Don Vito Corleone Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hei Litt startvansker på hjemmesiden... www.home.no/birding/ - klikk innom kontakt. 1) I Mozilla flytter siden seg t.v pga en rullgardin som kommer når man må browse seg nedover. I IE er dette ikke noe problem fordi rulgardina er konstant... Noen som kan hente frem et tips eller en code til meg? innocent.gif 2) På forsiden blir ikke banneren (et bilde) lastet opp. Det står "downloading 1 item + filens navn" - men det skjer ikke noe. Har sjekket codene jf de andre linkene hvor banneren kommer opp og de er identiske... Er det home.no som er dårlig? eller mer sannsynlig - kan det hende jeg gjør noe feil. Har vel lite å si om banneren er GIF og ikke JPEG? Anyone? blush.gif Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 home.no er treeeeeg for tida - jeg kommer ikke inn på sida de engang. Ang. banneren kan du jo være at den blir blokkert av noe programvare (typisk reklamefilter). Dette skjer basert på filnavn, så ikke kall den banner.gif liksom. Hjalp dette? Lenke til kommentar
Don Vito Corleone Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Takk for konstruktiv kommentar! Home.no er ikke spesiellt bra i det hele tatt, men gratis produkter er jo sjelden det... Fant banner feilen i hvertfall. Så var det dette med rullgardina da... den er nok værre å fikse tenker jeg. Benken Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Blir ikke hele siden forskyvet tilsvarende bredden på rullegardina? Isåfall er jo dette helt i orden. Alternativt kan du kanskje legge dette i CSS-fila di (ikke testet) - slik at det alltid dukker opp rullegardin html { height: 100.02%; } Lenke til kommentar
Don Vito Corleone Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 "Blir ikke hele siden forskyvet tilsvarende bredden på rullegardina?" Jau jau Hvor skal jeg putte inn coden? Forøvrig: http://www.home.no/birding/index.html - nå har jeg banneren ppl. Noen som ser eller finner noen feil, jeg har oversett? BTW: Hjertlig takk for hjelpen JohnRichard!! Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Kommer fremdeles ikke inn på home.no slik at jeg får sjekket. Men har du en egen .css fil så legger du bare inn koden der. har du ikke en egen fil, legger du til dette i ditt htmldokument mellom <head> og </head> <style type="text/css"> html { height: 100.02%; } </style> Endret 1. mars 2007 av JohnRichard Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Der kom jeg inn på home.no ja Legg til html { height: 100.02%; } under den nederste linja med ######################## i fila http://www.home.no/birding/default.css Lenke til kommentar
Don Vito Corleone Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Da fikk jeg det til. Takker så meget! Ps. Er det noen som har andre nettlesere enn IE og FF, som gidder å ta en kikk etter evt feil? yeahj Benken Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 I stedet for å slite med height og lignende, bare legger du til denne koden i CSS filen din: html { overflow: -moz-scrollbars-vertical; } Da vil scrollbaren være der hele tiden i Firefox. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Løser ikke problemet i Opera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå