Kalinken Skrevet 6. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2007 Takker for svar. Det virker som om det er valg mellom sikkerhet og skjønnhet. Og vi vet alle hva som prioriteres da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg får ikke skille av beskyttelsesbriller og vil absolutt anbefale å bruke det. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 6. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2007 hmm... jeg har hørt at den som tar sol mister fargen fortere. Det er mange som sier de har det bevist og opplevd det selv. Stemmer dette da? Og blir man renere i huden? Blir man kvitt litt kviser? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg tror ikke jeg kjenner noen som beholder brunfargen lengre enn meg. Jeg har egentlig aldri hatt kviser eller uren hud, men jeg opplever at huden blir sterkere og mindre sår ved for eksempel barbering. Dessuten dekker brunfargen over eventuelle irritasjoner i huden slik at man ser bedre ut. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 6. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2007 Så du mener at det er bra å sole seg? Jeg er litt plaget med kviser.. Burde jeg prøve da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg skal ikke hevde at det er noe videre sunt, men du kan jo prøve å se om det hjelper mot kviser. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 6. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg får ikke skille av beskyttelsesbriller og vil absolutt anbefale å bruke det. 8091746[/snapback] Jeg får skille, bruker dissa aldri. Men hvis man skal bruke de og får skiller, så anbefaler jeg å ta de av de siste 5 minuttene, dette pleier å hjelpe Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 6. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2007 Men alle jeg snakker med sier at det er kreftfremkallende Men det er jo alt nå til dags! Det er farlig å leve Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 6. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Men alle jeg snakker med sier at det er kreftfremkallende Men det er jo alt nå til dags! Det er farlig å leve 8091964[/snapback] Hvis man overdriver solingen ja. Hørte noen si at 10 dager i året med solarium holder. Men det hørtes altfor lite ut. Jeg har en kompis som tar sol etter hver treningsøkt. Han er bare helt rød, konstant. Endret 6. mars 2007 av krizkriz Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 6. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2007 hmm... jeg har hørt at den som tar sol mister fargen fortere. Det er mange som sier de har det bevist og opplevd det selv. Stemmer dette da? Og blir man renere i huden? Blir man kvitt litt kviser? 8091790[/snapback] Jeg mener å ha hørt at moderne solarium etterligner solen, med samme forhold UVA/UVB. Derfor er det jo bare logisk at den har farge som holder like lenge. Men på meg selv har jeg ihvertfall merket at den fargen jeg får etter å ha blitt solbrent holder kortere enn den jeg har brukt lang tid på å bygge opp. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 6. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2007 Er ganske hvit + får fort fregner på armene (ingen andre steder), jeg har passe blondt, litt imellom lyst og mørkeblondt. Og blir ALDRI brun om sommeren selv om hvor mye jeg soler meg. Hvor lenge bør jeg ta sol? 10 min? Og er det mulig å ha så dårlige pigmenter i huden at man ikke kan bli brun? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2007 Og er det mulig å ha så dårlige pigmenter i huden at man ikke kan bli brun? 8093713[/snapback] Ja, det kalles å være albino. Det er nok ikke du Start med 10 minutt og kanskje litt sololje eller lignende. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 hmm... jeg har hørt at den som tar sol mister fargen fortere. Det er mange som sier de har det bevist og opplevd det selv. Stemmer dette da? hmm.gif Dette stemmer. Selv tar jeg solarium endel og mister fargen mye raskere av solarium enn ekte sol. Det er litt avhengig av type solarium og hvor gode pigmenter du har. De fleste mister nok mesteparten av solariumsfargen hvis de ikke tar solarium på 1 mnd. Det gjør ihvertfall jeg og har selv opparbeidet meg veldig gode pigmenter. Hvis jeg drar til syden og er der en stund tar det mye lengre før denne fargen går bort. Har nok litt med at da blir man fort utsatt for sol halve døgnet istedetfor bare 30 minutter. Har også lagt merke til at hver gang jeg har vært i syden har jeg mye lettere for å få tilbake brunfarge når jeg tar solarium og. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 hmm... ja det er vel egentlig logisk at man mister fargen i solarium fortere enn ved ekte soling. Det kan jo ikke være samme strålene som kommer. Solen er vel bedre. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 hmm... ja det er vel egentlig logisk at man mister fargen i solarium fortere enn ved ekte soling. Det kan jo ikke være samme strålene som kommer. Solen er vel bedre. 8099469[/snapback] Er ikke helt sikker på dette. Ifølge brun og blid etterligner solarium solen: Man kan med våre solarier si at her er ingen forskjell. De inneholder det samme strålespekteret, som du finner i solen ute; en naturlig blanding av UVA og UVB stråler. Og om det at solen er bedre: Mange hudleger heller nå mer og mer mot den overbevisning at solarium er sunnere enn solen ute. Dette er på grunn av at man i et solarium har anledning til å fjerne de mest brennende strålene i solen ute (som for leger blir en større og større bekymring for hver sommer som kommer). Man har heller ikke varierende strålestyrke på forskjellige tidspunkt på dagen inne i et solstudio. Dette samt minuttinnstilling gjør det lettere å regulere solbestrålingen, slik at risikoen for solbrenthet er lavere i et solarium. http://brunogblid.no/tips.asp Lenke til kommentar
DNA Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Takk for infoen Wh1te. Tok sol for første gang i dag i 10 min, var ganske beroligende å bare ligge der. Og bare 1 kr pr. min + at sengene var bra kvalitet Eneste jeg stusset på var at det egentlig var 18 års grense. Er det vanlig å ha 18 års grense på manuale sol studioer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2007 De fleste mister nok mesteparten av solariumsfargen hvis de ikke tar solarium på 1 mnd. 8096745[/snapback] 1 mnd? De fleste har nok fargen lengre enn det. Selv har jeg den langt lengre. Jeg tipper det vil ta meg 4-6 måneder å miste fargen jeg har opparbeidet meg i solarium. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 9. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2007 Tok meg en tur innom min lokale 'Brun og Blid' i dag for første gang! Kjøpte små briller og krem og hele pakka. Var ganske behagelig å ligge der å småsove ;D Leste også på plakaten som stod der at maks anbefalte grense for solarium er 17 klokketimer per år, hvis noe lurte. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 9. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2007 Det beste er vel å springe ut i solen! <3 Gleder meg til sommer nå! Møkklei vinter Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 9. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2007 Det beste er vel å springe ut i solen! <3 Gleder meg til sommer nå! Møkklei vinter 8114955[/snapback] Enig, død over vintern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå