Lakrits Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Vel.. Til en naboland. Kanskje sikkerheten ikke er det beste der. Kanskje Vesten har en form for skyldfølelse (og det burde de ha, etter kolonisering og uttaket av enorme ressurser, slaveri etc). Det vi her i Vesten gjør må mange av de absolutt fattige slite. Lærte på skolen at noe med "Økologisk fotspor". Norge bruker 8.3, USA 9.7, Verdenen gj.snittlig 2.3, India 1, Bangladesh 0,25. Hvis alle hadde brukt like mange ressurser som f.eks Norge, ville vi måtte ha ca tre jordkloder til. Forstå det folkens, det er IKKE Afrika sin feil at de er fattige. Araberne og "de hvite" drev med slaveri, tok masse ressurser fra verdensdelen. Men det har skjedd masse positivt også, sykkelen, toget ble f.eks en stor "hit" i India. Men som vi kan se, så er det de landene som har blitt kolonisert som sliter mest i verdenen idag. SE TILBAKE I HISTORIEN, FOR SÅ Å SNAKKE OM IDAG FOLKENS. Jeg kunne ha skrevet mye mer, men nå må jeg faktisk gjøre lekser. Sees ! Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Vel.. Til en naboland. Kanskje sikkerheten ikke er det beste der. Kanskje Vesten har en form for skyldfølelse (og det burde de ha, etter kolonisering og uttaket av enorme ressurser, slaveri etc). Det vi her i Vesten gjør må mange av de absolutt fattige slite. Lærte på skolen at noe med "Økologisk fotspor". Norge bruker 8.3, USA 9.7, Verdenen gj.snittlig 2.3, India 1, Bangladesh 0,25. Hvis alle hadde brukt like mange ressurser som f.eks Norge, ville vi måtte ha ca tre jordkloder til. Forstå det folkens, det er IKKE Afrika sin feil at de er fattige. Araberne og "de hvite" drev med slaveri, tok masse ressurser fra verdensdelen. Men det har skjedd masse positivt også, sykkelen, toget ble f.eks en stor "hit" i India. Men som vi kan se, så er det de landene som har blitt kolonisert som sliter mest i verdenen idag. SE TILBAKE I HISTORIEN, FOR SÅ Å SNAKKE OM IDAG FOLKENS. Jeg kunne ha skrevet mye mer, men nå må jeg faktisk gjøre lekser. Sees ! 9473500[/snapback] Skjønner egentlig ikke hva du mener med dette innlegget dit....Har det noe som helst med topic som er er "Hva synest du om invandrere?" Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Vel.. Til en naboland. Kanskje sikkerheten ikke er det beste der. Kanskje Vesten har en form for skyldfølelse (og det burde de ha, etter kolonisering og uttaket av enorme ressurser, slaveri etc). Det vi her i Vesten gjør må mange av de absolutt fattige slite. Lærte på skolen at noe med "Økologisk fotspor". Norge bruker 8.3, USA 9.7, Verdenen gj.snittlig 2.3, India 1, Bangladesh 0,25. Hvis alle hadde brukt like mange ressurser som f.eks Norge, ville vi måtte ha ca tre jordkloder til. Forstå det folkens, det er IKKE Afrika sin feil at de er fattige. Araberne og "de hvite" drev med slaveri, tok masse ressurser fra verdensdelen. Men det har skjedd masse positivt også, sykkelen, toget ble f.eks en stor "hit" i India. Men som vi kan se, så er det de landene som har blitt kolonisert som sliter mest i verdenen idag. SE TILBAKE I HISTORIEN, FOR SÅ Å SNAKKE OM IDAG FOLKENS. Jeg kunne ha skrevet mye mer, men nå må jeg faktisk gjøre lekser. Sees ! 9473500[/snapback] Skjønner egentlig ikke hva du mener med dette innlegget dit....Har det noe som helst med topic som er er "Hva synest du om invandrere?" 9474318[/snapback] Er et svar til en eller flere personer. Har faktisk sagt mitt om hva jeg synes om innvandrere, så nå er det debatt! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Vel.. Til en naboland. Kanskje sikkerheten ikke er det beste der. Kanskje Vesten har en form for skyldfølelse (og det burde de ha, etter kolonisering og uttaket av enorme ressurser, slaveri etc). Det vi her i Vesten gjør må mange av de absolutt fattige slite. Sees ! 9473500[/snapback] Hvorfor skal vi ha skyldfølelse for slaveri? Såvidt jeg vet var langt flere nordmenn selv slaver i Afrika, enn vi drev med slavehandel selv. Denne skyldfølelsen har jeg ingenting til overs for. Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Løsningen på problemet er vell egentlig ganske enkel. Ønsker du å bo i norge oppfør deg. Bryter du norsk lov blir du sendt tilbake der du kommer fra. 8056021[/snapback] Delvis enig i den. Innvandrere bør ellers generelt sett bli sett på som en ressurs. 8056036[/snapback] Jeg, personlig, synes at innvandrere kan holde seg i sine egne hjemland! Hva skal vi med alle disse muslimene osv.? De kommer her til landet som oftest adobtert eller ved dårlig råd, også blir de millonærer, får seg god familie, kødder seg med andre og tror de eier oss. Har de kanskje glemt av VI NORSKE eier landet? Jeg synes bare det blir trøbbel, og vist f.eks én norsk mann hadde spregt av en bombe i "Muslim land" så ville jo f.eks 500/1000 muslimer klikket på Norge. Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hjernevasket av media anyone? A hungry man is an angry man. Blir nesten lei av å skrive det gang på gang. Det blir mye frustrasjon i et land som alltid har vært i krig og konflikter. Synes det er VELDIG slemt av deg å generalisere muslimer som terrorister og gale mennesker. Det finnes ekstremister i alle religioner, nå for tiden er medialyset satt mer på muslimene. Hvor er det krigen er nå for tiden? I muslimske land, av hvem? Bush, for hva? Olje... Noen sier at religion er roten til all "bullshit" i verdenen, maybe maybe, men det er vel mest politiske konflikter. Den såkalte krigen Islamske ekstremister driver med, såkalt "Jihad", er bare bullshit. Gud har ikke sagt og det står ikke i Koranen at vi skal drepe noen som ikke har din tro. Visste dere at da Araberne var og gikk i en såkalt "kors-tog" (som egentlig var langt mildere enn det kristne drev med). Ble INGEN påtvunget Islam, hvis du konverterte til Islam måtte du ikke betale skatt, hvis du fortsatt ville beholde din gamle tro måtte du betale en form for skatt. Se på historien folkens, Araberne var INGEN villmenn, de var på den tiden et av de smarteste og fremste folkegruppene. Algebra er bare en liten smakebit av hva Araberne kom med. No offence, men vikingene var nok gode med øksa og sverdet, men et samfunnssystem hadde de ikke. Den kristne korstoget drepte jøder og de som ikke konverterte til Kristendommen. Korstoget var ganske blodig og fælt. Jødene ble drevet vekk ifra Europa, mens Araberne visste at Jødene var et "nøkkelredskap" og ga dem jobb, mat og hus. Nå ser jeg i forhold, dere kan se at Araberne var siviliserte folk sammen med kinesere og grekere. Skal ikke henge ut noen her, men det var ikke før i opplysningstiden vitenskapen tok fart her i Nord. Enkelt og greit kan vi si at alt før det var bare barbarlisme. Norge ble ikke rik før i 1950 tallet, før det og igjennom hele historien har Norge vært fattig. TheDuckMan, det blir nok umulig å debattere med deg. Det eneste du vil komme med vil nok bli usaklige "simple" svar. (Ja, men muslimer ER terrorister, og dermed basta!!1!!!. Jeg så det på nyhetene, lizzm). : / Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) To poster bar preg av spam og var personrettet og er derfor slettet. Reaksjoner tas som vanlig på PM, ikke i tråden. Geir Endret 12. september 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
haarod Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Det er jo et faktum at en stor del av terroristene nå til dags er muslimer, bl.a. mange vestlige som har konvertert, men med sier jeg ikke at alle muslimer er terrorister. Langt i fra, kjenner mange muslimer som er langt unna alt som heter bråk, men jeg kjenner også flere muslimer som ikke gjør annet enn å lage bråk. Det samme gjelder nordmenn. Alle kan dra fram historie som setter muslimene, jødene, kristne, arabere, europeere i godt lys eller i dårlig lys. Araberne var de første som startet å leve i ordentlige sivilisasjoner og de har funnet opp mye nyttig og som du nevner over var det arabere som utviklet mye av algebra, men alt dette skjedde før islam ble en religion. Alle sier at islam er en fredelig religion, men hvorfor blir kvinner steinet til døde hvis de blir gravide utenfor ekteskapet etter en voldtekt? Hvorfor blir homofile drept, fordi de er homofile? Hvorfor mottar mennesker, som offentlig kommer med uttalelser som setter islam i et dårlig lys, dødstrusler? Endret 12. september 2007 av HKoN- Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det er jo et faktum at alle terrorister er muslimer, ofte vestlige som har konvertert, men med sier jeg ikke at alle muslimer er terrorister. Det faktumet tror jeg ikke du klarer å finne noe bevis på..., du trenger ikke dra lengre enn til Storbritannia for å finne terroraksjoner utført av IRA etc. Og ikke minst så har vi jo baskerland, hvor baskerene har utført en del terrorangrep... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Det er jo et faktum at alle terrorister er muslimer, ... 9480203[/snapback] Nei, det er så absolutt ikke et faktum. De er i klart flertall idag, men de er slett ikke de eneste. Og ser man på nyere historie har det vært en rekke terroristorganisasjoner som ikke hadde muslimsk bakgrunn; kristne, jødiske, politiske og ikke minst nasjonalistiske. Edit: Ueland er yngre og raskere enn meg... Geir Endret 12. september 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Thend Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Alle kan dra fram historie som setter muslimene, jødene, kristne, arabere, europeere i godt lys eller i dårlig lys. Araberne var de første som startet å leve i ordentlige sivilisasjoner og de har funnet opp mye nyttig og som du nevner over var det arabere som utviklet mye av algebra, men alt dette skjedde før islam ble en religion. Næ. Arabisk kultur og språk ble spredd gjennom islam, altså hadde de ikke all verdens innflytelse før islam som religion dukka opp. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Algebraen og andre matematiske teorier og metoder ble faktisk utviklet i islamsk tid, fra det niende århundre og utover. Det stemmer dårlig med ideen om et islam der vitenskap er verdslig og syndig... Geir Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) No offence, men vikingene var nok gode med øksa og sverdet, men et samfunnssystem hadde de ikke. 9479456[/snapback] Samfunnssystem hadde vi visst. På Island utviklet det seg naturlig et demokrati, og ellers i Norden har vi alltid hatt lover og det har aldri vært snakk om barbari. Skal ikke henge ut noen her, men det var ikke før i opplysningstiden vitenskapen tok fart her i Nord. Enkelt og greit kan vi si at alt før det var bare barbarlisme.Norge ble ikke rik før i 1950 tallet, før det og igjennom hele historien har Norge vært fattig. 9479456[/snapback] Skandinavia hadde stor rikdom under Vikingalderen. Et stort anntall arabiske mynter er funnet fra vikingalderen, spessielt på Gotland. Enkelt og greit kan vi si at samfunnet i Norge i gammel tid var rikt og mektig, langt ifra barbarisk. Det er en mye som kristne og muslimer liker å holde på, men det er løgn og propaganda for å fremme egen sak. Norrøn kultur og religion er også mye eldre enn Islam. Endret 12. september 2007 av Griffar Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det er jo et faktum at alle terrorister er muslimer, ofte vestlige som har konvertert, men med sier jeg ikke at alle muslimer er terrorister. Langt i fra, kjenner mange muslimer som er langt unna alt som heter bråk, men jeg kjenner også flere muslimer som ikke gjør annet enn å lage bråk. Det samme gjelder nordmenn. Alle kan dra fram historie som setter muslimene, jødene, kristne, arabere, europeere i godt lys eller i dårlig lys. Araberne var de første som startet å leve i ordentlige sivilisasjoner og de har funnet opp mye nyttig og som du nevner over var det arabere som utviklet mye av algebra, men alt dette skjedde før islam ble en religion. Alle sier at islam er en fredelig religion, men hvorfor blir kvinner steinet til døde hvis de blir gravide utenfor ekteskapet etter en voldtekt? Hvorfor blir homofile drept, fordi de er homofile? Hvorfor mottar mennesker, som offentlig kommer med uttalelser som setter islam i et dårlig lys, dødstrusler? 9480203[/snapback] Der homofile blir drept? Ekstremister er nøkkelordet min venn. Er ikke bare Islam som er imot homofil-ekteskap. Jødedommen og kristne er imot et lesbisk/homofilt ekteskap. Men det er bare et etisk spørsmål, bør homofile få lov til å gifte seg? Nei du, det er en helt annen debatt. Som sagt kan du se at det ikke var før Islam, Araberne ble "siviliserte". Det står også i koranen at kunnskap er veldig viktig. Derfor var det veldig mye forskning og nye matematiske teorier og regnemåter som dukket opp under den perioden. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Der homofile blir drept? Ekstremister er nøkkelordet min venn. Er ikke bare Islam som er imot homofil-ekteskap. Jødedommen og kristne er imot et lesbisk/homofilt ekteskap.Men det er bare et etisk spørsmål, bør homofile få lov til å gifte seg? Nei du, det er en helt annen debatt. Som sagt kan du se at det ikke var før Islam, Araberne ble "siviliserte". Det står også i koranen at kunnskap er veldig viktig. Derfor var det veldig mye forskning og nye matematiske teorier og regnemåter som dukket opp under den perioden. 9481831[/snapback] Det er alt for vanlig å unnskylde seg på den måten. "Det er ikke bare islam, kristendommen og jødedommen er også med på det" So fucking what? Tror du jeg liker noen midtøstlige religioner? Det forandrer ingenting at Islam ikke er alene om å støtte slike grusomheter. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 svarer trådstarter. vil ikke si jeg er rasist, har ingen ting imot invandrere så lenge dem oppfører seg og jobber. men jeg har en kompis som jobber på en el-butikk. der kom det inn en innvandrer mann. han skulle ha den beste tv, kjøleskap. vaskemaskin osv. prisen ble over 75 000kr ivertfall tror det var 78 000 eller noe slikt, er noen år siden.. Vel ivertfall så spurte kompisen min om han ville betale med kort? nei sa han dette tar sosialen eller noe slikt, han fikk et telefon nummer som han skulle ringe. kompisen min ringte dette nr, snakket med en mann, som sa at han skulle snakke med innvandreren, så skulle han i tlf snakke med kompisen min igjen, fikk en faks, skrev under og staten betalte for disse varene pga han trengte dem i hjemmet sitt..... derfor er jeg imot innvandrere, men vis dem jobber og oppfører seg så er det ok. dette har skjedd lignende episoder på butikken hos kompisen min, men ikke til den prisen da, men ja dette er en sann historie!! Lenke til kommentar
thrice Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Ingen problem med innvandrere. Synes egentlig det er flott med impulser og tanker fra hele verden. Men jeg skulle ønske vi kunne ha et par kriterier. Folk må faktisk kunne bidra med noe i samfunnet for å komme hit. 1 .Dokumentert arbeidserfaring og utdannelse 2. Hvis det er mulig for de og få jobb noe annet sted enn f.eks Oslo så må de dra dit. Blir vanskeligere og integrere inn innvandrere i samfunnet, hvis halve nabolaget ditt kommer fra samme land. 3. 3-strike programmet til USA i redigert versjon. Hvis de bryter loven 3 ganger ( og da mener jeg ikke parkeringsbot og fartsbot o.l) Så blir de nødt til å pakke sammen og ta turen hjem igjen. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 ideelt sett hadde vi vell ikke hatt innvandre her med unntak av arbeidsinnvandrere. Det fantastiske er jo at vi tar dem inn fra Pakistan, kanskje ta inn litt mer ærlige og arbeidsomme folk, som filipinere. Ser ikke poenget med familiegjennforening og synes folk burede returnere til hjemlandet når det er nogenlunde trygt. Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Å kalle pakistanske innvandrere for 'uærlige' og heller satse på filipinere som er 'ærlige'. Holder ikke vann. Ja, jeg har sett NOEN pakistanere som snylter staten, og det er jeg HELT IMOT. De kom hit for å jobbe og det skal de, er de uføre så er det ingenting å klage over. Det finnes gode og ikke så gode personer i hvilket som helst land og såkalt "rase". Hvordan kan du med hånda på hjertet si at filipinere er mer ærlige? De er i mindretall og synes ikke så veldig mye, tror det er flest østlige innvandrere fra Pakistan (om jeg ikke tar helt feil). For min del burde snyltere bli dratt ut fra hjemmet og inn på NAV for så å søke en jobb. De uføre kan være. Det finnes norske snyltere og, bare så det er sagt . PS: Pakistanere kom hit i begynnelen/slutten av 60- tallet. De kom hit for å arbeide. De arbeidet og arbeidet, målet var jo å jobbe en stund her for å tjene litt penger for så å forsørge familien i Pakistan. Men sånn ble det ikke, de unge mennene giftet seg og "importerte" konene. Blant dem kom også de såkalte mullaene, de hjernevasker små barn og de eldre. Synes noen av mullaene er rett og slett et problem, de hindrer oss 2. generasjons innvandrere i å integrere oss i det norske samfunnet. *Peke* "Det vara veldig harram harram". Dagen etter ser du mullaen gjøre akkurat det samme som han nektet oss i å gjøre". (Selvfølgelig gjelder det ikke alle, bare en liten del. Har sett mange som er ordentlige muslimer, som følger sin religion). Endret 12. september 2007 av Lakrits Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Så er man tilbake til det vanlige pjattet som ikke holder vann. Har blitt henvist til artikler og statistikker her tidligere som viser at halvparten av dem som kom hit for å arbeide nå er trygdet og at arbeidsledigheten samt kriminaliteten hos pakistanerne er høy i prosentandel av dem. Motsatt er tilfelle hos filipinerne og må si jeg får mark av alle bortforklaringene dette får. Noen folkeslag passer rett og slett ikke inn her og det gjelder vell folk fra midtøsten/Afrika i stor grad. Synes vi kan ta inne de verste tilfellene blandt asylsøkere som har meget god grunn og la resten ordne opp i sitt eget rot. Oslo hadde vert en utrolig mye triveligere og tryggere by uten dem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå