Gå til innhold

Nytt brukerstyrt modereringssystem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes forresten det hadde vært bedre å plassert den nede under innlegget, i samme linja som rapporter-knappen, sånn rent estetisk...  :hmm:

8110482[/snapback]

Vi prøvde. Vi prøvde også å sette den under profilinformasjonen i hvert innlegg, men det funka ikke det heller. Den løsningen vi valgte ble den mest estetisk riktige og best med tanke på usability.

Lenke til kommentar
Nei jeg mener ikke at det er sludder at innlegg blir bedømt av "likemenn". Det jeg mener er uheldig er at muligheten blir forbeholdt en spesiell gruppe, og at kritikken er skjult for eget innsyn.

8119756[/snapback]

Den spesielle gruppen som er utvalgt er de som poster mest, er mest aktive og derfor har de største forutsetningene til å kjenne forumets netikette. De er derfor den delen av brukerne som har størst forutsetninger til å gjøre en god jobb. Spørsmålet er om vi skal øke denne gruppen ved å senke kravene.

ok, da forstår jeg, men uansett jeg har fortsatt den funksjonen hos meg mens jeg allikevel skulle ha mistet den! :omg: så hva bør jeg gjøre?

8120260[/snapback]

Jeg har notert det. Skal få kikket på det til uken ;-)

Lenke til kommentar
Nei jeg mener ikke at det er sludder at innlegg blir bedømt av "likemenn". Det jeg mener er uheldig er at muligheten blir forbeholdt en spesiell gruppe, og at kritikken er skjult for eget innsyn.

8119756[/snapback]

Den spesielle gruppen som er utvalgt er de som poster mest, er mest aktive og derfor har de største forutsetningene til å kjenne forumets netikette. De er derfor den delen av brukerne som har størst forutsetninger til å gjøre en god jobb. Spørsmålet er om vi skal øke denne gruppen ved å senke kravene.

8124556[/snapback]

Tull, det er de som poster mest i OT-baren og er med på siste ordet osv. hvor spam og vås nærmest sagt er lovlig.

Lenke til kommentar
Etter 1500 poster har du vel sett at man ikke får økt postcount ved å poste i Off Topic.. ;)

8124665[/snapback]

Har vel ikke akkurat lagt merke til det, tror ikke jeg henger så mye i den delen, men når du nevner det så har jeg vel hørt dette før.

I stand corrected :whistle:

Lenke til kommentar

Kanskje litt dumt spørmål (og kanskje stilt før), men hva skjer dersom man klikker OK uten å ha valgt en kategori? (altså at det bare står "Moderer innlegg"). Jeg vil ikke teste det på noen, siden jeg ikke vet hva som skjer, jeg er bare nysgjerrig ;)

Lenke til kommentar
Da var den fjernet igjen. Holder meg til god gammeldags rapportering.

Brukte den kanskje to-tre ganger. Og følte ikke at det førte til noe.

8137158[/snapback]

Ja, jeg har tenkt tanken selv. Den tar både stor plass, og blir skjeldent brukt. De innleggene jeg gjerne skulle moderert, er det ingen av alternativene som passer inn i ... Kjører det litt til, så får vi se hvordan det går.

Endret:

Kanskje litt dumt spørmål (og kanskje stilt før), men hva skjer dersom man klikker OK uten å ha valgt en kategori? (altså at det bare står "Moderer innlegg"). Jeg vil ikke teste det på noen, siden jeg ikke vet hva som skjer, jeg er bare nysgjerrig ;)

8132193[/snapback]

Jeg testet det på innlegget ditt nå, slik at ingen kan straffe meg for det (håper jeg :innocent:). Jeg ble sendt til forumets forside, og jeg antar at det ikke er skjedd noe særlig.

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Min første tanke er at det virker som en greiere løsning, men vi må jo la dette nye brukerstyrte systemet få en sjanse til å se om det har en nyttig funksjon her :)

Dersom alternativet til Matsemann skulle bli aktuelt en gang i fremtiden, måtte det iallfall bli en annen måte å rapportere ulovlige signaturer på. Slik det er nå, må en jo faktisk rapportere et vilkårlig innlegg av brukeren med ulovlig signatur og skrive at signaturen er ulovlig i rapporteringen. Burde dog ikke være noe problem å lage en signaturrapporteringsknapp i brukerprofilen til hver enkelt bruker.

Men som sagt må vi prøve ut dette systemet en stund til før vi trekker konklusjoner. Det er iallfall min mening :)

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

En liten ide:

Hva med å bruke det samme systemet som hurtigsvar? Slik at det er en liten knapp som heter moderer (f. eks. ved siden av sitat knappen), og når en trykker på den, så kommer det frem en "boks" der alle valgene osv. kommer. :yes:

Edit: Dette er fordi jeg synes at det nåværende systemet tar for stor plass + at det ikke ser helt pent ut.

Endret av Kurume
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk etter å ha fundert litt på dette her er;

• Fjerne det at man mister muligheten om man får et innlegg slettet (det er så mange innlegg som slettes uten at det er overtramp.)
  • Senke kravene for hvem som får lov. Fokusere på at brukere kan gjøre seg ufortjent til funksjonen gjennom handling og ikke være diskvalifisert i forkant.
  • Minske plassen den tar, siden den spiser en del av den
  • Minske valgene. Det burde egentlig holde med at når man trykker "rapporter" så registreres det som negativ stemme. En enkel knapp merket "bør slettes" burde være nok.Så forenkler man og effektiviserer det en del.

Lenke til kommentar

•  
  • Fjerne det at man mister muligheten om man får et innlegg slettet (det er så mange innlegg som slettes uten at det er overtramp.)

• Senke kravene for hvem som får lov. Fokusere på at brukere kan gjøre seg ufortjent til funksjonen gjennom handling og ikke være diskvalifisert i forkant.

• Minske valgene. Det burde egentlig holde med at når man trykker "rapporter" så registreres det som negativ stemme. En enkel knapp merket "bør slettes" burde være nok.Så forenkler man og effektiviserer det en del.

8149621[/snapback]

(min uthevelse)

Er ganske enig i denne. Har selv fått muligheten til å delta i dette men har valgt å la være. Av rein latskap og at jeg ikke likte hvordan det ble seende ut i grunn. Men det er veldig lav terskel for å få slettet et innlegg. Kan være mange grunner til at dette skjer selv om det ikke er direkte overtramp....

"Bør slettes" burde også vært et valg som Dotten sier. Noen innlegg er veldig vanskelig å sette i en av båsene dere har satt opp selv om det er klart at posten bør slettes.

Ellers synes jeg dette er et kjempebra tiltak. :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det en stund og ikke brukt det noe særlig, stort sett når jeg finner noe å klage på så er det ingen av svarene som passer og jeg har rapportert istedenfor. Det med et negativt alternativ kan være en god ide, men jeg er ikke sikker på om bør slettes er det riktige siden det er tilfeller det er ting galt som fører til at en post bør slettes.

Lenke til kommentar

•  

8149621[/snapback]

Bra fundering, dotten. Særlig de to siste punktene støtter jeg absolutt og er nesten en nødvendighet for at jeg skal fortsette med det i fremtiden (tror det gjelder en del andre og). Som sagt så mange ganger allerede, får jeg omtrent aldri brukt det, fordi ingen av valgene passer. Ta for eksempel et innlegg med masse upassende språk, men som likevel ikke er "SMS-språk". Da er det ingen alternativer som passer, og eneste utvei er å rapportere. På en annne side har jeg en viss respekt for rapporter-knappen og ønsker ikke å misbruke den helt.

Kan ikke skjønne hvorfor det ikke er plass til dette systemet på linjen med "Sitat"? Og en ting til; kan noen litt høyere opp i systemet si om dette faktisk blir brukt en del?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...