Gå til innhold

Tråden om solarium. OPPDATERT 28.01.08


Anbefalte innlegg

Virker som du skriver her for å irritere på deg folk, uff. Mange som bruker solarium, gutter og jenter. Om sommern er det mer normalt å være brun, en å være bleik - just so u know. Mange som også tar litt solarium før dem drar til f.eks mallorca for å få et grunnlag :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Et spørsmål;

Jeg undres om jeg skal ta sol litt regelmessig etter sommeren, for å bevare en gyldenbrun farge. Ene forslaget er å ta sol ca 15-20 minutter annenhver uke fra midten av august, da har jeg allerede en brunfarge som kan bevares.

 

Eventuelt, så er det jo ansiktet som er viktigst, så jeg undres om et lite lag med solpudder kan fungere ettersom jeg egentlig bare vil ha et fresh look, og strengt tatt er det ikke mange som skal se meg i bare bokseren/buksa, så mage osv trenger ikke være brun.

Lenke til kommentar

15-20 minutter kan fungere. Men det er jo forskjellig fra person til person hvor fort fargen falmer så du kan jeg ville prøvd meg fram.

 

Men solpudder tror jeg ikke jeg ville kjørt. Har sett folk med det og å kun være brun i fjeset og hvit på hals og armer synes iallefall jeg så rart ut.

Lenke til kommentar
15-20 minutter kan fungere. Men det er jo forskjellig fra person til person hvor fort fargen falmer så du kan jeg ville prøvd meg fram.

 

Men solpudder tror jeg ikke jeg ville kjørt. Har sett folk med det og å kun være brun i fjeset og hvit på hals og armer synes iallefall jeg så rart ut.

 

Tja, du har et poeng, men det med halsen kan ordnes, det er latskap/slurvete håndtering. Det med armene er for så vidt en annen sak, men jeg pleier ikke være særlig blek der, har en relativt grei farge der i utgangspunktet.

 

Undres om jeg skal kjøpe en enkel greie med solpudder i sommer, og bare prøve, funker det ikke noe bra, så vet jeg det :)

Lenke til kommentar

Det kjipe med solpudder påhals er at det smitter av på klærne. Pent lite sexy med lyse klær og brun kant.

 

Jeg tok solarium på Færøyene for litt siden, og tenkte ikke over at de brukte sterkere rør enn hva som er lovelig i Norge. 20 minutter, og jeg så ut som en kokt krabbe.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Disse kremene dere betaler så mye for som visstnok skal få solingen til å bli mer effektiv... finnes det noe som helst dokumentasjon på at de faktisk har en vesentlig effekt? Uttalelser som "ja, jeg tror jeg blir ekstra brun av det" har selvsagt ingen vitenskapelig verdi. Har jo selv prøvd noen kremer solgt i automater noen ganger og for å være ærlig, det er umulig for meg å si om de har noen positiv effekt eller ikke, og jeg skjønner ikke hvordan noen i det hele tatt kan være så sikre på positiv effekt, med mindre effekten er veldig merkbar (og det er den vel ikke?).

 

Høres mistenkelig mye ut som noe solariene prøver sitt beste for å prakke på oss.

 

Ellers lurer jeg på hva som ville vært best: 2 x 9 minutter i uka, eller 1 x 18 minutter? Kanskje noen som sitter på kunnskaper om dette?

Lenke til kommentar
finnes det noe som helst dokumentasjon på at de faktisk har en vesentlig effekt?

 

Har ingen dokumentasjon nei, men at tingelkremer som åpner porene gir deg mørkere farge i lenger tid er det ingen som helst tvil om. Jeg bruker også en krem fra Australian Gold ved navn "Hot" (uten tingel) i ansiktet og har merket at fargen varer lenger de gangene jeg velger å bruke den, enn de gangene jeg dropper krem i ansiktet før soling. Det er ikke selvbruningingredienser i disse kremene jeg bruker.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve sol for første gang i morgen, men er litt usikker på fremgangsmåten. Jeg er naturlig litt brun i huden, men vil gjerne blir littegrann brunere.

 

Tenkte jeg skulle prøve meg på 15 min i morgen, blir det å ta i? Jeg bruker ikke noen form for olje eller lignende.

 

Også lurte jeg på om det har noe å si at jeg er svett? Dumt spørsmål kanskje, men jeg tenkte jeg skulle ta sol etter trening. Tørker selvfølgelig av meg før jeg legger meg i "senga".

 

Hvordan bør jeg fortsette etter i morgen? Hver 3. dag?

Lenke til kommentar

camron:

 

er vel inviduelt hvor ofte en bør ta sol.

jeg pleier å ta 1 gang pr uke.

prøv med 15 min første ganga og evt forleng til 20 min neste gang.

 

tror ikke svette har noe å si, det eneste du bør huske er å rense huden i ansiktet før du begynner. Så fargen setter seg i huden og ikke skiten/fettet som evt ligger oppå huden.

 

jeg har blitt fortalt at du bør vente hvertfall 1 time etter du har tatt sol med å dusje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...