Peppey Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hei. Vurderer sterkt å kjøpe denne gitaren. Lurte derfor på om noen har noen erfaringer å dele om denne gitaren, evt. andre meninger? Om dere har andre gitarer å anbefale i samme prisklasse, så kjør på http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?...21#LargePicture Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Regner med at du har plukket ut gitar fra RG- serien, fordi det er en slik gitar du vil ha, altså en flinkis/metalgitar? Dette er etter min mening masse gitar for pengene. Endret 1. mars 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Peppey Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Regner med at du har plukket ut gitar fra RG- serien, fordi det er en slik gitar du vil ha, altså en flinkis/metalgitar? Dette er etter min mening masse gitar for pengene. 8052067[/snapback] Jepp, er den typen gitar jeg ønsker. Vil nok spille mest det jeg faktisk hører på til vanlig, dermed passer det nok bra. Men har vurdert en RG uten tremolo, men vet ikke helt enda. Blir det med tremolo så blir det nok denne. Takk for svar. Om noen andre har noen synspunkter, så fyr løs Edit: Forresten, kan du\noen fortelle meg enkelt hva forskjellene er på www.ibanez.com modellene? Tenker mest på RG\S\SA. Endret 1. mars 2007 av Peppey Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Jeg har en S 470, men har ikke sett meg grundig inn i detaljer. Den har en mindre og rundere kropp, som dessuten er laget av mahogny. Liker gitaren veldig godt. Har prøvespilt en SA, den er veldig lik, og så var den pen, med transparent lakk. Littegranne mindre sint i lyden kanskje, enn min, den har bare to pickups, og en duobucker. Det kan være en fordel, singlecoilen midt på s470-en kan være litt i veien. Hvis RG-en har samme tremolo, trenger du ikke være redd for den. Den er kjempestabil, du kan herje fritt, gitaren holder stemmingen, så lenge tremoloen er riktig justert. RG har jeg bare prøvd uten forsterker, men den var god å spille på. Har du sjekket på www.harmonycentral.com? Der finner du masse brukerreviews. Kan være nyttig lesning, selv om "alle" elsker den gitaren de selv har valgt, forsåelig nok. Endret 1. mars 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Sjekket litt, og det er ikke samme tremoloen. Aner ikke hvilken en som er "best" av de to. Lenke til kommentar
Peppey Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Sjekket litt, og det er ikke samme tremoloen. Aner ikke hvilken en som er "best" av de to. 8056026[/snapback] Trenger litt hjelp nå. Vurderer s520ex eller s470. Hva er best? Og hva er forskjellen? Ser på specs på ibanez.com. De har samme neck, body, pickuptyper og tremolo osv. Eneste forskjellen er at middle pickupen, som du nevnte castorfiber, ikke er på 520ex. Er det ikke bedre med 3 da som 470, enn 2 som det er på 520? 520 er littegrann dyrere, så ikke vet jeg. Endret 3. mars 2007 av Peppey Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Tror nesten du bør velge selv. Forskjellen er jo ikke kjempestor. Det beste er vel å prøve begge to selv? Uansett får du en veldig OK gitar. Lenke til kommentar
Peppey Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Okay. Men hva utgjør det med 2 pickups vs3? Positivt\negativt med hver? Fikk ikke PMen nei Edit: Lurer og på hvordan denne tremoloen er (ZR) i forhold til den som er på RG Tremolo serien (som er Edge systemet). Endret 3. mars 2007 av Peppey Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Prøvde å sende ny PM, får håpe det gikk. Personleg er eg ikkje stor fan av S-serien. Har prøvd 470 og den hadde ein forferdeleg billeg følelse. Halsen var samansatt så som så, skeive inlays, sjølve profilen likte eg ikkje heller, og stemmeskruane virka dårlege i forhold til tilsvarande RG. Floyd-konseptet på S-serien er jo ganse interessant, men det fungerer ikkje like godt i praksis som ein skulle tru og forvente. Derimot var kroppen ganske behageleg sjølv om den var litt vel lett for min smak. Fikk eit litt skummelt, hulaktig "klunk" når eg banka på den. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Den pickupen på min s som jeg liker minst, er singlecoilen, Synes den er litt tam, kunne godt ha vært litt mer utpreget singlecoil- lyd i den når den først sitter der. Jeg synes den er litt "matt" i lyden også, så jeg lurer på å bytte den ut. Jeg synes den kan være litt i veien når jeg spiller, men det kan jo skyldes dårlig teknikk fra min side. Når det gjelder 2 vs. 3 pickups, så kan man jo splitte den ene buckeren på sa- modellen, så sånn sett har man jo omtrent like mange kombinasjoner som med tre pickups på en s. Synes det blir en smakssak. Tenkte hverfall ikke at "Oj, jeg har flere lyder å ta av på min S" da jeg prøvde den sa- modellen. men jeg synes sa- gitaren er penere. Liker den transparente lakken. Synes ikke min s 470 er preget av dårlig håndtverk, men kan jo tenkes jeg ikke er kresen nok. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Synes ikke min s 470 er preget av dårlig håndtverk, men kan jo tenkes jeg ikke er kresen nok. 8069581[/snapback] Samanlikna med min RG 470 var forskjellen stor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå