Essem Skrevet 27. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2011 Sannsynligvis. Kan jo være hun brukte noe sminke som reagerte dårlig med huden i solarium også, selv om jeg er usikker på om det ville gitt så store utslag. Lenke til kommentar
de123456789 Skrevet 27. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2011 Skremmende lesing. 18-års aldersgrense burde innføres. Med tanke på hvor mye sol jeg tok før, så er jeg utrolig glad for at jeg har sluttet. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 6. april 2011 Rapporter Del Skrevet 6. april 2011 Det virker som jeg har overvurdert min egen hudtype litt og jeg har blitt rød i ansiktet etter 6 minutter i solarium. Hva kan jeg gjøre for å dempe skadevirkningene? 1 Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 6. april 2011 Rapporter Del Skrevet 6. april 2011 Du kan jo bruke en fuktighetskrem, men det er jo ikke direkte skadelig å bli solbrent, det er ganske naturlig, og det vil gå over i løpet av et par dager. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 6. april 2011 Rapporter Del Skrevet 6. april 2011 Det beste er Aloe Vera. Er du rødhåret? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. april 2011 Rapporter Del Skrevet 24. april 2011 Disse kremene det skrives om i førstepost, når smører man de evt. på? Før eller etter soling? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 11. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2011 Det er før soling, men veldig bortkastet. Bruk heller pengene på betakaroten eller ta oftere sol. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 14. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2011 Det er før soling, men veldig bortkastet. Bruk heller pengene på betakaroten eller ta oftere sol. Kremene er vel like mye til for å beskytte huden som for å få glød. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 14. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2011 Betakaroten er tull... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2011 Leste et sted at du ble mer gul enn brun, ingen mulighet til å si noe om dette basert på personlig erfaring i så fall? Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 16. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2011 Betakaroten har liten eller ingen betydning på pigmentdannelse. Det som skjer er at betakaroten farger huden, siden et høyt inntak vil føre til at overskuddet lagres i fettvevet og i leveren – du vil dermed også bli gul ikke bare utenpå, men også innvendig. Med andre ord: Fargen i huden skyldes betakaroten i underhudsfettet. Og ikke soling, for å bli brun må kroppen utsettes for soling. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 16. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2011 Det som derimot kan ha noe å si er olje på kroppen, da dette rett og slett "burner kroppen". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2011 Men er det nødvendigvis en lur ting å gjøre? Og trenger jeg å smøre meg med solkrem før jeg soler meg for første gang i solarium? Finner jo nada med informasjon på nettet. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 16. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2011 Hvis du pleier å bli brun om sommeren så kan du begynne med 12 min Jeg bruker olje når det er ca 20 grader ute, hvis jeg bruker det. Jeg synes det er stress i solarium. Er jo ikke så altfor dyrt med sol minutter. Men olje har jo diverse filtere for å beskytte kroppen, så kan jo være smart. Solkrem er tull... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 16. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Betakaroten har liten eller ingen betydning på pigmentdannelse. Det som skjer er at betakaroten farger huden, siden et høyt inntak vil føre til at overskuddet lagres i fettvevet og i leveren – du vil dermed også bli gul ikke bare utenpå, men også innvendig. Med andre ord: Fargen i huden skyldes betakaroten i underhudsfettet. Og ikke soling, for å bli brun må kroppen utsettes for soling. Man tar jo betakaroten samtidig som man soler seg = Man blir brunere. Har aldri opplevd å bli gul av betakaroten, men merker klar forskjell når jeg soler meg med og uten. Endret 16. mai 2011 av Nikkor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2011 Har du prøvd å kun spise betakaroten, eller har det alltid vært soling med i bildet? Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 16. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2011 Du tror det, det har som sagt ingen virkning på pigmentene som lar deg bli brun. Det er faktisk kun betakaroten selgere som sier at man blir brunere. Det er allment blant de som har forsket på det at det ikke bedrer pigmentdannelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2011 Da var første time på solarium overstått. Som alt annet en prøver første gang kan jeg vel si at jeg syns det var spesielt. Uvant, litt spennende og lærerikt. Kanskje banalt for noen å lese, men poenget er vel iallefall at jeg trosset et livslagt stigma og har vokst av den grunn. : ) Lenke til kommentar
AasmundF Skrevet 16. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2011 Hei. Prøvde sol idag jeg også, og har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på. - bør man ha briller? - Jeg så at det var et annen slags lys over ansiktet og skuldrene, hvorfor det? blir man mindre brun under de lysene, eller bli man like brun uansett hvordan man ligger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå