Gå til innhold

Hva synest du om innvandrere?

Anbefalte innlegg

Ja, hva synest du egentlig om invandrere?

8050817[/snapback]

Har ett par 2.gen invandrere som venner, og de omtrent like norske som meg selv, han ene (pakistansk) fikk bedre karakter i norsk enn meg på VGS :p. Så lenge invandrere greier å integrere seg i vår kultur, har jeg ingenting imot dem. De jeg er sterkt imot er de som nekter å integrere seg, det er de som gir opphavet til mye av rasismen i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innvandring kan være greit, men når det mest populære navnet i Oslo er Mohammed, så må det gjøres noe.. Det er forresten veldig irriterende at innvandrere klager over hvor mye Norge suger, og hvor teite "poteter" er. Vi har da ikke bedt dem om å komme.

Lenke til kommentar

For det første. Det må være lov å si imot mye av dette som skjer i landet fortiden uten å bli stemplet som rasist av andre.

For det første. Velferds-Norge ble støvsugd- > Dette blir jeg forbanna på. Snyte på skatten her slik at de kan bygge seg store palass i pakistan.

For det andre. Hva skjer med Oslo. Hvor er integrerings politikken? Skal vi ikke bare dele opp byen i 2 like godt nå så slipper vi å tenke mer på det?

Pluss at vi må gjøre noe med ungdomskulturen til noen av disse. Har selv blit hoppet på av 2 pakistanere bare fordi jeg gikk ned gaten en lørdag kveld. De lkte vel ikke at jeg så norsk ut muligens. Fikk i hvert fall høre at dette var deres by. Hvor er rasistene spør dere?

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Innvandrere er bra. Innvandrere er flott. Det er fint at genpoolen klorineres litt fra tid til annen. Nye impulser gjør også Norge til et bedre sted og en sterkere nasjon.

Det som derimot ikke er bra er den gruppen som kommer hit i hoper og drar med seg sin fascistiske og aggressive kultur som går på bekostning av vår egen, godt hjulpet av bortskjemte og urealistiske nordmenn som tror at de kan konvertere disse menneskene til sin egen sak og skape et mini-FN i Norge.

Kulturrelativismen og tanken om at alle kulturer er likeverdige må DØ, og den må dø snart!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Innvandrere er bra. Innvandrere er flott. Det er fint at genpoolen klorineres litt fra tid til annen. Nye impulser gjør også Norge til et bedre sted og en sterkere nasjon.

9024359[/snapback]

And thats a fact! :hrm:

Joda...det er din mening. Det er mange som ikke er av samme oppfatning.

Det blir egentlig håpløst så si at "innvandring" er bra, eller at det er dårlig.

Man må også tenke på hva slags innvandring som eventuelt er bra eller dårlig.

Jeg er i alle fall av den oppfatning at innvandring fra muslimske land ikke fører meg seg noe godt. "Flerkulturell" høres bra ut, men hvorfor skal vi blande vår kultur med enkelte kulturer som inneholder så mye negative elementer?

Islam er en særdeles sterk religion, og jeg mener at vi Norge ikke har behov for mer organisert religion enn det vi har (eller har hatt). Man kjemper ikke i flere hundre år for å bryte ned en religion (kristendommen) som tidvis var meget ekstrem for så å importere en ny en av samme kaliber (Islam) som den vi hadde i middelalderen !

Jeg hater argumentet når Islam blir kritisert "jo men kristendommen var i alle fall ikke noe bedre". Det gir vel vi f*** i! Vi har kommet oss ut av knipen (ekstrem kristendom) og er da for f*** ikke interessert i å starte fra begynnelsen av !

Det blir selvfølgelig ikke helt det samme da det kun er et fåtall (enn så lenge) som tilber Islam. Uansett så fører det ikke med seg noe godt til vår kultur mener nå jeg.

EU-medlemskap vil ha stor betydning for hvordan Norge vil bli.

Av den grunn har vi avstemning for å bli medlem i EU.

Jeg synes spørsmålet som honestthinking-redaktør Jens Tomas Anfindsen stiller er meget interessant.

Hvorfor har vi ikke hatt avstemning om innvandringsspørsmålet?

Mange kommer med den vanlige: "Jo men det er mange andre land som har hatt mye større innvandring".

Det er riktig. Og alle sammen har også mye større problemer, spesielt de som har stor innvandring fra muslimske land.

Det er ikke til å stikke under en stol at den lite beskjedne innvandringen vi har hatt til Norge har hatt stor betydning og vil ha meget stor betydning for hvordan Norge vil bli.

Det er heller ingen tvil om at den demografiske utviklingen også blir påvirket drastisk.

Ja det er veldig politisk ukorrekt å nevne "demografi" i denne sammenhengen, men jeg er lei av å late som at det ikke har noe å si hvordan man ser ut.

Uten å påstå at noen "raser" er bedre enn andre, så er det da ikke til å stikke under en stol at man er forskjellig. Sitat fra "Norge i rødt hvitt og blått":

"Ja så hvit som det hvite er kjolen,

og så rødt som det rø` hennes kinn,

hennes øyne er blå som fiolen,

hun er flagget som vaier i vind.

"

Hvorfor nevnes blå øyne?

Blå øyne er er egenskap i skandinavniske gener (er ikke lov å bruke ordet rase, har noen noen forslag til andre ord som en "har lov til å bruke" ?)

Jeg synes blå øyne er fantastisk pent, det samme gjelder blondt hår, men det er da ikke lov å si at man synes dette er bedre da dette kommer inn under definisjonen for rasisme, gjør det ikke?

Kanskje det er lov å si at man foretrekker det, eller at man synes det er penere?

Vi kan da ikke fornekte hvordan vi faktisk "er laget" ?

Vi er alle forskjellige og vi foretrekker ulike egenskaper hos eventuelle partnere, og heldigvis for det !

P.S.

@guardianpegasus

Jeg synes det er kjempebra at du har en brasilianske kone som du ønsker å være sammen med. Det er jo det viktigste av alt :)

Endret av Bro2
Lenke til kommentar
For det første. Det må være lov å si imot mye av dette som skjer i landet fortiden uten å bli stemplet som rasist av andre.

For det første. Velferds-Norge ble støvsugd- > Dette blir jeg forbanna på. Snyte på skatten her slik at de kan bygge seg store palass i pakistan.

For det andre. Hva skjer med Oslo. Hvor er integrerings politikken? Skal vi ikke bare dele opp byen i 2 like godt nå så slipper vi å tenke mer på det?

Pluss at vi må gjøre noe med ungdomskulturen til noen av disse. Har selv blit hoppet på av 2 pakistanere bare fordi jeg gikk ned gaten en lørdag kveld. De lkte vel ikke at jeg så norsk ut muligens. Fikk i hvert fall høre at dette var deres by. Hvor er rasistene spør dere?

9022570[/snapback]

Motsatt rasisme liker jeg å kalle det. Det er lett for utlendinger og kalle norske for rasister og alle tar det for god fisk. Men du kan ikke kalle en utlending for rasist, nei nei... Det går jo ikke i dette vakre landet.

De vet det og de vet det jævli godt og det utnyttes til den store gullmedaler. Jeg kjenner mange utlendinger (flest muslimer) og av dem er det et FÅTALL som ikke har gjort noe kriminelt (da tenker jeg på vold, tyveri, salg av dop, evt trygd/skatt snylting). Hadde jeg vært i førerstolen så hadde jeg satt integreringsplikt med oppfølging og nulltolleranse mot kriminalitet under midlertidig opphold og mye mer. De skal vite at de kommer til Norge på våre primisser og ikke at vi mottar dem på dem sine premisser.

Selv er jeg halvt norsk og folk som sier til meg "men du kammerat..." gjør meg faen så kvalm. Er ikke din kammerat om du faen hadde betalt meg for det.

EKS fra en og samme person:

http://www.agderposten.no/article/20030423/LOKAL8/104230071

http://www.agderposten.no/article/20040426/LOKAL8/104250068

I tillegg så har han blit dømt og tatt for kjøring uten lappen, tatt for dop og innbrudd. Og sikkert mer enn dette også.

Om han har fått noen bøter, vet jeg ikke. Men aldri blitt puttet inn.

Endret av Wabby
Lenke til kommentar
Ja til innvandring, fordi vi trenger nye impulser og ikke minst arbeidskraft. Nei til elendige systemer for å integrere innvandrere. Ja til å bli bedre til å oppdage og sile ut de "råtne eplene".

8052185[/snapback]

Kort og greit oppsummert. Innvandrere er noe vi trenger og tjener på, men vi trenger bedre integrering. Hadde vi vært bedre på dette hadde ikke kriminaliteten vært et så stort problem. (Og ja, gjennomsnittet kriminelle er høyere blandt innvandrere(særlig enkelte grupper) enn blandt nordmenn slik som det er i dag). Å forhindre rasisme, utestenging og lignende er selvsagt en del av denne integreringen.

Lenke til kommentar

9024359[/snapback]

Det jeg ikke liker er at det er snart flere invandrere i Oslo enn det er nordmenn. De overtar jo hele landet.

Desuten er Staten helt idioter på dette området. Småe barn på 4 år, de kan de sende tilbake til afghanistan å pakistan å slikt, uten mor!Mens en morder fra pakistan, nei han kan vi jo ikke sende tilbake, også konvertere han til kristendommen og da kan vi hvertfall ikke sende han tilbake, da blir jo hand rept pga av konvertering!.

Helt idiotisk!

Lenke til kommentar

Politikerene har fått meg til og misslike invandrerene mer og mer takket være den snillismen som de fører idag i sin asyl politikk....Er egentlig nok og grine litt på TV2 eller NRK så får man asyl eller opphold her i landet da....Har fullstendig mistet troen på politikerene idag og har bare fått mer og mer forrakt for dem...

Lenke til kommentar

Er nok for det meste politikken som er problemet.... Vi bruker rått og røti for å kvitte oss med en arbeidskar fra Bulgaria som har jobbet her i 8 år og har barn og kone som alle gjør en innsats, mens kvisa Krekar og Mullah Flintskalle gliser bredt og slikker hverandres armhuler i gjensidig ekstase over egne fremganger på Allah TV....

Fra UDI hører vi at et par andre, tilfeldig gift med en UDI medarbeider, har problemer også.... Bare ikke like store...

At begge disse fikk oppholdstillatelse og var gift med samme h*** snakkes det ikke så mye om, men det var uansett noe HELT annet ;)

Hvor tjukk i hodet er det mulig å bli tror dere?

Lenke til kommentar
Det jeg ikke liker er at det er snart flere invandrere i Oslo enn det er nordmenn. De overtar jo hele landet.

Problemet er ikke engang det faktum at det er for mange innvandrere i Oslo... selv om det nå vel er hver femte som har opprinnelse i tredje verden... problemet er faktisk at byen tiltrekker seg 'all the wrong kinds'.

Tiggere, horer, kriminelle, gangstere, og hovedsakelig muslimske ekstremister og femtekolonister som helst vil klumpe seg sammen og lage ghettoer og heve trygd.

Jeg hadde f.eks gjerne byttet ut Oslos 40.000 eller whatever muslimer med 400.000 integrerte borgere fra Kina eller Sør-Amerika.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke engang det faktum at det er for mange innvandrere i Oslo... selv om det nå vel er hver femte som har opprinnelse i tredje verden... problemet er faktisk at byen tiltrekker seg 'all the wrong kinds'.

Tiggere, horer, kriminelle, gangstere, og hovedsakelig muslimske ekstremister og femtekolonister som helst vil klumpe seg sammen og lage ghettoer og heve trygd.

Jeg hadde f.eks gjerne byttet ut Oslos 40.000 eller whatever muslimer med 400.000 integrerte borgere fra Kina eller Sør-Amerika.

9112608[/snapback]

Etter å ha tenkt meg nøye om... Kanskje vi burde forsøke å se det positive i det hele... Flerkulturelt og vidunderlig...

Tross alt... Vi er vel ikke umennesker heller, og A + B gjengen har det vel nok vondt nok som de har.... Med både mamma og pappa i fengsel, helt uten grunn selvsagt...

Edit: Har nettopp sett dokumentaren på NRK... Rimelig klart at vi mangler forståelse for gutta der oppe som har blitt skutt på og alt mulig... Synes mest synd på lillevennen med "Fuck You" og det søte bildet av en pistol på brystkassen... Gråt en liten skvett når han var lei seg for manglende støtte fra politiet altså... Skutt på som han var og greier... Tro det eller ei...

Skal ikke si det har noe med Islam å gjøre, men drittsekker er involvert med 100% sikkerhet ;)

Synes de er søte alle sammen jeg og får litt assosiasjoner til Flåklypa, både Ali Ben Reddik Fy Fasan og apekattsjåføren... De gjør vel så godt de kan tross alt!

Dessuten trenger vi flere til drosjene i Oslo, da det etter sigende fremdeles er noen som faktisk betaler skatt der og det kan fort bli et seriøst problem for villaene nede i Pakistan.

Endret av trn100
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Bruker-95147

9112608[/snapback]

Etter å ha tenkt meg nøye om... Kanskje vi burde forsøke å se det positive i det hele... Flerkulturelt og vidunderlig...

Tross alt... Vi er vel ikke umennesker heller, og A + B gjengen har det vel nok vondt nok som de har.... Med både mamma og pappa i fengsel, helt uten grunn selvsagt...

Edit: Har nettopp sett dokumentaren på NRK... Rimelig klart at vi mangler forståelse for gutta der oppe som har blitt skutt på og alt mulig... Synes mest synd på lillevennen med "Fuck You" og det søte bildet av en pistol på brystkassen... Gråt en liten skvett når han var lei seg for manglende støtte fra politiet altså... Skutt på som han var og greier... Tro det eller ei...

Skal ikke si det har noe med Islam å gjøre, men drittsekker er involvert med 100% sikkerhet ;)

Synes de er søte alle sammen jeg og får litt assosiasjoner til Flåklypa, både Ali Ben Reddik Fy Fasan og apekattsjåføren... De gjør vel så godt de kan tross alt!

Dessuten trenger vi flere til drosjene i Oslo, da det etter sigende fremdeles er noen som faktisk betaler skatt der og det kan fort bli et seriøst problem for villaene nede i Pakistan.

9112636[/snapback]

De komikerne du vemmes over, er akkurat i underkant av grensen som du setter selv.

Lenke til kommentar

Vi blir sikkert mer positive trygg til innvandrerere når vi ser på nyhetene at de går løs på hverandre med samurai sverd....Nei, liker de bare mindre og mindre må jeg si...De har seg sjøl og takke at det er flere og flere som blir negative til dem.... :ph34r:

De sier at det er så jævla mange rasister her i Norge og de skjønner ikke hvorfor....vel de har vel greid og skape endel av disse rasistene sjøl med måten de opptrer på i det Norske samfunnet da.... :thumbup:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Innvandrere er ok, men ikke når de fyller opp Oslo slik det er nå. I tillegg får de halve skattepengene våre, og de snyter så godt de kan i tilleg..!

Nei, ellers takk. Invandrere som kommer til Norge pga krig,forførgelse etc kan jo bo oppe i Finmark- sammle alle sammen der :)

Lenke til kommentar

Dersom alle kriminelle som ikke er norske statsborgere blir sendt tilbake for å sone i sitt eget hjemland, og bannlyst fra å innvandre til Norge igjen, vil jeg være svææært fornøyd. De aller fleste er hyggelige... ikke rettferdig at noen bad apples skal ødelegge for dem alle. Islamske fundamentalister kunne man klart seg uten, men.

Lenke til kommentar
Kilder på halve skattepengene våre og at alle snyter, takk.

Slike utsagn slettes, til info.

9273122[/snapback]

Altså har ikke kilder på det. Men ikke bokstavlig talt heller. Men det får jo familiegjennforeningspenger, masse penger for å få en unge, ++.

Finnes selvfølgelig de som sier takk til det de får, og ikke snyter på noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...