idag for førte gang. Når ejg var ferdig prikket det i hele kroppen. Det holdt vel opp etter en time elns. Er det farlig? Jeg er veldig tynn hud og det er mulig å se alle blodårene mine. Hvor lang tid vil det går før de blir borte hvis jeg tar sol 1-2 ganger i uka? 8483837[/snapback] Det er noe fregner som har blitt tydeligere da? Uansett gikk det over etter 1 time er det ikke noe farlig. Trenger ikke være tynn hud selvom du ser alle blodårene dine. Selv så ser jeg også mange av blodårene mine og mange "stikker ut" av huden. Men siden du er bleik så er det jo lettere å se blodårene dine. Vet ikke hvor lang tid det tar før de blir helt borte, men du vil nok se forskjell etter 3-4 ganger med sol. Spørs litt hvor lenge du tar, om du bruker krem o.s.v. Jeg vil likevel tro det tar temmelig lang tid før de blir borte hvis de synes så godt allerede. Du får bare prøve deg litt fram. Forresten, du bor jo i Tønsberg gjør du ikke? Tar du solarium nede på kilden på Brun og Blid? Hvis du har mulighet til å dra dit så bør du det, gode solsenger der. Så kan du låne en solkrem av meg hvis du vil. Men du bodde i våle, hof eller i de traktene der? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. april 2007 Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 Det er noe fregner som har blitt tydeligere da? Uansett gikk det over etter 1 time er det ikke noe farlig. Trenger ikke være tynn hud selvom du ser alle blodårene dine. Selv så ser jeg også mange av blodårene mine og mange "stikker ut" av huden. Men siden du er bleik så er det jo lettere å se blodårene dine. Vet ikke hvor lang tid det tar før de blir helt borte, men du vil nok se forskjell etter 3-4 ganger med sol. Spørs litt hvor lenge du tar, om du bruker krem o.s.v. Jeg vil likevel tro det tar temmelig lang tid før de blir borte hvis de synes så godt allerede. Du får bare prøve deg litt fram. Forresten, du bor jo i Tønsberg gjør du ikke? Tar du solarium nede på kilden på Brun og Blid? Hvis du har mulighet til å dra dit så bør du det, gode solsenger der. Så kan du låne en solkrem av meg hvis du vil. Men du bodde i våle, hof eller i de traktene der? 8483880[/snapback] Kjempefin post Jeg har tynn hud. Jeg får blåmerker bare du ser på meg, og begynner å blø hver gang jeg dulter borti noe. Klør jeg meg blir huden ildrød. Ganske fancy ^^ Tok i farmanstredet nå siden det var der jeg var. Veit det er solstudio på tolvsrød og vallø også, som er nærmere meg. Veit ikke helt hvor jeg skal begynne å gå. Låne solkrem ja. Du prøver ikke sjekke meg opp med den fine brunfargen din altså? Jeg bor på Ringshaug, men bodde i Ramnes før. Hvor får man kjøpt solkrem? Det sto mye om det i førsteposten, men det ble altfor avansert for meg. Så de hadde en automat med kremer på senteret, men det var dyrt. 50 spenn for en liten pose. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 27. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 Kjempefin post Jeg har tynn hud. Jeg får blåmerker bare du ser på meg, og begynner å blø hver gang jeg dulter borti noe. Klør jeg meg blir huden ildrød. Ganske fancy ^^ Tok i farmanstredet nå siden det var der jeg var. Veit det er solstudio på tolvsrød og vallø også, som er nærmere meg. Veit ikke helt hvor jeg skal begynne å gå. Låne solkrem ja. Du prøver ikke sjekke meg opp med den fine brunfargen din altså? Jeg bor på Ringshaug, men bodde i Ramnes før. Hvor får man kjøpt solkrem? Det sto mye om det i førsteposten, men det ble altfor avansert for meg. Så de hadde en automat med kremer på senteret, men det var dyrt. 50 spenn for en liten pose. 8483916[/snapback] Hmm mulig du har tynn hud da. Dra ned på kilden, det er jo bare 2km unna Ringshaug. Sjekke deg opp ja, er ikke du dama til Steffen? Eller blander jeg nå kanskje? Sjekket deg vel ikke opp når jeg var på fest i Ramnes gjorde jeg vel? Solstudioet på Tolvsrød er dårlig synes jeg, så der bør du ikke dra. Ja å kjøpe kremer i engangspakninger er UTROLIG dyrt. Du kan låne en krem av meg hvis du vil som ikke er så sterk. Hvis du liker den kan du kjøpe den for en billig penge. PS: Er ikke på langtnær så brun nå som på bildet. Bildet er også 2-3 år gammelt eller noe slikt. Var den tiden jeg tok sol hver 2 dag. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. april 2007 Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Jeg er ikke dama til Steffen. Har ikke vi snakket om det her før? Er dama til Pekki. Vi får ta oss en tur sammen på studioet på kilen neste uke, så kan du lære meg opp. Jeg er blond når det gjelder sol. Har ikke solt meg ute engang de siste tre åra engang, er hvit som et laken. ^^ Hvordan fungerer solarum på gamle arr? Blir de mindre synlige eller værre? Endret 27. april 2007 av mushi Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 27. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 Jeg er ikke dama til Steffen. Har ikke vi snakket om det her før? Er dama til Pekki. Vi får ta oss en tur sammen på studioet på kilen neste uke, så kan du lære meg opp. Jeg er blond når det gjelder sol. Har ikke solt meg ute engang de siste tre åra engang, er hvit som et laken. ^^ Hvordan fungerer solarum på gamle arr? Blir de mindre synlige eller værre? 8483988[/snapback] Hehe jeg lærer aldri, tenker alltid på deg når Steffen nevnes. Japp får dra til kilen neste uke, så får jeg lære deg opp Er ikke så vanskelig akkurat. Hehe. Ja du er unormalt bleik ja Men jeg er unormalt brun så da er vi spesielle begge to Solarium på gamle arr vet jeg ikke. Tror ikke det har noe å si egentlig. Men arr blir ikke brunere så hvis du blir veldig brun kan kanskje de synes litt bedre, men dette er nok minimalt. Spørs litt hvor du har arr hen. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. april 2007 Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 Det jeg lurte på var om røde arr blir fortere hvite i solarium. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 27. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 Det jeg lurte på var om røde arr blir fortere hvite i solarium. 8484038[/snapback] Jeg vet ikke. Likevel for endel år siden når jeg hadde kviser og klemte dem fungerte solarium veldig bra. "Sårene" etter kvisene ble litt røde akkurat rett etter jeg tok sol, men sårene grodde fortere. Solarium forhindret også i at nye kviser dukket opp. Nå har jo ikke du kviser, men tør ikke å si hvordan det funker på vanlige sår. Tror ihvertfall ikke det blir verre. Solarium dreper vel bakterier og kanskje gjør at det gror fortere? Hmm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. april 2007 Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 Det jeg lurte på var om røde arr blir fortere hvite i solarium. 8484038[/snapback] Hvis de er ferske bør du ikke ta sol. Da kommer de til å sitte en stund om ikke for alltid. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. april 2007 Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 De er fra to mnd til to år gamle. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 27. april 2007 Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Hvordan fungerer de ansiktssol apparatene man får kjøpt i butikken?: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...swAAAEOd.I03xiL Noen som har erfaring med disse? Noen som vet hva man kaller disse aparatene på engelsk? Slik at jeg får søkt på google. Endret 27. april 2007 av 2die4 Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 27. april 2007 Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) La oss si at jeg ligger i solariumet i 20 min. Hvor lenge bør jeg ha på ekstra ansiktssol uten om at man blir helt tomat, samtidlig som det skal hjelpe? 8291543[/snapback] Hmmm, forstår jeg dere rett så setter ikke dere på ekstra ansikt/skuldersol (de mindre rørene) med en gang? Er det normalt å bare sette på disse på slutten av solinga? Jeg pleier å ha de på fra starten av. Endret 27. april 2007 av 2die4 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Hmmm, forstår jeg dere rett så setter ikke dere på ekstra ansikt/skuldersol (de mindre rørene) med en gang? Er det normalt å bare sette på disse på slutten av solinga? Jeg pleier å ha de på fra starten av. 8488070[/snapback] Har sett mange fort blir tomater, og jeg har selv lett for å bli fort rød. Så ville bare være sikker Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Har en liten situasjon her: Var på Solariumet på Huseby Badet i Trondheim i går. Tok 10min for 20kr. Jeg har ikke fått et jevla skille, og skal ta mer nå neste gang. Men jeg bor på Tiller, og har 3 studioer/solarium kun 5 min på sykkelen unna. På Tonstad (v/Bunnpris) er det 10kr for 4min, så må man bare putte på til man får ønsket lengde ( 4min, 8min, 12min 16min osv) Jeg syns dette ble litt mye da jeg hadde tenkt å ta 15-20min. Men jeg har to alternativ, å det er å ta ståsol. Der var det også skrevet på døren at man ikke bure ta mer en 10min, fordi det var kraftige rør. Betyr dette at de andre også kanskje er kraftigere enn de på Huseby? Hva er "kraftig". Det er også kun automater, så jeg kan ikke spørre noen i noen skranke. Jeg vet heller ikke hvilke rør det er. Noen med arfaringer derifra/tips? Kan 8/12 min tilsvare 20min på Huseby? Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 vurderer og begynne og ta sol. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg skjønner fortsatt ikke forskjellen. På solsenter her har vi noen billige senger noen litt dyrere også har vi en sånn megadyr. Greit nok, på den dyreste har man en masse duppeditter jeg ikke trenger, men på de to andre. Hva er egentlig forskjellen? Bedre vifter og?.. Blir jeg mer/fortere brun av den som er litt dyrere enn den billigste? (Den billigste antar jeg også er endel eldre, men hva har det å si?) Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Folk sier at de eldre billigere sengene leverer mer UVA enn UVB og derfor holder ikke solarium fargen like lenge som den fargen du får av solen. Slik er det visst ikke i de nyere sengene. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Hvorfor er noen solsenger dyrere enn andre? Hva er liksom forskjellen.. Bortsett fra at de nyrere er dyrere? Er det ikke slik at alle har like "sterke" solrør. Alle solrørene er nok på maksimal styrke etter hva statens strålingsvern har angitt, men hvor effektiv de er jo, er en annen sak. De (Brun og Blid) reklamerer ganske heftig for Luxura solariumssengen. Du kan koble inn mp3spiller/radio/cd-spiller, noe som er ganske heftig. Det stod også om at den hadde bedre reflektor på skulderpartiet, ettersom hvis man soler seg i de eldre solsengene, får man ofte litt ujevn farge på skulderpartiet. Det kan også være bedre vifter, slik at temperaturen er svalere. Quotet meg selv, men redigerte noe. Fornøyd med svaret nå? Endret 3. mai 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå