Dotten Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Kan moderatorene si hvem som "moderer" innleggene? Om ikke er det jo bare å begynne å gjøre det på sine egne innlegg osv. 8064971[/snapback] Ikke så vidt jeg vet. Litt rart at man kan moderere egne innlegg også. Regner med at dette blir fjernet etterhvert, for ser ikke helt poenget med akkurat det Lenke til kommentar
bossmop Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hva med å korte ned på antall svaralternativer på "Bra!"-valgene og legge til "Trolling" på de negative? 8057996[/snapback] Trolling er strengt tatt det viktigste man trenger å stemme for. Og om innlegget er "Interresant" eller "Smart!" har lite å si. "Positiv" kunne egentlig bare hatt 1 valg, mens man kun trengte å begrunne negative stemmer. 8064790[/snapback] Er litt rart hvorfor vi faktisk ikke får vite dette!? Skrev det i mitt forrige innlegg, og plutselig kom Ueland inn på tråden igjen, uten å svare. Er litt spesielt hvorfor dem ikke sier mer om hva de skal bruke de forskjellige tingene til.. 8064990[/snapback] Jeg er den eneste som kan gi et ordentlig svar på dette: det svaret dere får av meg er: pr. nå har den en funksjon for å opprettholde en balanse. Meningen er ikke at de skal "scoute" etter gode innlegg. De er der for balansens del. Ikke legg alt for mye i hvem som får det, hvem som ikke får det, jeg skal studere tallene etter vi har kjørt det en måned for å finne justeringer. Systemet i seg selv er basert på flere andre systemer + en del forskningsdata og målet med systemet har jeg beskrevet flere ganger tidligere. Det kjøres også i to andre forum og når jeg har nok data vil det garantert komme endringer. Det er mange gode forslag som har kommet i den her tråden som jeg kommer til å ta hensyn til. Jeg ser at det er beskrevet en del problemstillinger som det faktisk er tatt hensyn til i designet, spørsmålet jeg jobber meg fram til er variablene. Ikke legg så alt for mye i dette annet enn at det er en fiffig sak som vi tester ut om fungerer. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Får vi det snart i IPB skinnet også? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg mener derfor at den sperren jeg tror er her i dag, fortsatt bør være her slik at brukere kan få et par måneders fartstid før de kan begynne å moderere enkeltinnlegg. Du har nok kanskje rett i det. Er bare idealisten i meg som ønsker at dette forumet i mest mulig grad skal være brukernes forum og at det er brukernes ønsker og behov som legges til grunn (noe jeg håper på at det oppfattes som i dag). Derfor jeg ikke helt liker at brukere eksluderes uten i det hele tatt ha misbrukt systemet. Spesielt når det gjelder warn. For det blir som en slags tillegsstraff. Men noen kan jo også se på det som en gulrot for de som respekterer reglene. Er litt synd om fornuftige mennesker blir nektet tilgangen fordi man har fått en warn for å ha brutt fjortentegnsregelen to ganger. Men igjen, det er idealisten i meg som snakker. Idealisme og realisme er ofte motsetninger. Så det får nå bli vurdert. Men jeg håper kriteriene for å få tilgang blir "presset" ned til det absolutte minimum. Nå i testperioden er det ikke særlig viktig, for man må jo prøve seg frem. Så om man kun vil gi brukere med bokstaven a i nicket tilgang så hadde det vært greit for meg. Men om og når den endelige versjonen kommer så håper jeg at flest mulig får benytte seg av det (og at de bruker det riktig, ikke minst). Lenke til kommentar
bossmop Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det vil komme mer konkret informasjon om systemet over helgen. Jeg skal gå over alle spørsmålene som har kommet og begrunne de som kan begrunnes. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Lite spørsmål.. Ehh.. Kan trådstarter se hva de andre har vurdert tråden som? Altså, kan de se hvem som har sagt hva, selv om personen har advarsler? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Faen, jeg ville vel fått denne muligheten også dersom det ikke hadde vært for mitt lille utbrudd i starten av desember. hadde jo vært snill gutt en stund inntil da. Nå må jeg vente lenge. Jaja, er vel ikke verdens undergang. Kos dere med modereringen dere som kan. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Ehh.. Kan trådstarter se hva de andre har vurdert tråden som?Altså, kan de se hvem som har sagt hva, selv om personen har advarsler? 8065818[/snapback] Trådstarter kan ikke se modereringen, selv om brukeren har vært snill gutt/pike hele tiden. Dette synes iallfall jeg er bra. Goscinny Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Ehh.. Kan trådstarter se hva de andre har vurdert tråden som?Altså, kan de se hvem som har sagt hva, selv om personen har advarsler? 8065818[/snapback] Trådstarter kan ikke se modereringen, selv om brukeren har vært snill gutt/pike hele tiden. Dette synes iallfall jeg er bra. Goscinny 8065897[/snapback] Ja, vi slipper ihvertfall endeløse diskusjoner på andres meninger om tråden din.. La moddene avgjøre! Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hva skal til for å bli en slik "minimoderator" holder det med 0 advarsler gjennom tidene og over 3500 poster til sammen? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hva skal til for å bli en slik "minimoderator" holder det med 0 advarsler gjennom tidene og over 3500 poster til sammen? 8065952[/snapback] Så lenge du ikke har noen advarsler nå, er nok biffen grei for deg. Postcount teller vel ikke, eller? Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hva skal til for å bli en slik "minimoderator" holder det med 0 advarsler gjennom tidene og over 3500 poster til sammen? 8065952[/snapback] Så lenge du ikke har noen advarsler nå, er nok biffen grei for deg. Postcount teller vel ikke, eller? 8065962[/snapback] Jo. Du må ha 500+ poster for å minimoderere. Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg klikket på linken som var oppgitt. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hvorfor har det seg at kun noen har fått denne funksjonen? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Man må aktivere den selv, se link i førstepost. Uansett så er det bare de med 500 eller fler poster og 0 advarsler som kan få den (i allefall slik jeg har forstått). Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hm.. Bare 10% og 90 dager unna å teste dette.. Men virker ganske genialt egentlig... Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hmmm... kjipt at jeg fikk en tåpelig advarsel, 10%. så får jeg ikke tilgang til det nye mod-systemet Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor (hvis jeg har blitt advart; " 17/10-2006 kl. 01:16 ", når vil den gå vekk? 17/10-2007?? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hvis du ikke har fått flere advarsler på 6 måneder fjernes opptil 20%, så da har du kjapt regnet ca en måned igjen før du er "clean" Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hvorfor har det seg at kun noen har fått denne funksjonen? 8066152[/snapback] Det er satt begrensninger i startfasen. Så vidt jeg har fått med meg er de vel følgende: - Minimum x antall poster - Bruker må ha vært aktiv de siste månedene (x antal mnd) - 0% i advarselsgrafen - Kun i Diskusjon.no skin (jobbes med å implementere i andre skin) - Vært medlem av forumet i x antal mnd. (x'ene er jeg usikre på antall). Tror det er dette som er kriterier (med forbehold om feil). Dette er kriterier åpen for endringer, er jo en testperiode. Du blant annet skal ha tilgang til dette her. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 - Kun i Diskusjon.no skin (jobbes med å implementere i andre skin) 8066939[/snapback] Nå er jeg pirkete, men det kan kanskje være greit å si at dette også fungerer i flere skins nå, deriblant hardware-skinnene . De andre kommer nok ganske kjapt, vil jeg tro. Goscinny Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Mens vi er inne på det. Hva er forskjellen på Hardware.no skinnet og Hardware.no - Dynamisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå