Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fikset, men fremdeles noe rart

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg pc for 1,5 år siden. Denne funket fin fint helt til for ett par uker siden, da begge skjermene som er tilkoblet slo seg av samtidig. Tenkte det kanskje var pga varme, så jeg åpnet alle deksler og satte ei stor bordvifte til å blåse rett inn. Dette hjalp ikke, og etter det så ble det hyppigere å hyppigere helt til går formiddag. Nå slår ikke pc'n seg på i heletatt. Eneste livstegnet var første gang jeg prøvde, da s¨jeg cpu vifta rykke til en gang, men så stoppa den. Samme med LED'n inni strømforskyninga.

Jeg begynte å ta ut en og en komponent for å se om jeg klarte å finne problemet. Første jeg tok ut var skjermkortet siden det virka mest logisk siden skjermene slo seg av, og da jeg prøvde å starte pc'n uten skjermkortet så startet pc'n med en gang... Satte kortet tilbake, og pc'n var død igjen. Jeg har uheldigvis ikke PCI express port på noen av de andre pc'ene mine, så jeg får ikke sjekka kortet på noen annen pc heller.

Det jeg egentlig lurer på om noen har opplevd noe lignende før ? Jeg er egentlig bare paranoid tror jeg pga at jeg ikke vil sende inn skjermkortet for sjekk, om det ikke er det som er problemet, selv om jeg er rimelig sikker på det

Oppdatering 10.03.2007:

Har fått fiksa pc'n nå. Fikk tilsendt ett nytt skjermkort fra nettbutikken, og maskina funker som bare det. Helt til jeg starter ett spill... Kan gå 2 minutter og kan spille i noen timer, men så til slutt så plutselig så slår begge skjermene seg av igjen. Har prøvd å koble ut alle harddiskene utenom den som windows ligger på for å se om det hadde noe med problemet å gjøre, men akkurat samme skjedde da. Testa å sette inn alt igjen for å se om det hjalp, men nei. Noen som har noe peiling på hva i allverden det kan være for noe ?

Endret av Dragvandil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke hvilken produsent det var på dem jeg, men jeg har 2 inni pc'n og samme skjer med begge 2 når jeg kobler om. Ene strømforskyninga gir skjermkortet og viftene strøm, mens den andre gir hovedkortet og harddiskene strøm så burde ikke være ett problem. Begge er 500w.

(Før noen begynner brøle om at det er unyttig med 2, så vil jeg si i mitt forsvar at jeg ble tilsendt 2 ved en feiltagelse, og jeg gidda ikke ha den liggende på hylla når jeg kunne bruke den ^^)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...