Gå til innhold

1000+ Ps2 spill spillbare på PAL PS3 sier Phil H.

Anbefalte innlegg

Hvordan tolker du dette: "For those thinking the PS3's backward compatibility will work like that of Microsoft's Xbox 360, he emphasized that "the PS3 will feature backwards compatibility with PS and PS2 games from day one."

"I'm emphasizing this because, from what I hear, there are some platforms that haven't been able to completely do this," he said.

Edit: Det han egentlig sier er jo at han har hørt rykter om at enkelte konsoller ikke har bakoverkomp. med ps og ps2. Man kan gå ut fra at det ikke er det han vil frem til.

Endret av freke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, utifra det du skrev der, så ser jeg ikke et kvekk om FULL bakoverkompibilatet?

8074826[/snapback]

Jeg tror nok du leser det du vil lese.

Men siden du insisterer så skal jeg peke til to artikler til, i dette tilfellet til hva Harrison sa under presentasjonen i mars i fjor. I den første rapporterer IGN at: "Harrison also revealed that the PlayStation 3 will be fully backwards-compatible from the start."

I en oppfølgingsartikkel - en pressebriefing med Harrison - så rapporterer IGN at Harrison sa at tidligere titler vil klare mer enn bare å fungere på PS3: "Concerning backwards compatibility, Harrison said that PSOne and PS2 games will in fact see "optimizations" when played on the PS3, but details on exactly what those are will need to wait until later.".

Lenke til kommentar

Det er en stor vesentlig forskjell her som PS boysa ofte glemmer. Intill en mnd før release gikk Sony ettertrykklig ut og sa att ALLE PS1 og PS2 spill ville være kompatible med PS3. Dette har i ettertid for å være løgn.

MS på sin side sa aldri noe om dette, det de sa var att 360 ville kunne spille en del xbox spill men slett ikke alle

8073353[/snapback]

Da tar jeg meg en tur ut mens du blar opp med en link til dette utsagnet over.

Tror du har solgt PS3'en din på feile premisser. ;)

8073896[/snapback]

Nei jeg har faktisk ikke solgt PS3 på feil premisser, jeg ble lovet full bakoverkompabilitet som hvis andre konsoller IKKE hadde sa Mr Harrison tidligere. Han har på vegne av Sony Corp. ljugd for meg, hvorfor skal jeg ha en konsoll fra ett firma som driver med regelrett løgn. Kanskje du godtar det men jeg gjør det ikke.

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

Hvor mange ps2 spill hadde du? Og hvorfor tror du ikke at disse ville fungere på ps3? Og om du hadde en amerikansk ps3 så hadde vel du tilnærmet 100 % bc? Så hvorfor solgte du den? I sympati for oss som får sw bc?

Og da får du selge xbox 360'en din også, for MS har faktisk kommet med ett par løgner de også.

Dette er noe alle produsenter gjør, de skryter produktene opp i skyene, selv om mye kan være overdrivelser. Jeg ser heller på hvilket produkt jeg får, og hva dette produktet vil gi meg av underholdning.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Det er en stor vesentlig forskjell her som PS boysa ofte glemmer. Intill en mnd før release gikk Sony ettertrykklig ut og sa att ALLE PS1 og PS2 spill ville være kompatible med PS3. Dette har i ettertid for å være løgn.

MS på sin side sa aldri noe om dette, det de sa var att 360 ville kunne spille en del xbox spill men slett ikke alle

8073353[/snapback]

Da tar jeg meg en tur ut mens du blar opp med en link til dette utsagnet over.

Tror du har solgt PS3'en din på feile premisser. ;)

8073896[/snapback]

Nei jeg har faktisk ikke solgt PS3 på feil premisser, jeg ble lovet full bakoverkompabilitet som hvis andre konsoller IKKE hadde sa Mr Harrison tidligere. Han har på vegne av Sony Corp. ljugd for meg, hvorfor skal jeg ha en konsoll fra ett firma som driver med regelrett løgn. Kanskje du godtar det men jeg gjør det ikke.

8077379[/snapback]

Vel du har da tydelige premisser i allefal. Men som sagt tidligere du er litt naiv også. Alle selskaper "tøyer" sannheten litt. Ja jeg mener tøyer, både sony, MS, nintendo og ja jeg vil tru så og si alle som er i sterk konkuranse og skal ut med et nytt produkt.. Uansett.. jeg lurer på, er det noen steder hvor det står at den skal være 100% bc til release? det har jeg igjenn og se. der jeg har sett sier bare at det skal bli full kompatibel. Står ikke at det skal være det ifra dag en.. som l sony sier, var jo hele tiden ideen å kjøre kompatibiliteten via firmware. Mye fordi den chippen ikke klarte og kjøre alle spillene.

Men kan jo være feil det jeg sier her... Men er vel det jeg mener å ha fått med meg..

Tilslutt, lykke til med premissene dine! Men skal du virkelig stå for de er det vel ikke bare 360 som bør gå på qxl :D

Lenke til kommentar
Hvor mange ps2 spill hadde du? Og hvorfor tror du ikke at disse ville fungere på ps3? Og om du hadde en amerikansk ps3 så hadde vel du tilnærmet 100 % bc? Så hvorfor solgte du den? I sympati for oss som får sw bc?

Og da får du selge xbox 360'en din også, for MS har faktisk kommet med ett par løgner de også.

Dette er noe alle produsenter gjør, de skryter produktene opp i skyene, selv om mye kan være overdrivelser. Jeg ser heller på hvilket produkt jeg får, og hva dette produktet vil gi meg av underholdning.

8077720[/snapback]

Har circka 50 spill til PS2 og har dem fortsatt. Valgte å selge PS3 fordi den var amerikansk utgave og fordi jeg trengte peng til å finansiere min nye gamer PC. 360 blir beholdt siden de fleste spilla jeg liker å spille funker bedre på 360 enn PS3 og desuten ser 2007 ut til å bli ett bedre år for 360 med tanke på hvilke spill som er underveis.

Lenke til kommentar
jeg lurer på, er det noen steder hvor det står at den skal være 100% bc til release? det har jeg igjenn og se. der jeg har sett sier bare at det skal bli full kompatibel. Står ikke at det skal være det ifra dag en..

8077937[/snapback]

For full bc, og 100% bc er jo to forskjellige ting. Og det står jo ikke stort om det her "For those thinking the PS3's backward compatibility will work like that of Microsoft's Xbox 360, he emphasized that "the PS3 will feature backwards compatibility with PS and PS2 games from day one."

"I'm emphasizing this because, from what I hear, there are some platforms that haven't been able to completely do this," he said

Lenke til kommentar

En utmerket anledning til å poste linken jeg glemte i forrige post. Denne inneholder, i motsetning til før, bare direkte sitater. Her sier Harrison, i mai i fjor, at:

"If the developer wrote the game according to our technical requirements checklist, we will have what we believe will be almost perfect backwards compatibility. There will be some exceptions, there always are, but we believe those will be very few and far between. Even less so than we saw from PSOne to PS2."

Også en del annet interessant i det intervjuet.

(edit: feil quote)

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...