Gå til innhold

Nytt brukerstyrt modereringssystem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står sikkert en liten notis om dette en eller annen plass i denne tråden, men fant ingenting i farten. Lurer på en ting ang. dette "nye" systemet. Er det slik at dette i hovedsak skal brukes på enkeltposter? Og tråder som er feilpostet etc, skal rapporteres via "Rapporter"-knappen? (evt begge)

Endret av jocke
Lenke til kommentar

Er dette kun for brukere som aldri har mottatt advarsler eller ikke har noen nå? Jeg fikk en latterlig advarsel for 2+ år siden da en som tydeligvis kjent en moderator eller lignende var sterkt uenig i noe jeg sa.... Kan ikke se at jeg har denne muligheten i disksjon.no-temaet.

Lenke til kommentar
Er dette kun for brukere som aldri har mottatt advarsler eller ikke har noen nå? Jeg fikk en latterlig advarsel for 2+ år siden da en som tydeligvis kjent en moderator eller lignende var sterkt uenig i noe jeg sa.... Kan ikke se at jeg har denne muligheten i disksjon.no-temaet.

8486238[/snapback]

Du har ingen advarsler registrert på deg, så her må du ha oppfattet noe feil et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Har du meldt deg til tjeneste?

https://www.diskusjon.no/index.php?automodule=makeMePostMod

8486862[/snapback]

Fjo, fikk ikke med meg den.

8486238[/snapback]

Du har ingen advarsler registrert på deg, så her må du ha oppfattet noe feil et eller annet sted.

8490794[/snapback]

Nei, den har vel gått ut på dato nå... men den var der en stund hvertfall.

Lenke til kommentar

Blir sikkert fint dette. Men noen tanker har man da.. Hvordan slår dette ut om brukere av. f.eks. politikkforumet via PM greier å samle nok meningsfeller til å skjule innleggene til en politisk motstander? Det er jo fullt mulig det? En kan altså "drepe" en diskusjon en holder på å "tape" om man bare samler nok meningsfeller til å skjule den andres innlegg?

Lenke til kommentar
pybalto: Viss ein gjeng slår seg saman for å skjule innlegg utan at det er noko gale med dei, vil desse etterkvart miste retten til å bruke denne funksjonen. Så eg trur ikkje dette vil vere eit stort problem. :)

8498304[/snapback]

Nei, sikkert ikke. Men det er lurt å ha tenkt på det på forhånd. Mener iallefall jeg.

Lenke til kommentar

Det ttt mener er at systemet er planlagt slik at i det en moderator ser at posten ikke fortjente å bli skjult og gjør den synlig igjen vil alle som har stemt negativt på posten få et "minuspoeng" eller hva du ønsker å kalle det. Får du nok slike, altså har du brukermoderert mye mot det en moderator mener er rett vil automatisk miste muligheten for å bruke systemet.

Lenke til kommentar

Da jeg er en veldig aktiv bruker av dette forumet kunne jeg ikke la denne muligheten gå meg forbi. Å få en mulighet til og forbrede vårt kjære forum er noe jeg lenge har ønsket.

Jeg befinner meg mest i spilldelen av forumet og der er det mye "søppel" om jeg får kalle det. Å nå har jeg en unik mulighet til og få gjort det bedre for alle andre og ikke minst meg selv og.

Så takk for at jeg fikk sjangsen. Jeg vil gjøre mitt beste :)

Lenke til kommentar

Da får jeg vel komme med en liten oversikt over hva vi har gjort her i dag:

I dag er det 1. mai og SuprMod systemet går dermed inn i sin andre test periode. Etter å ha brukt en måned på å evaluere dataen fra mars måned blir altså følgende endringer implementert, blant annet etter tilbakemeldinger fra dere brukere.

1. Vi har nå lagt inn litt super hot Ajax som gjør at dere ikke kommer på forsiden når dere gir tilbakemeldinger. Etter som vi har skjønt har det vært tungvindt å gi tilbakemeldinger nettopp av nevnte grunn.

2. En toppliste over de beste moderatorene. Topplisten kommer nok til å være litt kontroversiell siden den stort sett bare tar hensyn til de som gir negative tilbakemeldinger til poster. Grunnen til dette er at om vi ikke legger inn en risiko løper vi en stor fare ved at brukere kun spammer seg opp på listen, og det ønsker vel ingen. Forklaringen er også utdypet på samme siden som listen.

3. Vi har skrudd ned antallet nødvendige tilbakemeldinger til 2. Tidligere skjedde det ingen ting før en post hadde fått 3 tilbakemeldinger. Tallene fra første testperiode viser derimot at den tredje tilbakemeldingen kommer inn alt for sent til å kunne ha noen påvirkning, og i snitt kommer den inn over dobbelt så sent som den andre tilbakemeldingen. To negative betyr suspendert post, en negativ og en positiv betyr at den løper videre, er den tredje posten negativ suspenderes posten og går til moderator.

Jeg skal forhøre meg i løpet av morgendagen om hva av de andre resultatene som ble gjort i testperioden som jeg kan publisere her uten at det blir problemer i forhold til andre ting rundt oppgaven.

Lenke til kommentar
Det ttt mener er at systemet er planlagt slik at i det en moderator ser at posten ikke fortjente å bli skjult og gjør den synlig igjen vil alle som har stemt negativt på posten få et "minuspoeng" eller hva du ønsker å kalle det. Får du nok slike, altså har du brukermoderert mye mot det en moderator mener er rett vil automatisk miste muligheten for å bruke systemet.

8502766[/snapback]

Data fra mars måned viser at systemet ikke er sårbar for slike angrep. Som jeg nevner i forrige post så er det flere "lerde" som har hevet øynene over nettopp dette når de har sett tallene.

Lenke til kommentar

Se her ja, der har jeg funnet riktig login også ^^ *flau* (Jeg er altså Christ0ph)

Kan andre se topplisten, eller er den intern?

8513330[/snapback]

Alle kan se topplisten, det ligger en lenke til den fra forsiden.

Jeg skal få gått over denne tråden og svart på de spørsmålene som ikke er besvart ila uken. Nå brenner det litt rundt meg ;)

Endret av bossmop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...