Allapa Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hei, Har planer om å kjøpe meg nytt speilrefleks og trenger noen råd ang valg av objektiv. Har fra før et analogt canon kamera med to linser: - Canon zoom lens ef 35 - 80 1:4-5.6 III (tror dette er et kit objektiv) - Tamron af LD 70-300mm 1:4-5.6 Kan noen av disse objektivene brukes? Filtere etc. regner jeg med at er ok å "flytte med seg"? Har vel tenkt på canon d400 men åpen for alternativer. -Spørsmålet er også om jeg skal kjøpe hus + bruke objektivet jeg har, gå for kit og kjøpe et dyrere standard zoom senere, eller kjøpe hus + litt dyrere objkektiv nå. Har satt av 8000kr, men grensen kan tøyes Kamera vil brukes til å primært fotografere hunder, som stort sett er i bevegelse, opptil kanskje 50m avstand-varigjerede lysforhold. Ellers er blir det tur/ferie kamera. Har lekt meg med venners d350/d400 med kit objektiv, og irriterer meg over for lite tele... Lenke til kommentar
pederk Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Siden det øverste skal passe på 350d/400d går jeg ut ifra at det nederste også gjør det, men om automatikken funker får noen andre bekrefte. Jeg tror du kan klare deg fint med 400d-kit og de to objektivene du har, men om du vil ha mer lysstyrke/skarphet hadde det ikke vært dumt å kjøpe bare huset og kjøpe Sigma 17-70 f/2.8-4.5, Sigma 18-50 f/2.8 eller Tamron 17-50 f/2.8, men da må du være forberedt på å klage en gang eller to før du får et objektiv som er 100% (erfart selv). Endret 1. mars 2007 av pederk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå