norway Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Dette er kameraet jeg skal kjøpe http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=2&s=pl Og mitt neste spørsmål er hvilket redigeringsprogram jeg skal benytte meg av. Har planer om en klan film , og da skal vi bruke våpen lagd av plastik , så programmet må kunne simulere "flammene" som kommer ut av våpenet når det skal skytes , og lyd musikk må også kunne legges til , fjernes som ønsket... Noen som kan gi meg linker eller annbefalinger? Tusen takk!!! Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 tja...du kan bruke Avid Xpress og Adobe Premiere til redigering å slik,effekter å lignende kan du lage i 3D Studio Max og Adobe Aftereffects,lyd kan ordnes i Cubase... Lenke til kommentar
norway Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Okey , hjelpen var sikkert til stor nytte , men kan du gi noen linker til nett butikker som har dette. Ellers blir d litt håpløst... Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 18:44, skrev norway:Okey , hjelpen var sikkert til stor nytte , men kan du gi noen linker til nett butikker som har dette.Ellers blir d litt håpløst... Premiere & After Effects Ett billig alternativt til After Effects kan være AlamDV. :wink: (Spesielt til den bruken du nevner). Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 09:19, skrev NickFalk:Premiere & After Effects[/url] Jeg tror ikke gutten her trenger en programvare pakke til 50k. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Hater selv pinnacle, men det var enern så sjekk det ut, ulead har også videoredigering, for det er vel enkel redigering??? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 15:36, skrev SirHartge:Jeg tror ikke gutten her trenger en programvare pakke til 50k. 50K?!?! :sad: Adobe Digital Video Collection kr. 13.553,20! Inneholder: Adobe Premiere® 6.5, After Effects® 5.5, Photoshop® 7.0, and Illustrator® 10 Lenke til kommentar
Zaitan Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Kameraet hans kostet 8.500,-. Tror du han da har tenkt å bruke 13.500,- på software? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 08:03, skrev Zaitan:Kameraet hans kostet 8.500,-. Tror du han da har tenkt å bruke 13.500,- på software? Vel, nå var det faktisk Whoracle og ikke jeg som bragte Premiere og After Effects på banen. Fyren spurte deretter om linker og det ga jeg ham... Dessuten gav jeg ham link til ett VELDIG mye billigere alternativ til det ene programmet... (Forstår ikke helt hva galt jeg skal ha gjort :wink: ) Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Det beste programmet jeg har sett, heter Avid. Har sett det på en powermac. Kan kjøpes til pc også. Avid brukes av NRK. Synd at det er så dyrt. Stemmer det at det koster 70 k? Bare et Avid tastatur koster flere k. Enda det bare er et vanlig tastatur med fargede knapper på. Buker studio 7 jeg. Skulle vert litt flere funksjoner, men. jaja......... bib bib bib bib mvh Øyvind Lenke til kommentar
allyse Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 17:30, skrev norway: så programmet må kunne simulere "flammene" som kommer ut av våpenet når det skal skytes Okei - klarer ikke å dy meg, men det kommer IKKE flammer ut av våpen på den måten. Bruker jo muzzle breakers. På pistoler, hagler, rifler og andre "mindre" våpen kommer det litt røyk ut av løpet (om du kjører i slow motion kan du kanskje se litt flash, men vi snakker om kanskje 1cm. i lengden) Vet du ikke vil ha en leksjon i våpenflashes, men jeg MÅ bare :wink: Ellers om du vil ha en helt feil film - bruk Alamdv2 (www.alamdv.com) til det flashes. Redigering bør gjøres i premiere (eller avidxpress... men da blir det fort dyrt...) Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 08:48, skrev Luske_Ludvig:Det beste programmet jeg har sett, heter Avid. Har sett det på en powermac. Kan kjøpes til pc også. Avid brukes av NRK. Nå finnes det jo uendelig mange varianter av AVID. Den billigste, Avid Xpress DV koster vel bare en snaut 20.000. :smile: Avid har jo i mange år vært industristandard men har nå har Avid fått føle kraftig konkuranse, ikke minst fra Apple med sitt rimeligere (men ikke direkte billige) Final Cut Pro som kan gjøre en del mer enn de fleste Avid varianter. Tror kanskje Pinnacle Studio kan være en grei start. (Tror de har den på elkjøp). :smile: [ Denne Melding var redigert av: NickFalk på 2002-12-10 09:24 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå