Hyperio Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det som er problemet er at det ikke er noen ordentlig debatt om emnet blandt politikerne. Venstresiden tør aldri ta det opp. De vil ikke snakke om åpenbare problemer når det foreligger klare tall og tendenser. Kanskje de er redde for å miste stemmer, for det er jo ikke noen hemmelighet at de fleste innvandrere stemmer rødt. Min mening er at innvandrere er bra for landet, bl. a. for arbeidskraft og så er det bra for dem selv, de vil jo hit. Det som ikke er bra er selvsagt at alt for mange ikke integreres godt nok. De må først og fremst lære seg norsk. Og problemene ligger for det meste blandt ikkevestlige innvandrere. Og så må jeg ærlig talt innrømme at jeg ikke liker tanken på at vi kan drukne av innvandrere. Jeg vil rett og slett ikke at de skal komme i flertall, det er jo tross alt Norge. Jeg har både positive og negative erfaringer med innvandrere og alt i alt er det bra så lenge det blir strengere og integreringen blir bedre. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Næ. Arabisk kultur og språk ble spredd gjennom islam, altså hadde de ikke all verdens innflytelse før islam som religion dukka opp Nja... sannhet med modifikasjoner. Visse aspekter har fått spredning utover den arabiske verden gjennom islam, men den arabiske kulturen er stort sett undertrykket under religionen. Arabisk kultur er tross alt tusenvis av år gammel, islam bare 1500 år. Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Vel, den arabiske kulturen ble modifisert litt av Islam (til mer sivilisert). De drepte kvinner (av en eller annen grunn), det er mange ting som var helt radikale, Islam kom inn og gjorde Araberne til siviliserte. Hvert år fant de opp nye guder, og alle skulle ha plass i hjemmet sitt. :/ Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det sier dessverre mye om menneskerasen, når monoteisme kom inn og gjorde oss MER siviliserte... både i islam og kristendommen, og med påfølgende jævelskap de religionene var med på å skape eller legitimere. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Otto Jespersen - Til innvandrerne (torsdagsklubben) BIYOWSJN4kY morro og kunne se litt humor i det også da Lenke til kommentar
thrice Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Vel, den arabiske kulturen ble modifisert litt av Islam (til mer sivilisert). De drepte kvinner (av en eller annen grunn), det er mange ting som var helt radikale, Islam kom inn og gjorde Araberne til siviliserte. 9512833[/snapback] Akkurat det utsagnet der vil jeg gjerne se kilder på. Og om det var verre enn hos oss? Rusfolket hadde noen flotte ritualer der de massevoldtok ei slavejente i høvding-begravelser for også drepe hu med kniv/kvelning. Rusfolket var en kjekk gjeng som levde rundt den russiske grensa. Lærte om det i norsk, men har ikke tatt vare på arkene. EDIT: Melisma, hahha Ottos taler er konge :!: Endret 17. september 2007 av wrangler Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Otto Jespersen - Til innvandrerne (torsdagsklubben) BIYOWSJN4kY morro og kunne se litt humor i det også da 9516297[/snapback] Haha så den der på tv, genialt! Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Vel, den arabiske kulturen ble modifisert litt av Islam (til mer sivilisert). De drepte kvinner (av en eller annen grunn), det er mange ting som var helt radikale, Islam kom inn og gjorde Araberne til siviliserte. 9512833[/snapback] Akkurat det utsagnet der vil jeg gjerne se kilder på. Og om det var verre enn hos oss? Rusfolket hadde noen flotte ritualer der de massevoldtok ei slavejente i høvding-begravelser for også drepe hu med kniv/kvelning. Rusfolket var en kjekk gjeng som levde rundt den russiske grensa. Lærte om det i norsk, men har ikke tatt vare på arkene. EDIT: Melisma, hahha Ottos taler er konge :!: 9516444[/snapback] Så du mener at Vikingene var siviliserte? Var kors-toget sivilisert? Massedrap av ikke-kristne, tyveri..etc..etc. Det var mørke tider i Europa det, vitenskapen tok ikke fart før i Renesanssen og i Opplysningstida her i Europa (selv om det Norge var litt tregere med dette enn resten av Europa). Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Ehm, tror du må lese posten min en gang til. Hvis du ser så skrev jeg at vikingene, rusfolket osv (de ariske) ikke akkurat var snille karer. Og du svarer heller ikke på spørsmålet mitt. Du generaliserer araberne for mange århundrer siden, uten og komme med kilder. Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Les her du, kunnskap er fremtiden (står noe lignende i Koranen). Men idag finnes det dårlige muslimer. Driter i kunnskap og setter sin egen kultur og dermed forteller at det står i Koranen. Burka er bare kultur, i Koranen står det at kvinnen skal fritt gjøre det hun vil. Og det med tvagsekteskap er bare BS, en mann og kvinne må elske hverandre for at det i det hele tatt skal bli noe bryllup. Begge må akseptere bryllupet, idioter som legger Islam foran sin egen tradisjon. Bort med ekstremistene sier jeg. http://www.sacred-texts.com/isl/hpi/hpi08.htm Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Du svarer fremdeles ikke på spørsmplet mitt. Har du kilder på at araberne drepte kvinner helt tilfeldig før Islam kom? Du generaliserte en hel folkegruppe som har eksistert i mange tusen år før en religion kom. Ikke sleng inn tilfeldig fakta fra Koranen, for det var virkelig ikke det jeg var ute etter. Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Les Arabernes historie opp igjennom tidene så ser du det... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Så du mener at Vikingene var siviliserte? Var kors-toget sivilisert? Massedrap av ikke-kristne, tyveri..etc..etc. Det var mørke tider i Europa det, vitenskapen tok ikke fart før i Renesanssen og i Opplysningstida her i Europa (selv om det Norge var litt tregere med dette enn resten av Europa). 9518336[/snapback] Selvfølgelig var nordmennene under norrøn tid siviliserte, hva annet skulle de vært? Barbarer? Det er det kristne og muslimer liker å tro, men det er ikke fakta. Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Røve, voldta, stjele osv ala vikingtokter. Greit med noen i et samfunn, men når et helt samfunn gjør det, er vel litt for mye å kalle dere siviliserte? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Lakrits, Det har ikke noe med diskusjonen her å gjøre: Topic: Hva synes du om innvandrere. Så generaliserer du en hel folkegruppe. Du sier de drepte kvinner konstant helt tifeldig før Islam kom. Kan du være så snill å komme opp med kilder på din påstand? Hvis det ikke er mulig for deg så foreslår jeg for deg at du ikke sier et pip når det kommer til faktaspørsmål før du har noe å backe opp med. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Jeg syntes alle land burde blitt slått sammen ! Og forresten syntes dere folk skulle bli drept i landet sitt av blodtørstige soldater, Istedenfor og dra til norge`? Det syntes eff meg ikke jeg! Endret 11. januar 2008 av lolidude Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Otto Jespersen - Til innvandrerne (torsdagsklubben) morro og kunne se litt humor i det også da Ikke morsomt, heller ikke signaturen din. vet ikke hvor du ser humøren i det her. Endret 20. februar 2008 av Slettet+412 Lenke til kommentar
19angelica91 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Om jeg hadde flyttet til India, så hadde jeg vell ikke bygget meg et norsk hus, tatt med meg en snøkanon, kanskje bygd meg en stavkirke der nede og laget hjemmebrent i kjelleren slik som en vanlig nordmann gjør. Hehe, var vel akkuratt det halve Norges befolkning gjorde da vi hadde litt dårlige tider her? Bare at vi flyttet til USA. Jupp! Og se åssen det gikk med Usa..! :!: Hele gjengen er tilbakestående Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg har ikke noe imot innvandrere, men heller væremåten til mange av dem. Jeg jobber med endel innvandrere, og de fleste av dem oppfører seg bedre enn nordmenn flest. Men så har vi jo "Amin-klonene" (Farmen på tv2), sytende idioter som setter inn banneord etter hvert 2. ord i en setning, og ikke gjør som de skal. De vil heller gå på sosialen enn å jobbe. Hvorfor skal vi (inkl. de innvandrerne som oppfører seg) måtte tåle disse personene? Jeg skal ikke si at jeg er perfekt. Jeg er lat, fysisk treg og jeg klager når jeg er sliten. Men jeg gjør i det minste jobben min. "Amin-klonene" setter seg på bakbeina så fort de ser en mopp (jeg jobber innen renhold) og begynner å syte over at de må løfte på fingeren. Dette fører til både jeg og min kollega fra midt-østen mistrives. Det er også endel av disse "Amin-klonene" vi ofte ser igjen i media, gjerne på mandag i lokalavisa. "Innvandrer-gjenger braket sammen på torget natt til søndag." Hvorfor kan vi ikke hive ut disse, og heller beholde de som oppfører seg? Og hvorfor skal innvandrere få mer enn nordmenn på sosialen? Jeg gikk noen år på sosialen og hørte ofte om innvandrere som 3-4000 mer enn meg i måneden. Og gjerne bil i tillegg. Er ikke noe rart vi har ett problem med arbeidsløse innvandrere. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Otto Jespersen - Til innvandrerne (torsdagsklubben) morro og kunne se litt humor i det også da Ikke morsomt, heller ikke signaturen din. vet ikke hvor du ser humøren i det her. Jeg synes det var morsomt,eh:p Hva er så galt med eT? Endret 21. februar 2008 av laffe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå