Gå til innhold

Hva synest du om innvandrere?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

Jeg kunne aldri tenkt meg å slå av en prat med en person jeg ikke kan se annet enn øynene på, hva med dere?

8092781[/snapback]

 

Jo, øyne er "sjelens speil". :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er din toleranse mht. kriminalitet begått av nordmenn?

8092557[/snapback]

Kriminalitet av nordmenn? hehe.. Det var vel ikke det som var tilsiktet med utsagnet mitt, men joda, jeg synes så absolutt at alle kriminelle skal straffes, og etter min mening er hjemsendelse en veldig god straff mot de det kan praktiseres på. Billig er det også, hvis vi ser på fengselsutgiftene nordmannen drar på seg :)

 

Men ellers, innvandrere er greie de, har ikke noen fordommer mot utlendinger generelt, med mindre jeg ser dem opptre truende/kriminellt. Heldigvis er mindretallet slik.

Lenke til kommentar

Er veldig mye kriminalitet som blir begått av invandrere, er ikke å legge skjul på det, og det virker som det er flere kriminelle innvandrere i Norge enn kriminelle nordmenn. De invandrerne kan de bare pakke i lasteflyet og shipe dem tilbake der de kom fra, for de synes jeg ikke vi skulle ta vare på.

 

Men de som kommer til Norge og vil gjøre at arbeid og innsats for samfunnet, ser jeg ingen grunn til å skippe ut av landet. De jobber jo for samfunnet, so what at de har en annen religion, hudfarge etc.

 

Det som er feilen i dagens samfunn er at de som blir rammet og sendt ut av landet er de som vil være her og som vil jobbe. Mens de som får bli er de kriminelle taternissene som setter et dårlig lys på alle de som er ute etter å jobbe. Vi skjærer folk under feil kam, send ut de som er kriminelle. Er du utlendig og gjør en kriminell handling, ut av landet. Er du nordmann, inn i fengsel. Såre enkelt.

Lenke til kommentar
Innvandring er nødvendig for å kunne utvikle vårt samfunn videre. Når fødselsraten i Norge er såpass lav og befolkningen stadig blir eldre, må vi skaffe arbeidskraft fra utlandet. Å nekte innvandring er som å be det norske samfunnet om å stoppe opp.

8052231[/snapback]

 

 

Dette er bare tull. Arbeidskraften vi trenger fra tid til annen får vi fra tidligere østblokkland. Pakistanerne, som vi har flest av, kom hit som lykkejegere og var ikke invitert. De tilfører heller ikke samfunnet særlig økonomisk verdi. Når det er sagt, de er mennesker alle sammen, og skal behandles der etter.

Lenke til kommentar
De tilfører heller ikke samfunnet særlig økonomisk verdi.

 

Nei, Omar Sharif og disse er jo som smågutter å regne. ;)

 

Når det er sagt, de er mennesker alle sammen, og skal behandles der etter.

8123318[/snapback]

 

Utvilsomt.

8123787[/snapback]

 

 

Omar Sharif ???

Lenke til kommentar
De tilfører heller ikke samfunnet særlig økonomisk verdi. Når det er sagt, de er

8123318[/snapback]

 

Så du vil påstå at Jon Fredriksen, som forsøker å bruke mest mulig utenlandsk arbeidskraft, betale minst mulig til den norske stat, som har ræva stinn full av penger, som absolutt ikke hadde hatt noen som helst vanskeligheter for å betale 1 mrd i skatt tilfører landet noe godt økonomisk?

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan ha et så vridd menneskesyn.. Snakker om innvandrere... Praktisk talt ALLE i Norge utenom samene ER innvandrere! Samene er den opprinnelige urbefolkningen her! Slutt å se ned på deres medmennesker! Ikke vær så forbanna redde!

Lenke til kommentar
De tilfører heller ikke samfunnet særlig økonomisk verdi. Når det er sagt, de er

8123318[/snapback]

 

Så du vil påstå at Jon Fredriksen, som forsøker å bruke mest mulig utenlandsk arbeidskraft, betale minst mulig til den norske stat, som har ræva stinn full av penger, som absolutt ikke hadde hatt noen som helst vanskeligheter for å betale 1 mrd i skatt tilfører landet noe godt økonomisk?

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan ha et så vridd menneskesyn.. Snakker om innvandrere... Praktisk talt ALLE i Norge utenom samene ER innvandrere! Samene er den opprinnelige urbefolkningen her! Slutt å se ned på deres medmennesker! Ikke vær så forbanna redde!

8124034[/snapback]

 

 

Nå representer ikke Jon Fredriksen noen stor gruppering i det norske samfunn. Men at fyren kunne betalt mer er jeg enig i. Men det har lite med saken å gjøre. Han er nordmann.

 

Samene innvandret også en gang i tiden. Men de er som oss andre etniske nordmen, etniske nordmenn. Vi representer den norske kultur. Nå vil du selvfølgelig komme med litanien "hva er det typisk norske da? Brunost? Da er svaret ja.

 

Pakistanere kom til Norge uinvitert og har alle 20 feite fingrene nede i oljefondets pengesekk.

Lenke til kommentar

Nå representerer ikke "pakistanerne dine med 20 fingre nede i oljefondets pengesekk" heller en stor gruppering av innvandrerne..

 

Hva med alle som snyter på skatten? Alle som jobber svart? (osv, osv, osv)

 

Innvandrere har vært med på å bygge opp Norge like mye som du og jeg og gjør en like god jobb som du og jeg! Det er sinnsykt mange hardtarbeidende mennesker i dette landet! Både etniske nordmenn og innvandrere!!

 

 

Jeg kan nevne.. Jeg er elektriker, jeg har jobba mye både hos innvandrere og hos nordmenn. INGEN innvandrere har spurt meg om jeg vil jobbe svart for dem. MANGE, MANGE nordmenn har spurt meg om jeg vil ta jobben svart istedet..

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Nå representerer ikke "pakistanerne dine med 20 fingre nede i oljefondets pengesekk" heller en stor gruppering av innvandrerne..

 

Hva med alle som snyter på skatten? Alle som jobber svart? (osv, osv, osv)

 

Innvandrere har vært med på å bygge opp Norge like mye som du og jeg og gjør en like god jobb som du og jeg!  Det er sinnsykt mange hardtarbeidende mennesker i dette landet! Både etniske nordmenn og innvandrere!!

 

 

Jeg kan nevne.. Jeg er elektriker, jeg har jobba mye både hos innvandrere og hos nordmenn. INGEN innvandrere har spurt meg om jeg vil jobbe svart for dem. MANGE, MANGE nordmenn har spurt meg om jeg vil ta jobben svart istedet..

8124305[/snapback]

 

Så, pakistanere utgjør ikke en stor gruppe innvandrere i Norge?? Har du sovet i timen? De har også preget mer enn en avisforside med sine mange skattekrumspring.

Lenke til kommentar
Kulturelt mangfold er bare bra synes jeg. Men det er en grense. Så lenge vi lar dem komme inn i landet så synes jeg de skal vise gjensidig respekt for hvilke regler de MÅ forholde seg til her i landet! Noe det ikke er alle som gjør!

8124432[/snapback]

 

Så du påstår at alle nordmenn følger alle regler? Så du påstår at Nordmenn viser respekt for alt og alle?

Hvor mange avisforsider har ikke nordmenn preget?! Jon Fredriksen som har mye penger, og ikke vil betale skatt, statlige ansatte som underslår 100 millioner!! Jeg kan GJERNE komme med flere eksempler, men det vil nok ikke forandre meningene dine! Hva med alle mennene som tok livet av familiene sine en periode?! Det er ikke lenge siden en av sjefene i et større oljeselskap slakta hele familien sin.. Er dét å overholde regler og vise respekt? Gjensidig respekt?! Hva med at du viser litt respekt? Det er helt klart at du ikke gjør det når du klarer å hoste opp slikt vrøvl!

 

 

Er det ekstra ille når en innvandrer gjør noe galt?

 

Jeg melder meg ut av denne diskusjonen. Det er helt tydelig at dere har gjort dere opp en mening om at alt innvandrere gjør er galt, at innvandrere ikke bidrar med noe, og at dere selvfølgelig er mye bedre enn invandrerne. Gleder meg til dere blir gamle, for det er en god del hjelpepleiere som faktisk er innvandrere.

 

 

Pokkers ugjennomtenkte etnosentriske holdninger! Er dere så redde for de skumle innvandrerne, får dere tre nisselua ENDA lengre nedover hodene deres!

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

 

 

Er det ekstra ille når en innvandrer gjør noe galt?

 

Jeg melder meg ut av denne diskusjonen. Det er helt tydelig at dere har gjort dere opp en mening om at alt innvandrere gjør er galt, at innvandrere ikke bidrar med noe, og at dere selvfølgelig er mye bedre enn invandrerne. Gleder meg til dere blir gamle, for det er en god del hjelpepleiere som faktisk er innvandrere.

 

 

Pokkers ugjennomtenkte etnosentriske holdninger! Er dere så redde for de skumle innvandrerne, får dere tre nisselua ENDA lengre nedover hodene deres!

8125760[/snapback]

 

Du kunne i det minste svare meg på om du mener pakistanerne utgjør en lite gruppe av innvandrerene. Det var det du antydet.

Lenke til kommentar

 

Mange har også en "frykt" for dem fordi mange av dem kler seg i heldekkende og "gjemmende" drakter, det burde de slutte med (iallefall åpne seg noe). Dette skaper mer "frykt" og "frastøtelse" enn godt er.

 

Jeg kunne aldri tenkt meg å slå av en prat med en person jeg ikke kan se annet enn øynene på, hva med dere?

 

 

Så du mener at du skal bestemme hva andre skal ha på seg? Det er jo akkurat som å bli tvunget til å gå med burka når vi er i utlandet, det er jo bare helt rart!

Lenke til kommentar

 

Mange har også en "frykt" for dem fordi mange av dem kler seg i heldekkende og "gjemmende" drakter, det burde de slutte med (iallefall åpne seg noe). Dette skaper mer "frykt" og "frastøtelse" enn godt er.

 

Jeg kunne aldri tenkt meg å slå av en prat med en person jeg ikke kan se annet enn øynene på, hva med dere?

 

 

Så du mener at du skal bestemme hva andre skal ha på seg? Det er jo akkurat som å bli tvunget til å gå med burka når vi er i utlandet, det er jo bare helt rart!

8130763[/snapback]

 

Da skal du vite at i mange muslimske land må faktisk vestlige kvinner faktisk gjøre nettopp det. Dekke seg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...