Gå til innhold

Hva synest du om innvandrere?

Anbefalte innlegg

Det er ingen store grupper. Den totale innvandringen består av mange små grupper hvis de kategoriseres etter hvilket land de kommer fra.

Mange har også en "frykt" for dem fordi mange av dem kler seg i heldekkende og "gjemmende" drakter, det burde de slutte med (iallefall åpne seg noe). Dette skaper mer "frykt" og "frastøtelse" enn godt er.

Jeg kunne aldri tenkt meg å slå av en prat med en person jeg ikke kan se annet enn øynene på, hva med dere?

Så du mener at du skal bestemme hva andre skal ha på seg? Det er jo akkurat som å bli tvunget til å gå med burka når vi er i utlandet, det er jo bare helt rart!

8130763[/snapback]

Da skal du vite at i mange muslimske land må faktisk vestlige kvinner faktisk gjøre nettopp det. Dekke seg til.

8130879[/snapback]

Jo, men ikke ta på seg en burka. Og det er ikke uvanlig at det er forventet at man skal ha på seg 'respektable' klær når man er befinner seg på spiseplasser, hoteller og endel offentlige steder, både i Norge og andre vestlige land.

Og vær nå ikke så historieløs. Gå noen tiår tilbake i tid, så var det å vise hud i den vestlige verden ikke veldig vanlig.

Ørjan...

8158449[/snapback]

Poenget, som du omgår, er at pakistanere er den største gruppen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kunne i det minste svare meg på om du mener pakistanerne utgjør en lite gruppe av innvandrerene. Det var det du antydet.

8126484[/snapback]

Av 365.000 personer med innvandringsbakgrunn, er 27.000 fra Pakistan. På andre plass kommer svensker med 23.000, og dansker på tredje med 19.000. Så pakistanere er den største enkeltgruppen, men utgjør en liten andel av den totale innvandringen, ca 7,4%.

http://193.160.165.34/emner/02/01/10/innvb...6-05-11-01.html

Ørjan..

8145030[/snapback]

Dette er feil. Irak er på 3-plass.

http://www.ssb.no/emner/02/01/10/innvbef/

Og det å regne med svensker og dansker i denne sammenhengen blir fullstendig tåpelig. Her er hva trådstarter sa: "Ja, hva synest du egentlig om invandrere? Selv synest jeg, med all respekt, at de ikke skal få komme hit. Er ikke rasist eller no men hver gang det skjer noe kriminelt er et som regel en invandrer. Si hva du syns og hvorfor.".

Jeg er overbevist om at dette ikke gjaldt svensker og dansker. Legg også merke til at i Norge opererer ikke myndighetene med begrepet 3-generasjon innvandrerere. Ergo kunne tallet vært mye mye høyere ettersom henteektefellen til en 3-generasjonspakistaner IKKE regnes med i SSB sin oversikt. Alle andre Europeiske land gjør det. Men ikke i Norge. Pussig.

Lenke til kommentar

Hva jeg syns om invandrere....hmmm...Kan vel ikke si jeg er så overbegeistret for de.....Stort sett negative erfaringer med de uten at jeg vil gå nærmere inn på det.... :whistle:

Btw...nå regner jeg ikke Svensker og Dansker for innvandrere da..

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Det er ingen store grupper. Den totale innvandringen består av mange små grupper hvis de kategoriseres etter hvilket land de kommer fra.

8158478[/snapback]

Nei, jeg har ikke omgått det. Jeg har derimot i det første innlegget mitt i denne tråden skrevet at de nettopp er den største gruppen. Men det forandrer ikke det faktum at det alikevel er en liten gruppe totalt sett.

Dessuten, utgangspunktet for denne gruppe diskusjonen var at 'pakistanere, som har fingrene begravet fingrene sine dypt i oljepengesekken', utgjør en liten gruppe av innvandrerene.

Du kunne i det minste svare meg på om du mener pakistanerne utgjør en lite gruppe av innvandrerene. Det var det du antydet.

8126484[/snapback]

Av 365.000 personer med innvandringsbakgrunn, er 27.000 fra Pakistan. På andre plass kommer svensker med 23.000, og dansker på tredje med 19.000. Så pakistanere er den største enkeltgruppen, men utgjør en liten andel av den totale innvandringen, ca 7,4%.

Ørjan..

8145030[/snapback]

Og det å regne med svensker og dansker i denne sammenhengen blir fullstendig tåpelig. Her er hva trådstarter sa: "Ja, hva synest du egentlig om invandrere? Selv synest jeg, med all respekt, at de ikke skal få komme hit. Er ikke rasist eller no men hver gang det skjer noe kriminelt er et som regel en invandrer. Si hva du syns og hvorfor.".

Jeg er overbevist om at dette ikke gjaldt svensker og dansker.

Dersom han ikke mener alle innvandrere, må han selvsagt spesifisere det. En svenske er like mye en innvandrer som en fra Irak er det. Eneste forskjellen er at det er vanskeligere å peke dem ut. Det er selvsagt ikke tåpelig å regne med dansker og svensker så lenge de går under begrepet innvandrere.

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

8158478[/snapback]

Nei, jeg har ikke omgått det. Jeg har derimot i det første innlegget mitt i denne tråden skrevet at de nettopp er den største gruppen. Men det forandrer ikke det faktum at det alikevel er en liten gruppe totalt sett.

Dessuten, utgangspunktet for denne gruppe diskusjonen var at 'pakistanere, som har fingrene begravet fingrene sine dypt i oljepengesekken', utgjør en liten gruppe av innvandrerene.

8126484[/snapback]

Ørjan..

8145030[/snapback]

Jeg er overbevist om at dette ikke gjaldt svensker og dansker.

Dersom han ikke mener alle innvandrere, må han selvsagt spesifisere det. En svenske er like mye en innvandrer som en fra Irak er det. Eneste forskjellen er at det er vanskeligere å peke dem ut. Det er selvsagt ikke tåpelig å regne med dansker og svensker så lenge de går under begrepet innvandrere.

Ørjan...

8159729[/snapback]

Det blir tåpelig å trekke svensker og dansker inn i denne debatten. Svensker og dansker kommer hovedsakelig til Norge fordi de har jobb her, eller fordi de med letthet får jobb her. De utgjør ikke som pakistanerne en stor gruppe trygdemottakere.

Lenke til kommentar

Ordnett.no:

inn|vandrer  (subst.)

Bøyningsformer: en ;

1 person som er innvandret (i et land):

2 person som er kommet til Norge særl. fra Sør-Europa, Asia ell. Afrika og har fått politisk asyl ell. oppholds- og arbeidstillatelse:

En innvandrer er en innvandrer uansett om han kommer fra Sverige eller Pakistan. Hvis du mener Pakistanere, Irakere osv. så må du si ikke-vestlig innvandrer - noe annet er feil

Lenke til kommentar
Ordnett.no:
inn|vandrer  (subst.)

Bøyningsformer: en ;

1 person som er innvandret (i et land):

2 person som er kommet til Norge særl. fra Sør-Europa, Asia ell. Afrika og har fått politisk asyl ell. oppholds- og arbeidstillatelse:

En innvandrer er en innvandrer uansett om han kommer fra Sverige eller Pakistan. Hvis du mener Pakistanere, Irakere osv. så må du si ikke-vestlig innvandrer - noe annet er feil

8166051[/snapback]

Vi kan godt drive ordkløveri, men det er ikke særlig fruktbart. La oss ta en annen vinkling om det gjør det lettere for deg. Er det svenske og danske innvandrere som lager problemer med hijab i skolen? Med gedigen skatte og trygdesvindel i taxinæringen? Med æresdrap? Med gjengvirksomhet? Med trusler om terror? Med drap på asylmottak? Kjønnslemlestelse? Jeg tror ikke det.

Ta med denne for moro skyld.

Thommessen angrepet med steinkasting

15.03.07: Venstres nestleder, Olaf Thommessen, sitt studiebesøk i Frankrike fikk kanskje et uventet utfall. Thommessens formål med turen var å innhente erfaringer om integreringspolitikk og forhold knyttet til innvandring, skriver Aftenposten.no. I Paris ble både Thommessen og hele det norske følget møtt med steinkasting fra rasende innvandrere. ”Kom dere vekk!” skrek flere titalls innvandrere før steinene haglet gjennom luften. Det norske følget skulle også besøke et treningssenter som innvandrerungdom har bygget selv. Da de kom dit ble de jaget bort med tilrop som ”stikk! Kom dere ut! Dra til helvete!” og det norske følget ble tvunget bort av løpende innvandrerungdom som stengte dørene.

Lenke til kommentar

Du kan ikke argumentere for at svensker og dansker ikke er innvandrere fordi de muligens er mer hederlig enn ikke-vestlige innvandrere. Det er to vidt forskjellige saker.

En innvandrer er en person som har vandret inn i landet (doh?) - det er ingen krav til opprinnelsesland.

Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vi kan godt drive ordkløveri, men det er ikke særlig fruktbart. La oss ta en annen vinkling om det gjør det lettere for deg. Er det svenske og danske innvandrere som lager problemer med hijab i skolen? Med gedigen skatte og trygdesvindel i taxinæringen? Med æresdrap? Med gjengvirksomhet? Med trusler om terror? Med drap på asylmottak? Kjønnslemlestelse? Jeg tror ikke det.

15.03.07: Venstres nestleder, Olaf Thommessen, sitt studiebesøk i Frankrike fikk kanskje et uventet utfall. Thommessens formål med turen var å innhente erfaringer om integreringspolitikk og forhold knyttet til innvandring, skriver Aftenposten.no. I Paris ble både Thommessen og hele det norske følget møtt med steinkasting fra rasende innvandrere. ”Kom dere vekk!” skrek flere titalls innvandrere før steinene haglet gjennom luften. Det norske følget skulle også besøke et treningssenter som innvandrerungdom har bygget selv. Da de kom dit ble de jaget bort med tilrop som ”stikk! Kom dere ut! Dra til helvete!” og det norske følget ble tvunget bort av løpende innvandrerungdom som stengte dørene.

8166085[/snapback]

Lager noen problemer ang. Hijab i skolen? Er det bare utlendiger som svindler i taxinæringen? Æresdrap blir begått av både innvandrere og gode nordmenn. Gjengvirksomheten er kopier av amerikanske holdninger og har lite eller ingenting med innvandrernes kulturer å gjøre. Drap på asylmottak blir begått av "syke" mennesker som interneres over lang tid.

Frankrike har lange tradisjoner med rasisme både utenfor egne grenser og innenfor. Sammenligning med Norge blir derfor feil.

Lenke til kommentar

8166085[/snapback]

Lager noen problemer ang. Hijab i skolen? Er det bare utlendiger som svindler i taxinæringen? Æresdrap blir begått av både innvandrere og gode nordmenn. Gjengvirksomheten er kopier av amerikanske holdninger og har lite eller ingenting med innvandrernes kulturer å gjøre. Drap på asylmottak blir begått av "syke" mennesker som interneres over lang tid.

Frankrike har lange tradisjoner med rasisme både utenfor egne grenser og innenfor. Sammenligning med Norge blir derfor feil.

8166161[/snapback]

`

Du har altså ikke fått med deg at hijab er noe som har vært debattert lenge?

http://www.klassekampen.no/kk/index.php/ne...an_vaere_farlig

http://www.nrk.no/programmer/tv/migrapolis/5832382.html

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158278

Du har heller ikke fått med deg den store trygdesvindelen?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1034381.ece

http://www.rights.no/int_gen/hrs_20.00_070302_128.htm

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1640329.ece

Driver nordmenn med æresdrap? Det må du utdype.

http://www.rights.no/vold_over_gen/aeresdr..._050405_101.htm

Gjengvirksomheten er ikke kopier av amerikanske holdninger, gjenger og organisert kriminalitet er noe man har drevet med i Asia og østen i uminnelige tider.

Det er ikke dokumentert at alle mordere på asylmottak er mentalt syke eller har vært der for lenge.

Lenke til kommentar

Norsk innvandrerpolitikk er litt rar; De sender hjem en 6 år gammel gutt som har bodd her i 4 år, tilbake til et krigsherjet land (husker ikke detaljer), mens de hele tiden slipper inn voksne med avsvidde fingeravtrykk.

Finland, i norden, har strengest innvandrerpolitikk og i begynnelsen ble de kritisert av Norge og Sverige. Men i ettertid, når de ser på tabellene med kriminalitet og innvandrere, så viser det seg at Finland også har lavere kriminalitet.

Lenke til kommentar
Norsk innvandrerpolitikk er litt rar; De sender hjem en 6 år gammel gutt som har bodd her i 4 år, tilbake til et krigsherjet land (husker ikke detaljer), mens de hele tiden slipper inn voksne med avsvidde fingeravtrykk.

Finland, i norden, har strengest innvandrerpolitikk og i begynnelsen ble de kritisert av Norge og Sverige. Men i ettertid, når de ser på tabellene med kriminalitet og innvandrere, så viser det seg at Finland også har lavere kriminalitet.

8167504[/snapback]

Og dette er atter et eksempel på at noe er galt. Det er klart gutten burde få bli.

Lenke til kommentar

8167434[/snapback]

Vi har drap her hjemme og.

Hva med den saken i stavanger (tror jeg) der to barn og en kone var blitt myrdet av faren, og der han til slutt tok sitt eget liv?

8167963[/snapback]

Det var ikke et æresdrap, og det tror jeg du vet. Dette var en mann som ikke så noen løsning, og som i dyp depresjon tok sitt liv, Og selv denne saken er unik i Norge.

Æresdrap er noe helt annet. Morderen tar ikke liv av seg etterpå. Selvmord er næmlig ikke ærefullt blant muslimer.

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot noen, så lenge de har gode hensikter.

Om "de" kommer for å lage faen kan de bare bli sendt tilbake der de kom ifra. Uavhengig om det er nordisk eller om de er fra midtøsten.

Bråkmakere har vi nok av selv, og trenger ikke fler.

De som vil arbeide, bare å komme. :)

Edit: Jesse - hva er selvmordsbombing da?

Syns å høre at de blir hedret jeg..?

Endret av KristianG
Lenke til kommentar
Det var ikke et æresdrap, og det tror jeg du vet. Dette var en mann som ikke så noen løsning, og som i dyp depresjon tok sitt liv, Og selv denne saken er unik i Norge.

Æresdrap er noe helt annet. Morderen tar ikke liv av seg etterpå. Selvmord er næmlig ikke ærefullt blant muslimer.

8168020[/snapback]

Muslimer som "æresdreper" er sannsynligvis også "i dyp depresjon", det er ikke bare noe man gjør på vei til butikken.

Og den saken i Stavanger er ikke unik i Norge, det har skjedd flere ganger. Bl.a. i Kongsvinger for et par år siden, om jeg husker korrekt?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

8167434[/snapback]

Vi har drap her hjemme og.

Hva med den saken i stavanger (tror jeg) der to barn og en kone var blitt myrdet av faren, og der han til slutt tok sitt eget liv?

8167963[/snapback]

8168020[/snapback]

Hvorfor bestemte 38-årige Geir Kaldahl seg for å gå ut og drepe alle sine nærmeste for så å ta sitt eget liv slik han gjorde nå på lørdag? Det er visstnok «ufattelig». «Det er umulig å begripe at et menneske er i stand til å utslette sin familie», sier psykiater Berthold Grünfeld. «Forklaringen på at noen kan gjøre noe slikt, kan være alt mulig rart» sier rettpsykiater Børre Husebø. (...)

Kontrasten til forrige måneds store drapssak - den norsk-pakistanske gutten som tok livet av sine to søstre på Kalbakken - kunne ikke vært større. Da «visste» ekspertene, kommentatorene og debattprogramlederne med en gang hva tragedien dreide seg om, nemlig pakistansk kultur, islam og æresdrap. Hvor er Viggo Johansen nå? Hvorfor stirrer han ikke på meg gjennom tv-skjermen og inviterer til debatten «Hva er det med norske menn»? Hvor er Hege Storhaug? Hvorfor er hun ikke ute og raser mot et samfunn der dette kan skje?

Det er for tidlig å si nøyaktig hva som drev Geir Kaldahl til å gå løs på sin familie. Men vi vet at norske menns drap på sine familier har like strukturelle og kulturelle forklaringer som drap i minoritetsmiljøer. Vi vil bare ikke se det. I hvert fall ikke i disse tider da likestilling stadig trekkes fram som det som skiller oss siviliserte fra de muslimske barbarene.

Kan hende vi har mange æresdrap her i Norge. Det kommer an på hvilket fokus man velger. Jeg tror ikke nordmannen er mindre opptatt av æresbegrepet. Hva med sjaliusidrap, er ikke den følelsen veldig ofte forbundet med æresfølelsen?

Blir liksom så lett når det er en innvandrer som begår ugjerningen, og samtidig knytte den til Islam.

Lenke til kommentar

8168020[/snapback]

My point exactly!

Bare fordi det ikke kalles æresdrap, gjør det ikke mindre skummelt.

Æresdrap kan faktisk være "bedre" enn de massemord(om en kan kalle det det) som skjer rundt om i norge som vi ikke forstår oss av.

Lenke til kommentar

Noen nordmenn er skeptiske til innvandrere fordi disse vil bevare den norske kulturen uten innblanding fra andre kulturer, men når de selv drar ned til Spania og etablerer egne norsktalende skoler der, så er det plutselig greit. Hadde det derimot vært en kurdisk skole i Norge hadde dette vakt oppstyr over hele landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...