Gå til innhold

Tråden om solarium. OPPDATERT 28.01.08


Anbefalte innlegg

Demantios: Fin info. :) Nå som du har "herda" huda og får farge, mister du fargen fort? Må du ta sol ganske ofte for å vedlikeholde/beholde den?

 

Btw, hvor lenge ekstra, altså sterkest, ansiktssol pleier dere å bruke/anbefaler? Tatt sol rundt 10 ganger nå, men ansiktsfargen henger litt etter, så tok 8 min. ansiktssol av de 20 min. (hadde ikke nok penger til å sole meg lenger :p) Burde kanskje ha den på max. hele tiden, nå som jeg har et temmelig solid grunnlag?

 

Tok sol i dag, og tok i samme slengen bilde av en av de "Finn din hudtype" plakatene som man finner hos Brun og Blid, om det skulle være av interesse :)

 

finndinhudtypeso8.jpg

Endret av deu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har planer om å få meg litt mere brunfarge. Har pleid å ta sol av og til, men det holder jo ikke.

 

Så hvor mange ganger i uka skal jeg starte med? 3 ganger i uka og 15 min hver gang?

Lenge siden du tok sol sist gang og hvor ofte gjorde du det da? Hudtype?
Lenke til kommentar
Så fargen min er ok? Er bedre nå, nice gylden farge, tipper det er hempen som gjør at man blir litt rødlig.

 

Tozva: Gjør det, hadde vært interessant å se, iom. at vi har tatt sol ca. like lenge.

Tok litt tid, glemte det ! Nå skal det sies at jeg ikke har tatt sol på 2 uker nå. Men dere kan se skillen on brunfargen !

 

 

fmj68h.jpg

Lenke til kommentar

Hehe, ikke sant =D Kommer til å følge samme linja. Skal sørover, utenlands, i år, men ikke til syden, så bare bra at jeg får skikkelig farge.

 

Hvis jeg tar 2 ganger uka framover, fra 20-30 min. hver gang. Kommer vel til å bli bra det, eller hva? Jeg vil vekk fra den gulbrune fargen og over til en litt mer dyp, mørk brun, kommer vel med tiden det. Ser at flere på det "lokale" solstudioet velger opp mot 45 min. :| Neppe lurt, men uans da må man vel ha et skikkelig bra grunnlag, bygd opp over flere mnder?!

Endret av deu
Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å kjøre 1-2 ganger i løpet av uka fremover til høsten. 30 minutter er vanlig for meg. Har kjørt 50 minutter noen ganger. Men har da dekket til ansiktet. Men anbefaler heller å ta kortere tid. Men en stund før sommeren kommer jeg til å ta litt ekstra for å få den brunfargen jeg ønsker. Jobber også med å få de mørkere !

Lenke til kommentar

Synes det ser bra ut samme hvilken årstid, men det er ekstra stas når det nærmer seg sommer, det er jeg enig i! Jeg, for min del, ønsker å bevege meg vekk fra den gule farga, over til den litt mørkere. Synes det ikke er pent å være gul, f.eks. om man ikke har sola seg nok/lenge siden man sola seg aktivt. Få et solid grunnlag m.a.o. Begynner å bli + føler meg mye bedre nå i mørketida etter at jeg begynte å ta sol og så holder jeg de få kvisene/urenhetene jeg hadde i sjakk.

 

Hvordan bruker dere ansiktssolen forresten? Hvor lenge osv.

 

Forbanna tull at det ikke er mulig å regulere tida i Brun og Blid solariumene mer nøyaktig.... I alle fall her. 22 og 30 min. Stort steg det, eller hva?! Tror dere at om jeg takler 22 min. uten å bli solbrent, som jeg fint klarer nå, vil klare 30 min. eller burde jeg fortsette med 22 min. noen ganger til?!

Lenke til kommentar
Synes det ser bra ut samme hvilken årstid, men det er ekstra stas når det nærmer seg sommer, det er jeg enig i! Jeg, for min del, ønsker å bevege meg vekk fra den gule farga, over til den litt mørkere. Synes det ikke er pent å være gul, f.eks. om man ikke har sola seg nok/lenge siden man sola seg aktivt. Få et solid grunnlag m.a.o. Begynner å bli + føler meg mye bedre nå i mørketida etter at jeg begynte å ta sol og så holder jeg de få kvisene/urenhetene jeg hadde i sjakk.

 

Hvordan bruker dere ansiktssolen forresten? Hvor lenge osv.

 

Forbanna tull at det ikke er mulig å regulere tida i Brun og Blid solariumene mer nøyaktig.... I alle fall her. 22 og 30 min. Stort steg det, eller hva?! Tror dere at om jeg takler 22 min. uten å bli solbrent, som jeg fint klarer nå, vil klare 30 min. eller burde jeg fortsette med 22 min. noen ganger til?!

Du har solet deg noen ganger nå, regner jeg med? Da er det nok ikke noe problem og ta 30 minutter. Men jeg pleier å dekke til ansiktet. Vil ikke bli mere brun eller solbrent der !

Lenke til kommentar

Jess, sola meg ca. 10 ganger nå, begynte rolig. 12-15-15-18-18-20-20-20-22-22. Hadde et grunnlag fra syden, men mye var borte da jeg begynte i slutten av Desember.

 

Hvis du ikke hadde dekt til ansiktet, om du tar 30 min. hadde du blitt solbrent da? For min del, synes jeg det er fint å være brun i ansiktet også, men 8 min. forskjell (22-->30) kan kanskje føre til solbrenthet i ansiktet, ikke vet jeg.

Endret av deu
Lenke til kommentar
Jess, sola meg ca. 10 ganger nå, begynte rolig. 12-15-15-18-18-20-20-20-22-22. Hadde et grunnlag fra syden, men mye var borte da jeg begynte i slutten av Desember.

 

Hvis du ikke hadde dekt til ansiktet, om du tar 30 min. hadde du blitt solbrent da? For min del, synes jeg det er fint å være brun i ansiktet også, men 8 min. forskjell (22-->30) kan kanskje føre til solbrenthet i ansiktet, ikke vet jeg.

 

Er du ikke helt sinnsykt brun nå da? Hvis jeg soler meg i 20 min 2 ganger blir jeg drit brun :p

Lenke til kommentar

Tja, kommer ann på øyet som ser, men er ikke sinnsykt brun, enda. Ser godt at jeg har en del farge, men den er ikke så dyp, mer frisk, liksom.

 

6b576172a8.jpg

Litt mindre enn halvparten av det der ca. Kroppen, derimot, er temmelig brun nå :)

Endret av deu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...