Gå til innhold

Tråden om solarium. OPPDATERT 28.01.08


Anbefalte innlegg

Vanskelig å få smørt seg midt på ryggen med krem..

8705804[/snapback]

 

Jeg vurderer å legge ut en video av meg sjøl åssen man smører seg på hele ryggen. Det er ikke noe problem i det hele tatt, og jeg er ikke født noe mykere enn andre. På det lille punktet midt på ryggen man ikke kommer til er trikset å smøre krem oppå hånda (ikke håndflata) for så å smøre det ut på punktet man ikke kommer til. Ikke noe problem i det hele tatt.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Når jeg tar sol bare lukker jeg øynene. Er dette skadelig? Har aldri merket noe etter jeg har tatt sol i øynene heller.

8717214[/snapback]

 

Det er nok ikke helt heldig, nei. Bruk beskyttelsesbriller, så er du sikker.

Lenke til kommentar
Når jeg tar sol bare lukker jeg øynene. Er dette skadelig? Har aldri merket noe etter jeg har tatt sol i øynene heller.

8717214[/snapback]

 

Det er nok ikke helt heldig, nei. Bruk beskyttelsesbriller, så er du sikker.

8717221[/snapback]

 

Jeg merker heller ikke noe med øynene hvis jeg ikke bruker beskyttelsesbriller.. men når jeg bruker beskyttelsesbriller i solariumet er det nesten som jeg ikke har de på engang fordi jeg føler ikke at lyset blir noe svakere for øynene.

Lenke til kommentar

Jeg har veldig dårlig grunnlag, og noen kompisser og jeg fant ut at NÅ sklulle vi faktisk prøve sol. Jeg puttet på 20 kr. 10 kr for 14 min, noe jeg misforstå da jeg la på pengene. Jeg lå der 28 min til sammen. Og jeg ble litt brent på ryggen og på baksiden av leggen.

 

Neste gang jeg tar solarium, bør jeg ta 14 min da kanskje ? Siden jeg ble brent, og ikke brun.. Har ganske lys hud, og har ikke samme kvalitet på huden som mine andre kompisser.

Lenke til kommentar

Står noe om dette i første post:

 

Tid i solariumet

 

Dette er veldig induviduelt fra person til person, men en gjennomsnittlig normann bør ta det veldig rolig. Jeg anbefaler kanskje 12minutter første gang, deretter 14 minutter neste gang hvis dette gitt fint o.s.v. Det bør gå minst 1 dag imellom hver gang du tar sol. Det er VELDIG skadelig å ta sol hver dag da det er stor anstrengelse for huden. Så hvis du skal bli fort brun tar du sol hver andre eller tredje dag. Når du kommer opp i 25 min bør du øke sakte og øke med ett minutt hver 5 gang. Jeg anbefaler ikke å ligge mer enn 30 minutter da dette er skadelig og mange automater har en sperre der. Med de kremene under vil du se veldig gode resultater etter kun 5 ganger. Har du oppnådd ønskelig brunfarge trenger du kun å ta sol en gang i uka eller en gang hver andre uke. Dette finner du ut selv. Husk at ansiktet taper farge raskere enn kroppen så dette er helt normalt.

 

Det står vel også tabeller på ditt lokale solstudio også? :)

Lenke til kommentar
Står noe om dette i første post:

 

Tid i solariumet

 

Dette er veldig induviduelt fra person til person, men en gjennomsnittlig normann bør ta det veldig rolig. Jeg anbefaler kanskje 12minutter første gang, deretter 14 minutter neste gang hvis dette gitt fint o.s.v. Det bør gå minst 1 dag imellom hver gang du tar sol. Det er VELDIG skadelig å ta sol hver dag da det er stor anstrengelse for huden. Så hvis du skal bli fort brun tar du sol hver andre eller tredje dag. Når du kommer opp i 25 min bør du øke sakte og øke med ett minutt hver 5 gang. Jeg anbefaler ikke å ligge mer enn 30 minutter da dette er skadelig og mange automater har en sperre der. Med de kremene under vil du se veldig gode resultater etter kun 5 ganger. Har du oppnådd ønskelig brunfarge trenger du kun å ta sol en gang i uka eller en gang hver andre uke. Dette finner du ut selv. Husk at ansiktet taper farge raskere enn kroppen så dette er helt normalt.

 

Det står vel også tabeller på ditt lokale solstudio også? :)

8727624[/snapback]

 

Det gjør det sikkert, har ikke hatt tid til å sett meg rundt enda, men finner sikkert ut av det;D

Lenke til kommentar

Det skal nevnes at Statens Strålingsvern og solstudioet med rimelig stor sannsynlighet operer med forskjellige anbefalte tider. Hva du skal følge, kan jo diskuteres, men det går som oftest fint å følge solstudioets plakett om dette.

 

Jeg ville begynt på 12-14minutter. Fungerte fint for meg, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Hehe, er fortsatt litt svidd, brente meg på søndag. Tror dere jeg er klar for ny soling på fredag ??

8735387[/snapback]

 

Hvis du vil ha kreft så er det bare å kjøre på

8735409[/snapback]

 

Hehe, sånn alvorlig da ?.. Hva får man egentlig ikke kreft av ??..... Spør jeg meg selv..

Endret av Xarus
Lenke til kommentar

Rimelig alvorlig, ja. Det er når solbrent hud utsettes for sol på ny igjen at mye av den verste solskaden på hud skjer.

 

Det som kan være skadelig ved soling, både inne og ute, er å bli solbrent og deretter sole seg videre på solbrent hud. Dette kan medføre permanent skade i huden. Det er denne typen skader som kan medføre hudkreft.

 

Jeg hadde nok gitt huden en liten hvilepause hvis jeg var deg. :)

Lenke til kommentar
Rimelig alvorlig, ja. Det er når solbrent hud utsettes for sol på ny igjen at mye av den verste solskaden på hud skjer.

 

Det som kan være skadelig ved soling, både inne og ute, er å bli solbrent og deretter sole seg videre på solbrent hud. Dette kan medføre permanent skade i huden. Det er denne typen skader som kan medføre hudkreft.

 

Jeg hadde nok gitt huden en liten hvilepause hvis jeg var deg. :)

8735494[/snapback]

 

Okey, takk :) Jeg er ganske ung, og det med soling er veldig nytt for meg. Så derfor syns jeg det er veldig kjett å spørre på dette forumet :thumbup:

Lenke til kommentar
DNA: Du bør begynne på 12 minutter og jobbe deg oppover til 25 minutter, 3-4 minutter av gangen.

8642601[/snapback]

Started å ta sol igjen i dag, så tok 15 min. Holdt vel meg på 12 min for lenge forige gang.

 

Når skal jeg gå opp 3-4 min? Neste gang jeg tar sol på tirsdag?

Endret av DNA
Lenke til kommentar
DNA: Du bør begynne på 12 minutter og jobbe deg oppover til 25 minutter, 3-4 minutter av gangen.

8642601[/snapback]

Started å ta sol igjen i dag, så tok 15 min. Holdt vel meg på 12 min for lenge forige gang.

 

Når skal jeg gå opp 3-4 min? Neste gang jeg tar sol på tirsdag?

8772324[/snapback]

 

Gå opp 3-4 minutter mellom hver gang du tar sol helt til du kommer til 25 minutter. Der mener mange, jeg inkludert, at det er et slags skille, fra 25 til 30.

 

Ta en 3-4 ganger på 25 minutter før du øker til 30 minutter. Ikke ta lenger enn 30 minutter, da blir du bare "sviske." :)

 

Tok en 20 minutter selv her om dagen, må nesten ha et bra grunnlag til sommeren.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke krem, men trådstarter har en omtale av denne i førsteposten.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
---===| Idol |===---

-------------------------------------------

Serie: Best products

Farge: Hvit

Hemp: 2 (Endel)

Tingle: 0 (Ingen)

Bronzer: 0 (Ingen)

Vitaminer: A, C, E, F

CoQ10: Ja

 

Duft: 4 (Meget god)

Grunnlag: 2 (Litt)

Styrke: 2 (Lav)

Resultat: 3 (Endel)

Bronzer vurdering: N/A

Omtale: Også en veldig god begynnerkrem. Denne inneholder hemp som gjør at huden tar opp brunfarge raskere. Gir litt bedre resultat enn HOT!, men samtidig påvirker huden en smule mer(dette er veldig lite og går fint å starte på denne uten underlag). Vil likevel ikke anbefale å starte med denne i ansiktet hvis du er helt fremmed til solarium. Lukter faktisk litt "godteri" av deg når du har brukt den.

Lenke til kommentar

Ops, leste vist ikke omtalen bare styrke: 2 osv :p'

 

Kan jeg bruke den i fjeset hvis jeg har tatt sol i litt under 2mnd før, men startet igjen nå?

 

Og hvordan registrer jeg meg på siden? Når jeg prøver det kommer jeg bare til et cash program hvor man liksom skal få penger eller noe :dontgetit:

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...