Pilot_ Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Kunne trengt et eget valg for flaming/personangrep, synes jeg 8540768[/snapback] Trakassering kan vel benyttes? Edit: En side til gitt. Endret 5. mai 2007 av Lofnes Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Savner telletråd og misbruk av gjestefunksjonen. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg har 5 slike poeng eller hva det er. Hadde like mange forrige gang jeg sjekket. Greia er at jeg har moderert 3 innlegg, der det jeg har moderert har skjedd. Det ene var et innlegg som var feilplassert, da valgte jeg det og trykka send. Når den nå har havnet i riktig kategori har jeg ikke fått poeng for dette. Er det slik at moderatorene må gi poeng om det er rett? Jeg bryr meg ikke særlig om poengene, men om man først skal ha en slik teller bør den være riktig. Om flere rapporterer første-innlegget forsvinner bare det, og andre-innlegget blir plutselig trådstarter... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg har 5 slike poeng eller hva det er. Hadde like mange forrige gang jeg sjekket. Greia er at jeg har moderert 3 innlegg, der det jeg har moderert har skjedd. Det ene var et innlegg som var feilplassert, da valgte jeg det og trykka send. Når den nå har havnet i riktig kategori har jeg ikke fått poeng for dette. Er det slik at moderatorene må gi poeng om det er rett? Jeg bryr meg ikke særlig om poengene, men om man først skal ha en slik teller bør den være riktig. Om flere rapporterer første-innlegget forsvinner bare det, og andre-innlegget blir plutselig trådstarter... 8546858[/snapback] Hvor ser du de poengene? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?automodule=suprlist Ligg link på framsida (i Diskusjon.no-skinet iallfall). Lenke til kommentar
Inc Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Kunne vært greit å plassere den linken på førstesiden i denne tråden. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg håper det ikke blir slik at de som ligger høyt her har større sjanse til å bli moderatorer. Jeg som heller velger å bruke rapporter-knappen gjør minst like mye. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg kan forsikre deg om at rapporteringer blir lagt merke til. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Etter bittegrann diskusjon i denne tråden har jeg et spørsmål angående dobbeltposter (to identiske poster etterhverandre i samme tråd). Pingla sa at disse både skulle modereres og rapporteres. Men når jeg skal moderere dette innlegget; hvilket alternativ skal jeg bruke? "Dårlig! Spam/Flodding" eller "Dårlig! Bumping"? Gosicnny Lenke til kommentar
martbo Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Vi moderatorer får ikke beskjed om hva som er valgt av valg, vi får bare beskjed om at det er merket negativt Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Ja, da har jeg mistet funksjonen etter at jeg var for sen med å svare i denne tråden og rapporterte dermed innlegget mitt så det skulle bli slettet. Edit: Vi moderatorer får ikke beskjed om hva som er valgt av valg, vi får bare beskjed om at det er merket negativt 8568380[/snapback] Så hva er da vitsen med alle alternativene? Endret 8. mai 2007 av MeVoN Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Blir litt "skremt" av utviklingen, det ser ut som det er mest om å gjøre å få flest mulig til å "tyste" på hverandre, vil ikke si høyt hva det minner meg om Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Slapp av, det har vært sagt veldig tydelig før deg, og utviklingen har ikke på noen måte blitt mere positiv siden den gangen. Jeg lurer fremdeles på hva verdien av denne nye virksomheten skal være. Har merket at "noen" etter min mening overivrige små mods har fjernet innlegg, og det såklart uten begrunnelse, og uten å gi seg til kjenne, nesten slik som Stasi opererte, Hurra . Om det har bidratt til et bedre forum, vites ikke. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Matsemann @ 06/05-2007 : 10:00Jeg bryr meg ikke særlig om poengene, men om man først skal ha en slik teller bør den være riktig. Det frykter jeg at andre gjør, når man på et forum som dette tydeligvis må ha egne regler for å forhindre at folk poster bare fordi de syns det er stas å ha mange poster, skulle det undre meg stort om det ikke var like mange som syns det er stas å ranke høyt på hobbymoderator- listen. Jeg sliter i det hele tatt litt med å se hva man skal med et slik poengsystem. Mulig det bare er jeg som er litt "treg" men kan noen si litt mer om dette poengsystemet, og gjerne også forklare litt nærmere hvordan disse innsendte meningene skal brukes. Jeg regner med at de fleste er ening i at en god moderator ikke kan måles i anntall slettede poster eller stengte tråder. Moderatorer får altså såvidt jeg har forstått bare et svart/hvitt innsyn i resultatene, men hvem ser nyansene, og hva skal det brukes til? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg sliter i det hele tatt litt med å se hva man skal med et slik poengsystem. 8593480[/snapback] Da er vi to. Jeg synes funksjonen i seg selv er veldig kjekk, og jeg tror, hvis funksjonen blir brukt riktig, at den vil føre til et bedre forum. Men dette med poengsystemet får meg bare til å tenke på postcount-diskusjonen som var ganske heit for noen år siden... Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hvorfor skal denne listen offentliggjøres i det heletatt? Og hva er vitsen med åtte positive og åtte negative modereringsalternativer når moderatorene bare får opp de dårlige, og det uten begrunnelse? Jeg sier opp denne modereringsfunksjonen nå - iallfall midlertidig. Rapporteringsfunksjonen fungerer jo bra (bortsett fra at det som regel kan ta noen minutt før en moderator får sett på saken). Goscinny Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hei! Jeg har fått med meg dette med at vi brukere kan være med å "moderere" innlegg ved å gi tilbakemeldinger via en rullegardinliste. Der har vi jo all verdens valg å velge mellom. - Men selv med alle disse valgene savner jeg ett; Dårlig! Dårlig forklart. Jeg vet ikke om dette valget er ment til å være der, men jeg syntes da kanskje det, så håper at det kan fikses. Eller at jeg kan få beskjed om at det ikke er meningen å ha dette valget på denne plassen. - Mariyo Endret 15. mai 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
TSP Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Om en bruker forklarer noe dårlig er det ikke moderators ansvar å rette opp i. Fra den brukerens synspunkt er forklaringen sikkert dugendes, det finnes ingen retningslinjer på at en blir utestengt på grunnlag av dårlig forklaring om det ikke på grunn av en dårlig forklaring kan føre til mistolkning som igjen kan lede til at en annen regel blir brutt, i moderators og andre brukeres øyne. Det nærmeste vi kommer en retningslinje for dette er retningslinje nr. #15 #15: Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene. I slike tilfeller gis en begrunnelse for stengningen av moderatoren som foretar denne. Evt. klager rettes til moderatoren eller forumstyret pr. e-post. Ved å skrive dette går jeg imot et av mine egne ønsker for så vidt, men en skal ikke bli straffet for det om noe er dårlig forklart. Om det ikke er såpass dårlig og/eller latterlig forklart at det kan regnes som et søppelinnlegg. Jepp, jeg har forstått ønsket ditt. Jeg vet at du ikke skrev noen burde straffes for noe. Det jeg vet derimot er at du har et ønske om å få på plass et alternativ i et brukermodereringssystem og det jeg her sier er at det på nåværende tidspunkt ikke vil være nødvendig å innføre. På grunn av at brukermodereringsfunksjonaliteten ennå ikke har diverse funksjoner som ville gjøre det nyttig på noen måte. Om du mot formodning har ønske om å se tiltak eller en vennlig PM komme til bruker, bruk rapporteringsfunksjonen. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Får vi snart flere muligheter til "moderer innlegg" ? Det blir litt dumt å måtte veldig ofte bruke denne funksjonen OG "rapporter". "Dobbelpost" og "dårlig emnetittel" burde absolutt være med etter min mening. Endret 19. mai 2007 av nahojdat Lenke til kommentar
bossmop Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Det ene var et innlegg som var feilplassert, da valgte jeg det og trykka send. Når den nå har havnet i riktig kategori har jeg ikke fått poeng for dette. Er det slik at moderatorene må gi poeng om det er rett? Jeg bryr meg ikke særlig om poengene, men om man først skal ha en slik teller bør den være riktig. 8546858[/snapback] Akkurat det med feilplassering av tråder er litt vanskelig og er en svakhet med systemet. Den baserer seg på å lese hva moderatoren gjør for å se hva den skal gjøre videre. Det viser seg nemlig at moderasjon av forum er langt mer komplisert enn det virker som i utgangspunktet. Vi moderatorer får ikke beskjed om hva som er valgt av valg, vi får bare beskjed om at det er merket negativt 8568380[/snapback] Så hva er da vitsen med alle alternativene? 8568437[/snapback] Ideen var at man skulle vekte listen som moderatorene får etter alvorligheten av tilbakemeldingen. Det har derimot ikke vært nødvendig å implementere. Blir litt "skremt" av utviklingen, det ser ut som det er mest om å gjøre å få flest mulig til å "tyste" på hverandre, vil ikke si høyt hva det minner meg om 8570274[/snapback] Det er jo regelbrudd det er snakk om. Reglene er jo der for å følges, om alle følger reglene blir forumet bra (om ikke reglene er gode nok endrer man dem) Hei! Jeg har fått med meg dette med at vi brukere kan være med å "moderere" innlegg ved å gi tilbakemeldinger via en rullegardinliste. Der har vi jo all verdens valg å velge mellom. - Men selv med alle disse valgene savner jeg ett; Dårlig! Dårlig forklart. 8617922[/snapback] Etter det jeg har fått med meg er det ikke noe brudd på reglene å svare eller forklare noe dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå