ssswopp Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hei! Tenkte jeg skulle kjøpe meg en solkrem e.l. som forbedrer solingen litt. Men det er jo så utrolig mye å velge mellom. Har litt kviser i ansiktet som jeg vil ha bort, som om den hadde inneholdt A vitamin eller noe som hjelper ville det vært bra. Er jo sommer nå, så hvor ofte jeg kommer til å ta solarium vil variere etter været. Men 1 (- 2)gang i uken regner jeg med. Leste litt på første siden og der stod det at en av de kremene "glittret", og synes det hørtes bra ut. Men jeg er helt blank, så tips og innspill mottas med stor takknemlighet. Men vil gjerne ha noe som fungerer mot renere og kvisefri hud. Bruker kvisekrem men den kan ikke brukes sammen med solarium :/ Vil helst bestille eller kjøpe noe i Norge, med mindre det er MYE billigere fra utlandet. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Har begynt med solarium igjen denne uken. Har pleid å ta det hver vinter, men ikke i år. Har i tillegg nå bestilt meg betakaroten. Hvordan er erfaringene med det? Har bare lest 2 sider bakover, og det ser ut som noen blir litt gule? Pr i dag er jeg ikke spesielt brun, men ikke likblek heller. Tok 15 min på torsdag og 24 min i dag. Har fått farge, men som sagt ikke veldig brun. Er spent på hvordan betakaroten vil virke. Men håper virkelig ikke at jeg blir veldig oransje av det. Lenke til kommentar
SiMoB Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Betakaroten er jo fargestoffet i gulrot, så fargen blir kanskje litt deretter? Er selv litt skeptisk til akkurat det produktet der, men har jo ikke prøvd det selv, så skal ikke si for mye.. Ah, på tide med solarium nå hvertfall, er en stund siden! Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Har tatt sol en del ganger nå. Og har blitt en del brunere, men er enda ett stykke igjen til den perfekte sommerfargen. Tar sol ca 2 ganger i uka, avhengig av hvor mye sol det er ute, men jeg synes fargen kommer så sakte så jeg lurte på om noen hadde noen kremer å annbefale? Helst uten selvbruning og sånn som går av etter en kjapp dusj. Er Bikini Beach bra? Er den verdt pengene og blir jeg mye kjappere brun med den? Har en rimelig ujevn farge, brun på bryst mage, bleikere på skuldre f.eks. Vil Bikini Beachen gjøre det lettere å få en jevn fin farge? Hadde vært artig med ett svar denne gangen Lenke til kommentar
Joseph_G Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Pleier selv og ta sol, bruk aloe vera og ta solarium som henvist tidligere i tråden, funker bra! men nå skal jeg ut på trampolinen og sove, etter at jeg har kjøpt babyolje og smurt meg inn, kos dere! Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Sitter her i hagen innsmurt i babyolje og slikker sol, har oljen noen funksjon eller er det penger ut vinduet? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg googlet litt,kom over denne: " Er hudpleier selv og blir så provosert av at jenter mener det er bra at huden stekes. Visste du at norge er 3. verst på hudkreftstatestikken? Med 3 mnd med sterk sol i året..nr 1 er australia. Det sier litt. Blir du kraftig forbrentflere ganger i løpet av dine 18 første leveår dobler du sjansen for å få hudkreft.. og sist men ikke minst... 99% av aldring går på sola.. de siste 1 % er alder. Så bruker du olje kan du heller kaste deg foran en bil.. for det er akkurat like smart. " - Så nei, den har nok ingen videre effekt enn at huden blir " stekt " og du blir sykt brun. Inneholder jo ingen solfaktor. Lenke til kommentar
Helpsomer Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Tok sol i 12 minutt igår (første gang) Ble litt smårød på kroppen, når bør jeg ta igjen? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 I morgen. Man bør vente 48 timer før man tar sol igjen. Huden trenger hvile. Lenke til kommentar
Helpsomer Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Begynte å klø. Ble ganske rød når jeg sola meg den andre gangen. Tror jeg venter til imorgen til neste gang. Lenke til kommentar
Hayate Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Kjøpte meg Betakaroten i dag på sunkost Det er den med 3mg, kan jeg ta 2 kapsler til dagen ? begynte nettopp og ta sol, første gang 10 minutter... gikk greit Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Er betakaroten verdt pengene egentlig? Synes fargen forsvinner skremmende fort om jeg ikke tar sol gjevnlig. Har hørt man blir litt oransj? Lenke til kommentar
turak Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei, jeg har solt meg særdeles lite, men ska nå begynne .. Tenkte jeg skulle kjøpe noe av de fancye kremmene fordi jeg er imot hudkreft, så jeg satser vel på den som het "Bronzing Fire Glaze" siden jeg er en nybegynner .. Spørsmålene mitt er ganske enkelt, og litt flaue .. >.< 1. Ska man smøre det over hele kroppen eller? 2. Dette skal brukes i kombinasjon med solarium? ska det brukes når jeg tar solarium - vær gang jeg står opp om morgenen .. Etc? Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Okei. Begynner å bli litt nervøs nå. Tar en del sol. Har tatt solarium i vinter, men ligger ute nå og får ekte sol. Mange som sier jeg kommer til å få rynkete hud når jeg blir eldre. Er 15 år. Hvor farlig er sol egentlig? Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Sviskehud kan forekomme ved mye soling, og er ikke spesielt bra i store mengder. Endret 17. juni 2009 av Erik :-) Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Du får selvfølgelig fortere rynker om du er mye uti sola. Ligger du i solarium hver eneste vinter skal du ikke se bort i fra at du ser ut som en rosin allerede i 30 årene. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 1. Ska man smøre det over hele kroppen eller? 2. Dette skal brukes i kombinasjon med solarium? ska det brukes når jeg tar solarium - vær gang jeg står opp om morgenen .. Etc? 1. Det er opptil deg, selv smører jeg hele kroppen 2. Smør deg inn før du legger deg i solsenga Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Er betakaroten verdt pengene egentlig? Synes fargen forsvinner skremmende fort om jeg ikke tar sol gjevnlig.Har hørt man blir litt oransj? Lenke til kommentar
turak Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 1. Ska man smøre det over hele kroppen eller? 2. Dette skal brukes i kombinasjon med solarium? ska det brukes når jeg tar solarium - vær gang jeg står opp om morgenen .. Etc? 1. Det er opptil deg, selv smører jeg hele kroppen 2. Smør deg inn før du legger deg i solsenga Takker for svaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå