Gå til innhold

Tråden om solarium. OPPDATERT 28.01.08

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelp meg å velge ut krem, please :) Har prøvd hemp før, liker at man ser resultatet med en gang, men kjipt at fargen går utrolig kjapt vekk(hvertfall på meg).

Har litt rar hud, kan feks ligge i 25min uten å få noe særlig farge.

Hvilken anbefaler dere? Har relativ bleik hud atm.

Lenke til kommentar
Jeg leter fortsatt etter en krem som kan brukes i solarium.

8273229[/snapback]

Som han sier i førsteposten: Å kjøpe slike kremer i Norge er dyrt, og du finner de ofte på slike automater hvor du tar sol i porsjonspakninger.

Bestill fra nettet eller noe, du tjener på det.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Noen som har noen anbefalinger av solariums kremer som jeg kan kjøpe på vita eller liknende butikker?

Egentlig ikke, de skikkelig solariumskremene får du ikke kjøpt i butikken. Kunne ramse opp en haug av merker her som blir regnet som bra som ikke er å skaffe i vanlig butikk. Du får solkremer, men dette er av produsenter som også selger shampoo, body lotion, såpe, parfyme o.s.v. Produsenter som har spesialisert seg på solkremer er vanskelig å skaffe utenom nettet. Det er både billigere og bedre å bestille fra nettet.

Lambada, liker du Piz Buin-produkter?

Har ikke så mye erfaring med de, men de blir vel regnet som helt middels gode produkter.

Hvilken anbefaler dere? Har relativ bleik hud atm.

Les første post. Der finner du ett produkt utifra underlag, om du vil ha hemp, tingle, bronzer eller ikke. Hvis du ikke vil bestille fra nettet har jeg ingen direkte kremer å anbefale, men da kan du ikke regne med så helt topp resultat og.

Som jeg har skrevet i førstepost så inneholder disse kremene her masse vitaminer, ekstrakter, aloe vera, CoQ10 og andre ting som mange andre kremer ikke inneholder. Dette betyr at det er sunt for huden og begrenser aldringen av hud. Så en bør ikke bare tenke på bruningseffekten.

Lenke til kommentar
Påvirker luftstrømmen fra viften bruningsprossesen?

Noen som skrur den helt av?

8233987[/snapback]

Det påvirker ikke resultatet på din kropp.

Det føles sikkert mer effektivt siden man blir varmerer uten.

Selv ligger jeg uten vifte fordi det er behagelig og godt når det er varmt.

Tok en del sol i fjor, og selv om jeg er blond, lyd i huden osv. sleit jeg med å bli brun i solarium.

Tok sol regelmessig i 2-3 uker, og folk la ikke merke til det før på slutten.

La oss si at jeg ligger i solariumet i 20 min. Hvor lenge bør jeg ha på ekstra ansiktssol uten om at man blir helt tomat, samtidlig som det skal hjelpe?

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har sett litt rundt omkring, og prisene på enkelte kremer er sjokkerende variable bare se på dette:

Samme krem:

828 NOK - http://brunogblid.no/shop/ Tannymax Bikini Beach 250 ml (BC 21000)

http://www.solsider.no/2006/index.php?page...ax&productId=58

Herremin hatt... ser ut til at det er penger spare her.

Forøvrig lurer jeg på hvordan dere smører dere inn på ryggen med diverse kremer?

Endret av brutti
Lenke til kommentar
La oss si at jeg ligger i solariumet i 20 min. Hvor lenge bør jeg ha på ekstra ansiktssol uten om at man blir helt tomat, samtidlig som det skal hjelpe?

8291543[/snapback]

Jeg tar sol i 20 min og ca 6 min med ekstra ansiktssol. Men det varierer sikkert fra hud til hud. Er ganske blek i huden selv :)

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar
Forøvrig lurer jeg på hvordan dere smører dere inn på ryggen med diverse kremer?

8291780[/snapback]

Som Lambada sa (på 1-2 sider lenger tilbake) så siger den på en måte inn på de stedene hvor du ikke klarer å nå selv.

Tok 16 minutter sol i dag. Ble litt rød rundt kinnene, men det var heller lite.

Ettersom man kun har 2 minutter fra du legger på penger til solsengen går på er det ikke litt lite tid å kle av seg og smøre inn en slik krem på?

Brutti: solkremen "Idol" koster rundt 170kr på både wordclassnutrition og tan2day sidene som står linket på første side. Med frakt blir det nok rundt en 220 kroner tipper jeg.

Lenke til kommentar
Ettersom man kun har 2 minutter fra du legger på penger til solsengen går på er det ikke litt lite tid å kle av seg og smøre inn en slik krem på?

Slipper det problemet der jeg tar sol. Det er lagt opp bryter ved sengen, så man kan trykke da man vil starte. Fra da tar det 15 sekunder før sengen slår seg på.

Merkelig det ikke er sånn de fleste steder.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det å opparbeide seg en skikkelig farge?

Hudtypen min er vel II ifølge statens strålingsvern som er: Blir lett brent, men av og til brun.

Tenker å ta sol rundt 3 ganger i uken, og vil ha en fin farge til Juli, da jeg akter å la den naturlige solen overta.

Lenke til kommentar

Jeg er lys i huden og blir lett brent. Brukte 2-3 uker på å opparbeide meg en farge som så bra ut. Da tok jeg sol annenhver dag (droppet en gang i blandt) Deretter tok jeg sol en gang i uken etterpå.

Har ikke tatt sol siden november nå, og har fortsatt skille på hofta.

Tenkte jeg skulle ta noen minutter i kveld og torsdag. Så blir fjellet til helga, der kommer sikkert sola til å ta litt også.

Blir håret bleket i solarium på lik måte som den blir av sola?

Lenke til kommentar
Blir håret bleket i solarium på lik måte som den blir av sola?

8299558[/snapback]

Har ikke blitt nevneverdig mye blekere i håret selv etter et par uker med jevnlig sol.

(Begynner forøvrig få en smoooooth farge nå, mega fornøyd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...