Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Priser på taxiutstyr? fm-sender, gsm osv?

Anbefalte innlegg

Denne er garantert feilpostet så plis flytt den dit den hører til en eller annen moderator..

OT: Har i oppgave å innrede en taxi med utstyr (på parir altså) og nå er jeg kommet til siste punkt, der jeg må finne ut prisen på slikt utstyr.. noen som kan hjelpe?

Kan si hva jeg skal ha:

Alle bilene kan bli utstyrt med FM Sender\Motaker, så vil de kunne prate med hverandre på det.

Taxiene må ha FM og WiFi utstyr slik at de kan kommunisere med hverandre, og slik at kort-terminalen kan brukes så lenge du har internettsignal fra det trådløse WiFi signalet.

Signalene blir sendt til sentralen først, og så videre ut til de andre taxiene\til taxisentralen, eller ut på internett for å få betalt med kort.

Dette skal være over ett ikke så stort område, så skal ikke være noen skikkelig store greier..

trenger altså prisen på en FM Sender\Motaker, ala en bra og avansert walkie talkie.

og en Wifi motaker.. og kansje en Wifi kortleser, men det er ikke så viktig..

noen som vet noe bra utstyr med priser? eller noen nettsider man kan finne dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å ring cencom(www.cencom.no), de burde kunne hjelpe deg med noen anslag. WiFi hørtes forøvrig litt usannsynlig ut, GPRS vet jeg er i bruk noen steder. Men fremdeles er det FM som er mest i bruk, all data går da over radio samband, men man kan ikke bruke sambandet til snakking, kun data.

Lenke til kommentar
Prøv å ring cencom(www.cencom.no), de burde kunne hjelpe deg med noen anslag. WiFi hørtes forøvrig litt usannsynlig ut, GPRS vet jeg er i bruk noen steder. Men fremdeles er det FM som er mest i bruk, all data går da over radio samband, men man kan ikke bruke sambandet til snakking, kun data.

8052697[/snapback]

Men vil det gå om man har 2 FM signaler som går på forskjellige frekvenser?

vil det virke? altså at man kan bruke kort og bruke det til å prate med hværandre?

Lenke til kommentar

Helt sikkert, men da må du få konsesjon på flere frekvenser, noe du helt sikkert ikke får. I Stavanger Taxi(jeg kjører taxi annen hver helg utenom studiene), så bruker vi bare mobil telefon med NetCom bedrift(tror det er det). Forøvrig hvis du har systemet til CenCom er det veldig sjelden du faktisk trenger å snakke med sentralen eller andre taxi sjåfører.

EDIT: Forøvrig blir ikke pengene trukket direkte fra bankkortet. Jeg er ikke helt sikker på hvordan registreringen av betalingene foregår, men realtime er det ihvertfall ikke. Den CenCom løsningen er forøvrig ett system for tildeling av turer, oversikt over flytider osv. Samtidig som det er en betalingsterminal og taksameter.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar
Helt sikkert, men da må du få konsesjon på flere frekvenser, noe du helt sikkert ikke får. I Stavanger Taxi(jeg kjører taxi annen hver helg utenom studiene), så bruker vi bare mobil telefon med NetCom bedrift(tror det er det). Forøvrig hvis du har systemet til CenCom er det veldig sjelden du faktisk trenger å snakke med sentralen eller andre taxi sjåfører.

EDIT: Forøvrig blir ikke pengene trukket direkte fra bankkortet. Jeg er ikke helt sikker på hvordan registreringen av betalingene foregår, men realtime er det ihvertfall ikke. Den CenCom løsningen er forøvrig ett system for tildeling av turer, oversikt over flytider osv. Samtidig som det er en betalingsterminal og taksameter.

8052796[/snapback]

ahh.. men takk for hjelpen :) tror vi har alt vi trenger til å få levere inn nå :)

Valgte å ikke gi noe konkret forslag for kort-betalingen, men heller å gi en del utdypte forslag.

takktakk :) kan se på denne som "løst" nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...