Dotten Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Edit1: Tok meg enda en tur gjennom hele tråden, og postene jeg savner, savner jeg fremdeles. 8102787[/snapback] Jeg finner kun et fjernet innlegg fra deg. "Construction of the wall" innlegg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Edit1: Tok meg enda en tur gjennom hele tråden, og postene jeg savner, savner jeg fremdeles. 8102787[/snapback] Jeg finner kun et fjernet innlegg fra deg. "Construction of the wall" innlegg. 8103306[/snapback] Hvor har det blitt av "Godwins Law", som du skrev? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Diskusjonen der du viser til "loven" i ditt svar til Dotten finn du her, og vidare utover: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8064043 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Diskusjonen der du viser til "loven" i ditt svar til Dotten finn du her, og vidare utover: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8064043 8103601[/snapback] Finner ikke "loven" nevnt i linken din. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) 8064277[/snapback] "Loven" Jeg fikk en post fjernet i "Vista"-tråden der jeg syntes det var tull av Vista Business ikke inneholdt valg av OS-språk, noe som er veldig relevant i forhold til primærbruken av denne varianten av Vista. Noen syntes vel at min mening var dårlig og klassifiserte den sådan. Hva med at folk faktisk hadde trodd at Vista Business inneholdt språkpakker og gikk og kjøpte OS´et mens min kommentar kunne averge et bomkjøp på flere tusen uten mulighet for heving? Syntes dette med mini-moderering var en god idè men har begynt å merke artighetens bakrus og ønsker nå å avskaffe automatisk skjuling av poster. Kan da ikke tre brukere rotte seg sammen og fjerne samtlige innlegg de ikke liker ved å klassifisere dem som dårlig? Endret 7. mars 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 8064277[/snapback] "Loven" 8103962[/snapback] Ikke slik jeg husker den. Slik jeg husker den så skriver Dotten; nå har tråden til og med fått servert "Godwins law" bla bla...? Den serveringen sto jeg for, og jeg bet meg faktisk merke til svaret og bemerket det, men som ved et trylleslag har den lille disputten forsvunnet ... Lenke til kommentar
Peter Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hva med at jeg får tilbakemeldinger så jeg kan rette meg da?Det er et godt poeng, men utenfor scopet til dette systemet i denne omgang. 8099679[/snapback] Greit nok, men jeg håper at diskusjon.no får beholde systemet selv etter at du har samlet alle dataene du skal? For selv om dette ikke er av interesse for deg og din oppgave, virker det ganske åpenbart at det er interessant for brukerene å forbedre seg, og det er jo ikke akkurat noe diskusjon.no ville tapt på. Så selv om du ikke vil/har tid til å implementere dette, så håper jeg at diskusjon.no kan få jobbe mot dette? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Få for helvete se mappa mi Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Man opererer jo under moderators nåde uansett, hvis det er flere jugend mods under dem mellom deg og undertryikkerne så blir vel det mye det samme. Nei nå må jeg passe på her, hadde jo tenkt å teste dette, snart på 500, (fremdeles på frifot) Mekanisk solidaritet ftw. Lenke til kommentar
bossmop Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Det oppklarte mye, ja Men skal "poengene" brukes til noe? Som for eksempel lete etter nye moderatorer eller annet? 8099763[/snapback] Om forumstyret ønsker å benytte seg av de til det står de helt fritt. Om de kommer til å gjøre det er en helt annen sak som ikke jeg kan svare for. Synes den husmetaforen var sånn passe på kanten, men siden du liker den så mener du vel huset "vårt" ...? Dessuten smaker det litt ueffent å ilegge tilleggstraffer. 8100316[/snapback] Huset jeg snakker om er diskusjon.no hvor det finnes et redaktøransvar og hvor noen kommer til å bli stilt ansvarlig om det skjer grove lovbrudd. I så måte er det ingen ting på Internett som er "brukernes". Kan du utdype hva du mener med tilleggstraff? Lenke til kommentar
bossmop Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Betyr det altså at hvis man får warn, vil man kunne få igjen muligheten så fort det er borte, men hvis man får en post slettet uten å få warn, vil man aldri få muligheten igjen? Det er vel litt snodig... Ettersom det kan være mange grunner til at man får slettet innlegg uten å bryte retningslinjene, synes jeg egentlig det er en dårlig idé å gjøre det på den måten. Hadde vært bedre å bare gå etter om man hadde warn eller ikke, synes nå jeg. ------------------ Noe som hadde vært moro, var hvis man kunne se en slags statistikk over hva folk hadde stemt på ens egne innlegg, så kunne man prøve å forbedre seg. Men hvis det er som du sier at det ikke er poenget med systemet, så... Men det hadde vært moro. ------------------ Edit: Dessuten, hvis mine poster fjernes uten at det betyr "straff" for petit moi, hvor havner så de? Og hva var da meningen med henrettelsen?? 8102787[/snapback] Angående dette med sletting av poster (selv om det er litt OT), jeg savner muligheten til å se mine slettede poster, for bl.a. å finne ut av hvorfor de ble slettet, og at det evt. kunne stå en liten beskrivelse av hvorfor. Burde være en funksjon for å kunne se dem, etter min mening. 8102865[/snapback] Jeg er enig i at det sikkert er flere gode måter å velge ut hvem som skal kunne bidra og dette er noe jeg kommer til å jobbe videre med. Å få feedback på det man skriver eller blir slettet er nevnt av flere forskere som en god måte å heve "netiketten" i et community. Det kan være en fin ting å bygge systemet videre på. 8064277[/snapback] "Loven" Jeg fikk en post fjernet i "Vista"-tråden der jeg syntes det var tull av Vista Business ikke inneholdt valg av OS-språk, noe som er veldig relevant i forhold til primærbruken av denne varianten av Vista. Noen syntes vel at min mening var dårlig og klassifiserte den sådan. Hva med at folk faktisk hadde trodd at Vista Business inneholdt språkpakker og gikk og kjøpte OS´et mens min kommentar kunne averge et bomkjøp på flere tusen uten mulighet for heving? Syntes dette med mini-moderering var en god idè men har begynt å merke artighetens bakrus og ønsker nå å avskaffe automatisk skjuling av poster. Kan da ikke tre brukere rotte seg sammen og fjerne samtlige innlegg de ikke liker ved å klassifisere dem som dårlig? 8103962[/snapback] Jeg ser at det kan være urettferdig, helt klart. Men om tre brukere rotter seg sammen for å få fjernet poster så blir de bare suspendert. Når mods da har klarert posten og de har gjort dette nok ganger vil de miste muligheten til å fortsette praksisen. Hva med at jeg får tilbakemeldinger så jeg kan rette meg da?Det er et godt poeng, men utenfor scopet til dette systemet i denne omgang. 8099679[/snapback] Greit nok, men jeg håper at diskusjon.no får beholde systemet selv etter at du har samlet alle dataene du skal? For selv om dette ikke er av interesse for deg og din oppgave, virker det ganske åpenbart at det er interessant for brukerene å forbedre seg, og det er jo ikke akkurat noe diskusjon.no ville tapt på. Så selv om du ikke vil/har tid til å implementere dette, så håper jeg at diskusjon.no kan få jobbe mot dette? 8104071[/snapback] Slik jeg har forstått det ønsker diskusjon.no å jobbe videre med dette etter at jeg er ferdig. Jeg sitter til daglig i samme bygg som HW.no så jeg er åpen for å videreutvikle denne løsningen slik at den blir enda bedre. Få for helvete se mappa mi 8104116[/snapback] Jeg tror Tron Øgrim er før deg i køen... Lenke til kommentar
ttt Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Diskusjonen der du viser til "loven" i ditt svar til Dotten finn du her, og vidare utover: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8064043 8103601[/snapback] Finner ikke "loven" nevnt i linken din. 8103930[/snapback] Som eg skreiv i innlegget mitt finn du debatten mellom deg og Dotten frå det innlegget eg linker til og vidare utover. Eg sa ikkje at referansa til "loven" var i det spesifikke innlegget. Bare for å nemne det så er det ikkje fjerna nokon innlegg frå denne tråden der "Godwin's law" er nemnt. Med mindre hukomelsen min svikter er dette heller aldri diskutert i denne tråden. Så det virker her som du blandar diskusjonane litt. Vidare handler ikkje denne tråden om å få sjå "mappa" si og anna prat om innlegg som er sletta (så framt det ikkje er relatert til det nye systemet). Eg ber derfor om at dykk tar denne diskusjonen på ein meir passande plass og held diskusjonen i denne tråden til emnet. Lenke til kommentar
nree Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Lurer på når den advarselen min blir borte Kjempe bra funksjon, om alt fungerer slik det skal da.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Få for helvete se mappa mi 8104116[/snapback] Jeg tror Tron Øgrim er før deg i køen... 8105642[/snapback] Uffamei, det var da en gyselig heremann å dra frem fra skremselen. Til opplysning fant jeg de manglende postene, som desverre ikke var fjernet allikevel. Har lagt lorgnettene mine i maursyre for rensing ... Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 jeg har funnet den største feilen i dette nye systemet, jeg ble utestengt i forrige uke men jeg kan fortsatt bruke den "tingen" Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 jeg har funnet den største feilen i dette nye systemet, jeg ble utestengt i forrige uke men jeg kan fortsatt bruke den "tingen" 8110099[/snapback] Da må det være noe alvorlig feil et sted, ja. --------- Synes forresten det hadde vært bedre å plassert den nede under innlegget, i samme linja som rapporter-knappen, sånn rent estetisk... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) jeg har funnet den største feilen i dette nye systemet, jeg ble utestengt i forrige uke men jeg kan fortsatt bruke den "tingen" 8110099[/snapback] Sludder ... Endret 9. mars 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Obs! Stort bilde! @PencilCase, fortsatt sludder? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Når jeg skrev "sludder" var det myntet på mitt eget innlegg. Nei jeg mener ikke at det er sludder at innlegg blir bedømt av "likemenn". Det jeg mener er uheldig er at muligheten blir forbeholdt en spesiell gruppe, og at kritikken er skjult for eget innsyn. Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 ok, da forstår jeg, men uansett jeg har fortsatt den funksjonen hos meg mens jeg allikevel skulle ha mistet den! så hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå