Goliath Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ser på Trakassering / Trusler som en passende kategori for personangrep, eller hva? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Likte dette her, får en slags makt følelse Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Kan man få det slik at man selv ser hvor mange "poeng" man har? Dette er jo ett fint tiltak i portalen til diskusjon.no, hvor en ranking av de som har best er listet opp. Og hvorfor kan man moderere seg selv? EDIT: Blir kanskje skjedelig med ranking når alle vet Simen1 sin innsats i "snedige ting du lurer på?" EDIT2: (da finner man fort ut om man bare ønsker mange poster, ved å ta gjennomsnittet av antall poster og gode karakterer) Forresten, Skal man rapportere ett innlegg selv om man "modererer" det? Endret 2. mars 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Så lenge det bryter retningslinjene så. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Kan man snart få svar på hva de gode karakterene gjør? (eller er det noe jeg ikke har fått med meg? ) Bra funksjon. Spesielt med tanke på at innleggene som strider mot retningslinjene blir midlertidig fjernet til en moderator får sett på det, så ligger det ikke ute lenge, som det kan gjøre til tider Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Artig diskusjon og debatt her. Det er selvsagt forfriskende å se at forumstyret er modige og vil prøve nye ting her på et av norges største forum/community. Som flere andre har sagt savner jeg også den brede begrunnelse og forklaring på formålet med denne funksjonen og hva som forventes av utbytte - og hvorfor denne løsningen er valgt foran andre. som for eksempel å rekruttere flere moderatorer. Jeg er ikke i posisjon til å konkludere noe som helst omkring dette, men det jeg kan si med stor sikkerthet er at jeg er svært tilfreds med både formell og uformell "atferdskontroll" slik den utøves i de delene av forumet som jeg ferdes i til daglig. De fleste sure oppstøt blir ryddig håndtert formelt av moderatorer og uformelt av øvrige brukere - på en høflig og saklig måte. Dette er noe av det som gjør hw-nettverket sine forum / diskusjon.no sine forum veldig morsomme og interessante å delta i. Men dersom bakgrunnen for innføringen av denne ordningen er å "lodde stemninga" for å finne bemerkelsesverdige innlegg eller "forsidekandidater" til en portal for diskusjon.no, vil dette være et effektivt verktøy. Imidlertid er jeg på generelt grunnlag skeptisk til "snikinnføring" av "markedsundersøkelser" forkledd som noe helt annet. Endret 2. mars 2007 av Spr0cket Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Scenario: En bruker har skrevet et skikkelig rasistisk innlegg. Jeg modererer da selfølgelig innlegget til "Dårlig! Rasisme". Deretter får kanskje brukeren som har skrevet dette innlegget kommentarer, og han/hun endrer innlegget til noe mye bedre - fritt for rasisme. Hva skjer da når en moderator kommer og ser? Dersom et innlegg blir stengt etter tre dårlige kommentarer, hindrer jo dette scenarioet overfor, men har jeg forstått systemet riktig? Goscinny Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg må nesten spørre. Er dette en idé som er stjålet rett fra Ungdomsportalene.no? Jeg ser at denne tråden kom i går klokken 11:48. I går klokken 10:31 kom en helt identisk tråd med samme informasjon om samme funksjoner på ungdomsportalene.no sitt forum. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hvis jeg har gjort en moderering, så vil jeg kunne se den i ettertid også. F.eks har jeg selvsagt moderert førsteposten i denne tråden, men jeg kan fortsatt moderere den på nytt (selvagt), men jeg kan ikke se hva jeg ev. har satt fra før av. Kan dette endres? 4-5 stykker har spurt om de positive innleggene, er spent på svar på det, da jeg stiller det samme spørsmålet. Hvis jeg ser et "plussinnlegg", hva skal jeg ta da? Det er jo ikke gjennomtenkt, eller smart, det er bare generelt bra og jeg vil gi akkurat den posten ett plusspoeng. Hvordan? Hva blir fremtiden for dette systemet? Portal? Hæ? Jeg savner flere tall og statistikk, jeg. I løpet av min karriere på hw.no, så har jeg fått flere poster slettet. (Kan vel telles på én hånd). Vanligvis pga klaging på skrivefeil fra min side. Typisk "hvem skjermkort" i overskriften. Må jeg nødvendigvis miste retten pga en moderator er hårsår pga at jeg la inn et mindre ironisk innlegg i en slik tråd? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg må nesten spørre. Er dette en idé som er stjålet rett fra Ungdomsportalene.no? Jeg ser at denne tråden kom i går klokken 11:48. I går klokken 10:31 kom en helt identisk tråd med samme informasjon om samme funksjoner på ungdomsportalene.no sitt forum. 8061497[/snapback] Det er det samme systemet, og altså ike noe som er stjålet noestedsfra Samme system er også nylig implementert på flere andre fora Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Jeg ser at denne tråden kom i går klokken 11:48. I går klokken 10:31 kom en helt identisk tråd med samme informasjon om samme funksjoner på ungdomsportalene.no sitt forum. 8061497[/snapback] Da kjenner du kansje igjen "bossmop" derfra, som og skriver her i tråden MRN: Du vil se modereringsverktøyet ved hvert innlegg uansett, men en bruker kan kun moderere ett innlegg en gang. Endret 2. mars 2007 av Ueland Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Da kjenner du kansje igjen "bossmop" derfra, som og skriver her i tråden 8061601[/snapback] Hva? Ja, jeg kjenner bossmop litt for å si det sånn Har ikke sett han her jeg Lenke til kommentar
bossmop Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Kan man få det slik at man selv ser hvor mange "poeng" man har? Dette er jo ett fint tiltak i portalen til diskusjon.no, hvor en ranking av de som har best er listet opp. 8059940[/snapback] Kanskje Spørsmålet er forøvrig besvart tidligere. Som flere andre har sagt savner jeg også den brede begrunnelse og forklaring på formålet med denne funksjonen og hva som forventes av utbytte - og hvorfor denne løsningen er valgt foran andre. som for eksempel å rekruttere flere moderatorer. ----------- Men dersom bakgrunnen for innføringen av denne ordningen er å "lodde stemninga" for å finne bemerkelsesverdige innlegg eller "forsidekandidater" til en portal for diskusjon.no, vil dette være et effektivt verktøy. ----------- Imidlertid er jeg på generelt grunnlag skeptisk til "snikinnføring" av "markedsundersøkelser" forkledd som noe helt annet. 8060608[/snapback] Formålet med denne funksjonen er å effektivisere modereringen og det er et håp at dette systemet med litt justeringer kan få bort innhold av "skadelig" karakter eller som er uønsket raskere enn det tradisjonell moderering klarer. Det er mao ikke en markedsundersøkelse. Jeg som står bak denne modellen er klar over at det er veldig tynt med informasjon om hvem, hva og hvorfor akurat nå. Men av prosjektets art blir det nettopp litt slik. Det dere skriver her av tilbakemeldinger er alt veldig viktig og veldig bra for videre arbeid med systemet. Da kjenner du kansje igjen "bossmop" derfra, som og skriver her i tråden 8061601[/snapback] Hva? Ja, jeg kjenner bossmop litt for å si det sånn Har ikke sett han her jeg 8061609[/snapback] SnittLeif da... Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 SnittLeif da... 8061991[/snapback] Hysjda, Christoph.. Jeg har lov til å bomme litt Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg synes da at rapporteringsfunksjonen fungerer godt fra før. Kanskje vil dette minke noe på arbeidslasten til moderatorene da det må tre "rapporteringer" til før moderator må se på det. Samtidig blir det kanskje litt mer oversiktlig og lettere å finne problemet. (Vet ikke helt hvor flinke de som rapporterer er til å beskrive regelbruddet) Så jeg kunne igrunnen egentlig tenkt meg at et slikt system ble brukt for positive tilbakemeldinger, mens vi beholdt rapporteringssystemet til negative ting. Bare en tanke. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Dersom et innlegg blir stengt på grunn av for eksempel rasisme, håper jeg at personen bak innlegget også får advarselsøkning, slik han ville fått med det gamle rapporteringssystemet? Goscinny Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Man vil også miste dette privilegiet om man får en post slettet av en moderator. Men hvem er det som blir så heldige å få dette privilegiet da? Vel, det er de brukerne som skriver mye i forumet uten å få noen advarsler fra moderatorene. 8052233[/snapback] Så, man mister dette privilegiet når en egen post blir slettet? Hva om det var dobbelpost eller noe slikt og den blir slettet. Hva skjer da? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Etter min mening kan det ligge en svakhet i utvalget av mod-sidekicks. Her er det bare de "snille" som passer visstnok. Kan hende det er vel og bra, men hvor mange % av aktive brukere blir da utelukket? Hvordan blir kvaliteten på hjelpemodereringen/kvalitetsbedømmingen hvis alle helst skal tenke som en. Forsvinner ikke litt av mangfoldet? Og de som er "snille", hvor mange av dem er snille bare for at de går med en liten moderatordrøm i magen, og derfor kan ha hang til å kysse modrumpe for å oppnå drømmenene sine? Jeg synes alle brukere skulle få samme rettigheter. Edit: Ser ut som luften har gått ut av sidekicks Kvalitetstegn Hvis en bruker pådrar seg warn så får han/hun sin "velfortjente" straff, og det er da relativt greit nok. Så etter at straffen er sonet (dvs. en fin ferie på et velvalgt isberg, som tilfeldigvis pga. global oppvarming seiler som en "Flyvende Hollender" i en umiddelbar nærhet av det motsatte av forumet) kommer den gapestokkaspirerende tilbake, så har ikke bare den brukeren blitt solbrent, men har også fått mere warnbensin på thinktanken. Er da ikke det straff nok? Skal vi fordømte bli utelukket fra å delta i utformingen av et nytt forum? Spørs da hviken type forum de gudommelige peker mot, men til nå har i hvert fall ikke jeg sett en tydelig finger. Endret 2. mars 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Dersom et innlegg blir stengt på grunn av for eksempel rasisme, håper jeg at personen bak innlegget også får advarselsøkning, slik han ville fått med det gamle rapporteringssystemet? Goscinny 8062367[/snapback] Selvfølgelig. Dette systemet er her bare for å fjerne støtende og andre brytende ting så raskt som mulig, siden det kan ta litt tid før en moderator får gjort det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hvordan vet du det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå