Akidon Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jepp det bør de. Men de som raner gamle damer, butikker osv er vell sjeldent ressurser. Selfølgelig bør det jo vere en gasnke alvorlig sak før du blir sendt ut av landet. Blir teit viss man blir sendt ut for å kjørt i 95 i 80 sonen. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Trådstarter blir vel tatt mer seriøst om han skriver korrekt norsk. Lenke til kommentar
Roug Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Når de først kommer til norge så burde de ikke få lov til å flytte til oslo, er jo der nesten ALLE innvandrere bor, spree de utover.. også har de unge en lei tendens til å lage gjenger av seg, og da blir de straks så tøffe.. og da blir det kriminalitet Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Synes selv at det er helt greit å ha invandrere som greier å oppføre seg og følge norske lover og normer. Men for å si det sånn vi har nok "råtne epler", som en sa så fint, i Norge fra før av at vi trenger ikke å få en større byrde utenfra. Så jeg synes at en slags third strike regel burde vært genial: 3 mindre lovbrudd = på hodet utav landet 2 Voldshandlinger/Ran = på hodet utav landet 1 drap eller drapstrusler = på hodet utav landet og permanent innvandringsforbud for person til Norge og andre Eu- eller EØSland. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Så jeg synes at en slags third strike regel burde vært genial:8056175[/snapback] Sånn er det jo allerede. Innvandrere som blir dømt for grove forbrytelser, blir sendt hjem igjen (men ikke dersom det er sannsynlig at det vil medføre døden for dem - vi er da en rettsstat!). Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Trådstarter blir vel tatt mer seriøst om han skriver korrekt norsk. Hva mener du med det? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Norge burder åpner mer opp for innvadere i form av jobb muligheter, mindre diskriminering/fordommer, mer "nasjonalistisk" intergrasjon og mindre rasisme! Invandere bør lære seg for å blir norsk, IKKE MER "NORSK" Dvs. mindre jalla faktor, ingen allah akbar, mindre pakkispråk (DO ikke SNAKKE NORGE?), mindre b-gjenge (ruler liksom gata) og mer nasjonalistisk for Norge. Endret 1. mars 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Så lenge de oppfører seg, jobber og følger Norske lover (ikke begå alvorlige straffebrudd) er de velkommen! Visst ikke: Er det rett tilbake der de kom fra. Det er min mening. Enkelt og greit! Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ja til innvandring, fordi vi trenger nye impulser og ikke minst arbeidskraft. Nei til elendige systemer for å integrere innvandrere. Ja til å bli bedre til å oppdage og sile ut de "råtne eplene". 8052185[/snapback] ingen mennesker er råtne epler, og skal heller ikke sammenlignes deretter. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Igrunnen har jeg ingenting imot invandrere. Iallefall ikke generelt. Men det er svært enkelt og bli irritert på en av dem, og ta alle under samme saksa. Men de er nå mennesker de også, tross alt. Og at det er lett og skrike "neger" eller "pakkis" etter dem er vell heller ingen hemmelighet. Uansett, selv pleier jeg aldri å uttrykke meg så sterkt ovenfor en innvandrer. Men selvfølgelig, det har skjedd. Edit: Egentlig er det litt merkelig at de blir undertrykte grunnet deres hudfarge. Det er vell gjerne fordi det er mindre av dem (iallefall her), men likevell. Jeg blir ikke lei meg om noen sier "Hviting!" til meg.. Endret 3. mars 2007 av steffenz Lenke til kommentar
0ystein Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hadde ikke så my imot innvandrere i starten, men har med årene bare fått mindre og mindre tro på at det er en fordel at de kommer hit. Mange av dem klarer jo ikke å innrette seg etter slik vi lever og prøve er heller å danne en egen "verden". Dette blri jo naturligvis fullstendig krasj i forhold til vi nordmenn som bor her. Om jeg hadde flyttet til India, så hadde jeg vell ikke bygget meg et norsk hus, tatt med meg en snøkanon, kanskje bygd meg en stavkirke der nede og laget hjemmebrent i kjelleren slik som en vanlig nordmann gjør. Jeg hadde jo naturligvis prøvd å lev slik inderne gjør, naturligvis til en viss grad. Det føler jeg IKKE at innvandrerne gjør. Heller ikke til å legge skjul på at kriminaliteten har økt, spes. da kanskje i Oslo og omegn. Hører jo til stadighet; "gjerningsmannnen var av utenlandsk opprinnelse". Om noen dager kommer navnet hans frem og da er det heller ikke så uvanlig at det startet med Mohammad ol.... Lenke til kommentar
jesse Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ja, hva synest du egentlig om invandrere? Selv synest jeg, med all respekt, at de ikke skal få komme hit. Er ikke rasist eller no men hver gang det skjer noe kriminelt er et som regel en invandrer.Si hva du syns og hvorfor. 8050817[/snapback] De er mennesker alle sammen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hadde ikke så my imot innvandrere i starten, men har med årene bare fått mindre og mindre tro på at det er en fordel at de kommer hit. Mange av dem klarer jo ikke å innrette seg etter slik vi lever og prøve er heller å danne en egen "verden". Dette blri jo naturligvis fullstendig krasj i forhold til vi nordmenn som bor her. Om jeg hadde flyttet til India, så hadde jeg vell ikke bygget meg et norsk hus, tatt med meg en snøkanon, kanskje bygd meg en stavkirke der nede og laget hjemmebrent i kjelleren slik som en vanlig nordmann gjør. Jeg hadde jo naturligvis prøvd å lev slik inderne gjør, naturligvis til en viss grad. Det føler jeg IKKE at innvandrerne gjør. Heller ikke til å legge skjul på at kriminaliteten har økt, spes. da kanskje i Oslo og omegn. Hører jo til stadighet; "gjerningsmannnen var av utenlandsk opprinnelse". Om noen dager kommer navnet hans frem og da er det heller ikke så uvanlig at det startet med Mohammad ol.... 8088716[/snapback] Prøv og sjekke opp hva oss gode utvandrede nordmenn foretar seg på "solkysten", aå oppdager du kanskje at de er ikke så veldig ulike enhver Pakistaner Lenke til kommentar
hiddendiamond Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 jeg syntes når man flytter til et land bør man tilrettelegge seg landets kultur og lov. at folk kommer til norge for å bli omskjært som ikke har noe med denne forferdelige kulturen å gjøre er helt absurd. skal man flytte til norge bør man blir nordmann og ikke leve som i sitt eget land, hvorfor skal man da bo her.. alle innvandrere som får oppholdstillatelse bør bli tvunget på norskkurs og satt ut i arbeid med en gang etter dette.. vi klarer ikke fø alle vi nå har i landet ennå så skal vi ta inn flere fattige ? hvor er logikken Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Du mener at alle som kommer til Norge skal lære seg å like lutafisk, tilbringe påska i høyfjellet på ei hytte uten strøm og drikke seg kanakas og slåss i helgene? Forsåvidt så er det ikke bare å sette folk på norskkurs. Det trenges penger og kvalifiserte folk til å lede norskkurset. Det er heller ikke bare å sette folk i arbeid hvis det ikke finnes arbeid. Tror du bør lete etter logikken hos deg selv. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 alle innvandrere som får oppholdstillatelse bør bli tvunget på norskkurs Skal vi sette 80år gammel bestemor fra iraq til norsk kurs? Du feie alt over med en kost.... Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Om jeg hadde flyttet til India, så hadde jeg vell ikke bygget meg et norsk hus, tatt med meg en snøkanon, kanskje bygd meg en stavkirke der nede og laget hjemmebrent i kjelleren slik som en vanlig nordmann gjør. Hehe, var vel akkuratt det halve Norges befolkning gjorde da vi hadde litt dårlige tider her? Bare at vi flyttet til USA. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Mine tanker har hele tiden gått i nulltoleranse på kriminalitet blant innvandrere. Og ja, statistikken peker veldig klart i retning av at en større prosentandel av innvandrere begår kriminelle handlinger i forhold til nordmenn. Jeg synes at om de gjør noe straffbart, bør de anse sjansen sin som forspilt, og bli sendt hjem (ikke alle innvandrere er asylsøkere) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Mine tanker har hele tiden gått i nulltoleranse på kriminalitet blant innvandrere. Og ja, statistikken peker veldig klart i retning av at en større prosentandel av innvandrere begår kriminelle handlinger i forhold til nordmenn. Jeg synes at om de gjør noe straffbart, bør de anse sjansen sin som forspilt, og bli sendt hjem (ikke alle innvandrere er asylsøkere) 8092012[/snapback] Hvordan er din toleranse mht. kriminalitet begått av nordmenn? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Innvandrere flest er greie de, problemet er de som ikke lærer seg norsk, som danner gjenger og begår kriminelle handlinger. Greit nok at nordmenn også i like stor grad begår kriminelle handlinger, men hvis man ser på det totale bildet over kriminaliteten her i landet ville den sunket endel hvis man tar bort kriminelle innvandrere. Mange har også en "frykt" for dem fordi mange av dem kler seg i heldekkende og "gjemmende" drakter, det burde de slutte med (iallefall åpne seg noe). Dette skaper mer "frykt" og "frastøtelse" enn godt er. Jeg kunne aldri tenkt meg å slå av en prat med en person jeg ikke kan se annet enn øynene på, hva med dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå