Gå til innhold

1000+ Ps2 spill spillbare på PAL PS3 sier Phil H.

Anbefalte innlegg

Og Monkeyboy det var ikke Phil Harrison som sa den kommentaren du siterte. Det var forfatteren at artikkelen. ;-)

Og det er flere ting i denne artikkelen du misforstår. Anbefaler at du leser over transcriptet, den nederste delen, en gang til.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om bare 1.000 av de 8.500 titlene som er utgitt for PS2 støttes ved launch så er ikke det noe å rope hurra for. Det er bare (regne) 11-12 prosents dekning.

Det gjenstår nå å se hva Sony mener med en tittel. Men de må ihvertfall forholde seg til worldwide lista over utgivelser siden chipen forsvinner fra PS3er i Japan og Amerika også.

(edit leif)

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Når folk kommer frem til tallet 8500 PS2-titler regnes det sammenlagt spillene som har kommet ut i alle de forskjellige regionene. Om Sony selv regner på samme måte, er det mulig vi ikke får spilt mange flere enn ca 250 PAL PS2-titler. Men så sleipe er de vel ikke?

Litt surt at kun "selected titles" får benytte seg av oppskaleringen.

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg har sagt noe ondt om ms sin bc støtte..så bli nok ikke sur på grunn av kommentaren din ;-) men, denne bc til xbox360 var vel ikke særlig i starten? 200 titler? Men hvem bryr seg? Jeg ser fram til nyere spill, ikke spill på xbox, ps1 eller ps2 som jeg aldri har hørt om. Denne sutringen går nok snart over.

8053906[/snapback]

Det er en stor vesentlig forskjell her som PS boysa ofte glemmer. Intill en mnd før release gikk Sony ettertrykklig ut og sa att ALLE PS1 og PS2 spill ville være kompatible med PS3. Dette har i ettertid for å være løgn.

MS på sin side sa aldri noe om dette, det de sa var att 360 ville kunne spille en del xbox spill men slett ikke alle

Lenke til kommentar
Skjønner godt at de gjorde det. Når ikke alle titlene funker allikevel med emotion engine, hvorfor bare ikke fjerne den og lage software som kan kjøre det?

8052237[/snapback]

Det her var for å redusere kostnadene.

8052321[/snapback]

Det er som Nimrad sier, har ikke noe med kostnadene å gjøre. Da hadde det blitt fjernet i US versjonen også.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Ja! Og den blir jo også fjernet i japan og amerika! ;) Alle ps3 konsollene blir slik den europeiske!

@Whackedorange:

PS3 (solgt, lei av løftebrudda til Sony)

Hva er det du prøver å bevise? Eller er det noen du prøver å overbevise?

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Det er en stor vesentlig forskjell her som PS boysa ofte glemmer. Intill en mnd før release gikk Sony ettertrykklig ut og sa att ALLE PS1 og PS2 spill ville være kompatible med PS3. Dette har i ettertid for å være løgn.

MS på sin side sa aldri noe om dette, det de sa var att 360 ville kunne spille en del xbox spill men slett ikke alle

8073353[/snapback]

Da tar jeg meg en tur ut mens du blar opp med en link til dette utsagnet over.

Tror du har solgt PS3'en din på feile premisser. ;)

Lenke til kommentar

Dette er IBM, og ikke Sony men.

Sony's PlayStation 3 will play almost every PlayStation game, a senior IBM staffer has claimed. It's not clear how many PSOne titles won't play, but according to Tom Reeves, VP of semiconductor and technology services at IBM, even 40 of them was too high a number for Sony.
Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Synes det er litt komisk når noen gjør slik for å prøve og sette et statement. Serlig når de forsøker og overbevise ikke bare oss, men seg selv av at det var riktig valg. Faktum er at den siste uka har sony kommet med mange gode nyheter, greit nok at den ble utsatt, men shit happens. Etter det som har kommet frem av oppdateringer så virker det på meg som om det var vel verdt vente tiden. Det at den europeiske ikke har en PS2 chip sak, men kjører helt og holdent på Software emulering klarer jeg ikke helt og se på som negativt. minst 1k spill av 1.6k spill til release er jo ikke noe serlig og si noe på. Selv om de sa at alle skulle være kompatible til PS3, så er vel dette noe som vil skje senere uansett. Bare et spørsmål om tid.

Lenke til kommentar
1600 PAL PS2 titler klarer jeg å finne..

Men man må jo legge til PS1 titler også regner jeg med...

8073048[/snapback]

Tallet på 8500 titler kommer fra Sony selv, er bl.a. opplyst her, med oversikt over fordelingen. Ved å sammenligne totaltallet på titler for PS3 med denne uoffisielle lista over titler og utgivelsesdatoer, ser det ut som at et spill som er utgitt i f.eks. både Amerika og Japan regnes som 2 titler.

Lenke til kommentar
:!:  Kompisen hans trodde ikke at den ville kjøre 40 engang..

8073996[/snapback]

Eh, hvis det er sitatet fra han IBM-typen du refererer til her, så sier han at selv 40 ikke-supportede PS1 spill var for høyt for Sony. Det var da. Nå er Sony komfortable med ca. 7500 ikke-supportede PS2 titler. Derav godmodig humring fra folk som ble litt lei Kutaragi-eraens virkelighetsfjerne Sony-uttalelser.

Lenke til kommentar

Nå vet vi jo ikke om Phil Harrison snakket om PAL titler eller om det er worldwide!

Han ble uansett spurt om hvor mange ps2 titler som blir mulig å spille på PAL ps3'en, og han svarte at det blir 1000+ fra dag 1 og dette vil øke etterhvert.

Dette er da 40 % av alle europeiske titler.

Jeg håper at vi kan lage en tråd på forumet den 23. mars der vi forteller hvilke ps2 spill man har og om de fungerer slik de skal. Dette hadde vært morsomt å se ;)

Lenke til kommentar

8073353[/snapback]

Da tar jeg meg en tur ut mens du blar opp med en link til dette utsagnet over.

Tror du har solgt PS3'en din på feile premisser. ;)

8073896[/snapback]

At Sony gikk ut og lovet nærmest full dekning for tidligere Playstation (dv.s de tok vel et forbehold for enkelte titler som ikke fulgte Sony's tekniske spesifikasjon) er det masser av eksempler på. Det var da et av hovedsalgspoengene og ble uttalt av Sony-sjefer ved mange anledninger. Jeg kan nå sitere den berømte svingslaget som sjefen for Playstation-divisjonen sendte til Microsoft ved den første store presentasjonen av PS3 i fjor vår:

"Aside from the new announcements, Kutaragi took some extra time to stress that SCE is serious about backward compatibility for the PS3. For those thinking the PS3's backward compatibility will work like that of Microsoft's Xbox 360, he emphasized that "the PS3 will feature backwards compatibility with PS and PS2 games from day one."

"I'm emphasizing this because, from what I hear, there are some platforms that haven't been able to completely do this," he said."

http://www.gamespot.com/news/6146007.html

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...