Peppep Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Tror det ofte skrives egne kontrakter med skolen. Googlet litt og fant bl.a. dette: Studentene har opphavsrett til oppgavene. Høgskolen kan fritt benytte oppgavene i undervisning og forskning. For oppgaver som kan gi opphavsrettslige interessekonflikter skal opphavs- og bruksrettigheter avtales skriftlig mellom student og oppdragsgiver før arbeidet påbegynnes. Oppdragsgiver kan begrense andre parters adgang til kommersiell utnyttelse av resultatene. Så vidt jeg forstår det har studenten vanligvis normalt opphavsrett, men i noen tilfeller begrenses dette o.l. Lenke til kommentar
bossmop Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Bossmopp: Så lenge du skriver oppgaven egenhendig uten å basere deg på nettartikler og annet men fra hodet så har du opphavsretten selv om du innleverer oppgaven din. Hvis jeg tar et bilde av fuglen min og legger det ut på nettet og 1000 folk laster det ned da kan ikke jeg akkurat saksøke de for piratkopiering... 9104691[/snapback] Joda, DET stemmer nok. Men siden det er en master dissertation har jeg i utgangspunktet ikke lov til å si en dritt med mindre jeg kan referere til eksisterende forskning og metoder og de må det refereres til, da fra Journals. Nettartikler er totalt tabu. Jeg VET derimot at det er skolen som "eier" oppgaven min. Det er det ingen tvil om. Det pleier derimot ikke å være noen problemer med å publisere det med mindre man skal publisere noe i tidskrifter, da er det egne regler som gjelder for de aktuelle tidsskriftene. Det blir nok ikke noe problem Endret 19. juli 2007 av bossmop Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Du får rope ut her når linken kommer. Jeg gleder meg til å lese oppgaven fin da den sikkert kommer til å inneholde veldig mye bra. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Meldte meg på dette for 1-2 dager siden, men kan fremdeles ikke se noen boks. Hvorfor ikke? Bruker Hardware dynamisk-temaet hvis det spiller noen rolle. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det har blitt tatt vek for lenge lenge siden. Du var _litt_ sein Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Åja...kanskje en idé å oppdatere litt her da. Ikke så lett å finne ut av det hvis man ikke setter av 1 time med lesing. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Åja...kanskje en idé å oppdatere litt her da. Ikke så lett å finne ut av det hvis man ikke setter av 1 time med lesing. 9325902[/snapback] Det står faktisk på side 20. Det gjenspeiles også i diskusjonene etterpå. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Åja...kanskje en idé å oppdatere litt her da. Ikke så lett å finne ut av det hvis man ikke setter av 1 time med lesing. 9325902[/snapback] Det står faktisk på side 20. Det gjenspeiles også i diskusjonene etterpå. 9325946[/snapback] Men han har rett, noen burde oppdatere førsteposten. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Men han har rett, noen burde oppdatere førsteposten. 9332576[/snapback] Ja, absolutt. Lenke til kommentar
DonKristo Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Dette høres ut som noe som kan bli bra, men som også kan bli brukt til spam blandt folk som kjenner hverandre.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå