Gå til innhold

Tråden om solarium. OPPDATERT 28.01.08

Anbefalte innlegg

jeg mister fargen i ansiktet så utrolig fort i forhold til resten av kroppen.

er derfor en del brunere på kroppen enn i ansiktet, noe som er rimelig irriterende.

noen tips om hvordan jeg får fargen til å sitte bedre?

jeg renser og rengjør huden i ansiktet hver gang før jeg tar sol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er derfor en del brunere på kroppen enn i ansiktet, noe som er rimelig irriterende.

ekstra ansiktsol ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Grunnen til at fargen i ansiktet forsvinner lettere er nok mye grunnet barbering. Du fjerner jo hudlag på hudlag på den måten og da ryker også brunfargen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fargen i ansiktet forsvinner dessverre kjappere enn på resten av kroppen. Det har alltid vært slik for meg også, selv om jeg bruker solariekremer i ansiktet.

Dette med at det skyldes barbering har jeg ingen tro på. Jeg barberer meg nesten aldri og fargen forsvinner like fort i ansiktet uansett.

Lenke til kommentar

Har et lite problem... Har de siste par månedene tatt sol fast en gang i uken, 21,5 min. Etterpå får jeg hvite merker der kroppen min ligger inntill sengen (bak på leggene og øverst på ryggen). Dette får de andre jeg kjenner som tar sol også, og det har pleid å gå over i løpet av dagen. Denne uken derimot tok jeg 24 min både tirsdag og onsdag da jeg ikke hadde fått tatt sol på et par uker. Jeg fikk de samme merkene, problemet er bare at de enda ikke er gått vekk! Jeg har nå hvite merker på ryggen og på leggene 3 dager i etterkant. Noen råd?

PS. Har som de fleste andre hørt "myten" om at dusjing fjerner brunfargen i huden, men vet at dette visstnok bare er pølsevev. Likevel synes jeg at jeg ofte blir lysere i huden igjen etter en dusj, ligger det noe i myten, eller ligger det bare i hodet mitt?

Lenke til kommentar
PS. Har som de fleste andre hørt "myten" om at dusjing fjerner brunfargen i huden, men vet at dette visstnok bare er pølsevev. Likevel synes jeg at jeg ofte blir lysere i huden igjen etter en dusj, ligger det noe i myten, eller ligger det bare i hodet mitt?

Jeg pleier å få en litt "skitten" brun/grå farge rett etter at jeg har solt meg. Denne pleier å bli mer natulig brun når jeg har dusjet. Kan kanskje virke som om litt av brunfargen blir borte, men jeg tror ikke dette er tilfelle...

Lenke til kommentar
Noen som vet om solariumskremer fungerer i naturlig sol? De burde vel det, men er litt usikker. Finvær i møte, og det er jo enda bedre å å få lagt grunnlaget liggende i hagen med en kald øl og radio ;)

Hvorfor skulle de ikke fungere i sola ute? Sol er sol. Samme deal. Men i solarium så begrenser du soltiden og har kontroll, noe som blir vanskelig utendørs. Du kunne derfor ikke ha ligget i hagen særlig lenge om du vil ta vare på huden din.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Noen gang tenkt over at jenter kanskje tar solarium fordi de selv mener de ser bedre ut med litt farge på kroppen? Det kan jo tyde på at det ikke er helt utenkelig at de også mener at gutter med farge ikke er helt forferdelig?

På tide å legge fra seg barnslige, forutinntatte meninger, og kanskje tenke litt på hva man faktisk sier? Hvorfor skal det være noe verre for gutter å ta vare på utseende og kropp?

Håper faktisk på et svar fra deg, ProStreetEier - hvis ikke du vil være enda en av de som er uten evne til å faktisk begrunne meningene sine rundt emner som dette. Så, «mikrofonen» er din. :)

Lenke til kommentar
Noen gang tenkt over at jenter kanskje tar solarium fordi de selv mener de ser bedre ut med litt farge på kroppen? Det kan jo tyde på at det ikke er helt utenkelig at de også mener at gutter med farge ikke er helt forferdelig?

På tide å legge fra seg barnslige, forutinntatte meninger, og kanskje tenke litt på hva man faktisk sier? Hvorfor skal det være noe verre for gutter å ta vare på utseende og kropp?

Håper faktisk på et svar fra deg, ProStreetEier - hvis ikke du vil være enda en av de som er uten evne til å faktisk begrunne meningene sine rundt emner som dette. Så, «mikrofonen» er din. :)

hvorfor grille seg når man kan få naturig brunfarge?

det ser litt dumt ut når en er brun og alle andre er hvite.

og hva med de rare menneskene som bruker solariumsbrillene som lese briller? :S

Lenke til kommentar

Hva med vinteren da, Prostreet? Eventuelt de som bygger opp et grunnlag, eller ikke har tid til å ligge ute i solen hele tiden?

Ser dumt ut når alle andre er hvite? Nå for tiden er det jo ikke sånn at alle er hvite. Haugevis som tar solarium. Det skal være bra for kropp, og ser mye bedre ut.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Hva med vinteren da, Prostreet? Eventuelt de som bygger opp et grunnlag, eller ikke har tid til å ligge ute i solen hele tiden?

Ser dumt ut når alle andre er hvite? Nå for tiden er det jo ikke sånn at alle er hvite. Haugevis som tar solarium. Det skal være bra for kropp, og ser mye bedre ut.

jeg tar det hvertfall ikke!

(og det gjør ikke mage andre og)

en uke i malorca er mye bedere.

(ps men kan bli brun om vintern av vinter sola)

Lenke til kommentar

jeg tar det hvertfall ikke!

(og det gjør ikke mage andre og)

en uke i malorca er mye bedere.

(ps men kan bli brun om vintern av vinter sola)

ja vet ass. den pleier å ta skikkelig bra... vil du være likbleik så vær så god, men for meg virker det som om du bare er redd for å skille deg ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...