Gå til innhold

Tråden om solarium. OPPDATERT 28.01.08

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok jeg aldri kommer til å tørre å ta solarium.

Første grunn: Hudkreft. Jeg har hørt og lest for mange artikkler med taggene "solarium" og "hudkreft" at det går kaldt nedover ryggen min.

Andre grunn er all OVERBRUKEN av solarium. Jeg vil ikke se ut som en grillpølse (som en del av solariumjente gjør) fordi jeg mister grepet om at nok er nok!

Tredje grunn er Final Destenation filmene. Noen som har sett den??

Fjerde grunn er at aldringsprosessen får økt hastighet

edit: Selvfølgelig er det sikkert mange grunner til å ta solarium også, men alt som er nytt er skummelt :p

Endret av Birdbox
Lenke til kommentar

Herregud da, solarium er ikke et dop.. Man blir ikke så opphengt i solarium at man ikke klarer skjønne når man er brun. Dessuten, om du skal være så redd for hudkreft bør du egentlig holde deg vekk fra solen og strender også.

Det er jo selvfølgelig veldig veldig hyppig bruk av solarium som kan føre til hudkreft? Tror du virkelig Norge ville lovliggjort solarium om det var så farlig? Dette er landet hvor du ikke har lov til å kjøpe alkohol etter klokken 18 i helger..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg lurte på noe....på tirsdag tar jeg første sol, begynner å blekne på fargen...hatt brunfarge i snart 3-4 uker, men nå er den litt blek.

Brunogblid er vel de som er nærmest meg, så tenkte jeg skulle ta der, men er det noen her som kan si hvilken av maskinene jeg burde ta, eller hva forskjellen er på de, og hvilken jeg får best effekt på kontra pris?

Lenke til kommentar
* Hemp. (Dette er faktisk hasj ekstrakt som fungerer litt på samme måte som tingle. Dette øker blodsirkulasjonen i kroppen og i likhet med tingle kan føles litt "brennende". Likevel er det ikke på langt nær så sterkt som tingle og belaster ikke huden så mye. Dette er IKKE ulovlig for er selvfølgelig ikke ekte hasj. Mange kan tro det for mange av kremene har da ett hasjblad på forsiden av kremen.

Vær så snill å endre dette. Man tar ikke ekstrakt fra hasj. Hasj blir laget av planten ved navn Cannabis. Cannabis er en plante av hampfamilien. (Hasj ser foressten ut som brune klumper, ikke blader osv. Wikipedia: Hamp. Det er ikke noe som heter hasjblad heller. Vennligst sjekk kildene dine før du poster noe slikt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hei, tenkte starte med solarium og titter nå etter Australian Gold "HOT"-kremen på nettet. Ettersom det så å si ikke er noen steder de selger dette produktet i Norge, blir jeg nødt til å kjøpe fra utlandet, tror jeg. Fant dette eksemplaret på Ebay; http://cgi.ebay.com/Australian-Gold-Hot-Da...1QQcmdZViewItem

Kan jeg stole på at dette er ekte vare? Er det den samme, som TS skriver om i denne tråden?

Lenke til kommentar

Jeg må nesten drive litt PR her.

De som bor ved Drammens område burde sjekke ut SUpertan ved Bussstasjonen!

Min bror har nylig åpnet der og han har de kraftigste sengene som er lovlig i norge.

Sengene innholder også musikk, mulighet for å koble til sin egen mp3 spiller, dusjing av ansikt og ben går også ann. Dusjing er vel Helt rent vann som kommer på steriliserte kanner hvis jeg ikke tar feil.

Prisene der er litt høyerer enn andre men du får mye mer igjenn for det.

10-15 der tilsvarer 20- 30 minutter på vanlige senger.

Hvis du har tatt turen dit eller skal vil jeg gjerne høre en tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

Tok sol på Tirsdag. For første gang ;)

Begynte litt svakt. Var litt redd for å få den rosa fargen mange får.

Har tilgang på solarium på jobben. Og blir ikke noe problem å ta det når jeg har fri.

Så jeg tenkte å spørre her før jeg tar en ny omgang.

-Hvor ofte er det anbefalt å ta sol ( X antall ganger i uka etc)?

-Er det noen forhånds regler jeg bør tenke på ?

-Er det mulig å få en naturlig brunfarge? Har sett mange som har en VELDIG fake brunfarge

Hmm er det jeg kommer på å spørre om nå.

Lenke til kommentar

Mister dere brunfargen så raskt?

Har ikke pleid å sole meg noe særlig, men fant ut at jeg ble brun av å bli solbrent, det flasser ikke av. Så nå i sommer så lå min bleke kropp ute i sola og ble knallrød etter et par timer, men etter en uke så forsvant rødfargen og jeg ble brun :wee:.

Den har ikke bleknet noe særlig synes jeg, bommet på et par steder, som lårene fordi jeg brukte shorts, men får ta det neste sommer.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Jeg tar solarium og er ganske brun og nå har jeg fått en brun/svart flekk på halsen rett oppfør brystet, ser ikke ut som føflekk det kan mer se ut som at det har blitt svartere en plass. Er litt redd. Hva tror dere det kan være? Kreft?! :o .. Vil ikke stoppe med og ta sol. tar 1 gang i uka noen ganger 2 ganger.

Hvis det ikke var noe der fra før så høres det ut som kreft ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...