Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Henger seg ved Post-screen


Anbefalte innlegg

MB: P5GDC Pro

CPU: 3,2Ghz (Intel)

RAM: Kingston 1024*2 DDR2

HDD: S-ATA Maxtor

DVD: NEC

GPU: 8800GTS

 

Prøver iherdig å hjelpe en fyr med å formater/installe XP. Problemene startet da han uheldigvis kom borti restart-knappen mens han var på dataen. Etter det fikk han opp 'No signal' på skjermen (dette var et 7900 kort tror jeg). Etter litt frem og tilbake fant jeg ut at dette kortet var ødelagt, så han kjøpte 8800GTS.

 

Tok dataen til der hvor jeg holder til, koblet S-ATA disken hans bakpå min data (brackets), og formaterte den via datamaskinbehandling. Og det er her problemene starter...

Jeg matet dataen hans med XP SP2 cd og kom frem til der hvor jeg kan velge hvilken partisjon jeg skulle installere XP på. Etter det starter den å kopiere filer over til disken (jeg er fortsatt der hvor skjermen er blå, med gul skrift)

Etter den har rebootet kommer jeg til den egentlig setup der hvor MS forteller hvor fint og flott XP er.. Tidligere kom jeg helt til POST-screen der hvor den sjekker RAM, disker etc. jeg kunne til og med gå inn i BIOS.

 

Men, nå kommer jeg ikke lenger enn der hvor Asus-logoen er.. Der kan den stå opptil flere timer uten at noe skjer. Kan heller ikke gå inn i BIOS.

 

Hva jeg har gjort:

Resetet BIOS mange ganger uten at det hjelper

Byttet om på minneposisjoner (alle mulige kombinasjoner). Men jeg kjører for sikkerhetsskyld kun én brikke.

 

 

Hva kan være galt? Tror det nesten kan være mere HW som har gått føyken :S

Dataen kjører memtest - ok, så regner med minnet er ok.

Alle lys og vifter funker, så tipper PSU'et også funker.

Er litt skeptisk til mammabordet though..

 

Help please

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...