esop Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Jeg har noen spørsmål til dere drevene solere. Er det noen som vet hvordan solsengene til Brun og blid er? Er det mange av dere som bruker øyebeskyttelsene som er til salgs på solariumene? takker for svar! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Er det noen som vet hvordan solsengene til Brun og blid er?Åja, den brun og blid ja Neida, men tror alle brun&blid har god standard på det over hele landet. Alt fra senger som ser ut som romskip og snakker, til mer standard solsenger. Kommer helt ann på hvor mye du vil betale. Står endel på sidene dems, også med bilde av sengene Er det mange av dere som bruker øyebeskyttelsene som er til salgs på solariumene?Jeg gjør ikke det, men burde kanskje gjøre det Aldri somla meg til å kjøpe det Endret 27. november 2008 av Demantios Lenke til kommentar
esop Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Ok, er jo veldig dyrt for de egentlig, hvertfall for en fattig student. Kjenner flere som mener at de ikke fungerer? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 At hva ikke fungerer? Lenke til kommentar
esop Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Solbrillene som selges i solariumene. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Dem skal beskytte øynene mot UV-stråler og det gjør dem ihvertfall. Hvorvidt det er nødvendig kan jeg derimot ikke uttale meg om, men det er jo anbefalt overalt så det er kanskje like greit å prøve. Kan jo brukes omigjen Endret 27. november 2008 av Demantios Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Prisen kommer an på hvor kresen man er. Jeg bruker et par svarte beskyttelseslokk som dekker over øyeeplene. Det er bedre enn ingenting, og de koster en tier. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Prisen kommer an på hvor kresen man er. Jeg bruker et par svarte beskyttelseslokk som dekker over øyeeplene. Det er bedre enn ingenting, og de koster en tier. Hmm, dette varierer vel. Per dags dato føler jeg at det ville vært en sløst tier, ettersom det fungerer like fint uten. Det er ikke verre enn å holde øynene lukket. Lenke til kommentar
DesertRose Skrevet 28. november 2008 Rapporter Del Skrevet 28. november 2008 Å ikke bruke briller er ganske idiotisk. Det kan føre til økt sjanse for øyesykdommer som bla grå stær. Flere mennesker har nevnt at etter etter å ikke brukt briller får de smerter i øynene. Og det tar ikke lang tid før dette skjer. Du får på brun og blid 2 par med små svarte briller som ikke gir synbart skille for 10 kroner. En liten investering for å beholde øynene friske. Et lite utdrag fra Statens Strålevern. Kortsiktige problemer; UV-stråling med bølgelengder kortere enn 300 nm, altså UVC- og delvis UVB-stråling, absorberes i hornhinnen. Denne absorpsjonen kan forårsake skade i hornhinnen og gi akutte effekter som hornhinne- og bindehinnebetennelse. Snøblindhet er en slik betennelse. Denne er svært smertefull fordi hornhinnen er rikelig forsynt med nerver. I ukompliserte tilfeller går disse betennelsene over i løpet av noen få dager. Langsiktige problemer; UV-stråling i bølgelengdeområdet 300-400 nm absorberes delvis i linsen. De korteste bølgelengdene absorberes ytterst i linsen, mens UVAstrålingen trenger noe dypere inn (ca. 5% når inn til linsens kjerne). De skader som måtte oppstå pga. UV-stråling i dette bølgelengdeområdet, skjer dermed i linsen. Linsens struktur kan skades eller forandre seg, med mulige langtidseffekter som fordunkling av linsen og utvikling av grå stær. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Jeg brukte slike briller inntil jeg fikk høre at jeg hadde hvite øyelokk. Nå soler jeg meg så sjelden at jeg kjører på uten briller. Lenke til kommentar
DesertRose Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Er man redd for skille så er det anbefalt med 5 min uten briller. Huden rundt øynene er tynnere og blir fortere brun. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Jeg bare lukker øya når jeg soler meg jeg. Til deg som lurte på Brun og blid så er dette å anbefale ja. Jeg soler meg i luksus-solariumet som det står tallet "10" på. Legger på 100 kroner, og ligger i 22 min. Det gir mye bedre effekt enn å bruke samme beløpet på de vanlige nummer. 7-sengene, selv om du får en halvtime der. Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 30. november 2008 Rapporter Del Skrevet 30. november 2008 Bruker 50-øre mynter på øya, tviler på at det funker noe særlig da den bare dekker pupillen, men det føles sikrere Blir ikke merkbart skille heller.. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 30. november 2008 Rapporter Del Skrevet 30. november 2008 Dekker dere til ballene? Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 30. november 2008 Rapporter Del Skrevet 30. november 2008 Dekker dere til ballene? Ja, bruker boxer her i gården. funker å tre over en sokk også om du vil bli brun på rævva. Men har selv dårlig erfaring med solbrenthet der... Lenke til kommentar
esop Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Dekker dere til ballene? Ja, bruker boxer her i gården. funker å tre over en sokk også om du vil bli brun på rævva. Men har selv dårlig erfaring med solbrenthet der... Blir jo nice tan med boxer Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Boxerskille ser helt dust ut:P Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Haha, akkurat som folk ser det? Jeez Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 ja, kjæresten for eksempel ^^ Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Men bryr ho seg...? Nopes OG, selv om man har på boxer, betyr ikke at skille blir stort, med mindre du går rundt i stålboxer da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå