Gå til innhold

Hva synest du om innvandrere?


Anbefalte innlegg

Ja, hva synest du egentlig om invandrere? Selv synest jeg, med all respekt, at de ikke skal få komme hit. Er ikke rasist eller no men hver gang det skjer  noe kriminelt er  et som regel en invandrer.

Si hva du syns og hvorfor.

8050817[/snapback]

 

Det kan sies veldig enkelt. Jeg har absolutt ingenting imot innvandring av noen form, MEN jeg er så avgjort for en strengere holdning til innvandrere som begår lovbrudd uansett nasjonalitet.

 

Er du på besøk hos naboen driter du ikke på stuebordet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du da med på hva jeg prøver å si?

8897575[/snapback]

Ja, men tror ikke du har gjennomtenkt det godt nok. Det man "sparer" på å kutte ut kontantstøtte (til et lite kull 1-2 åringer) er småpenger i forhold til hva det vil koste å tilby gratis barnehageplass til landets store kull av 3-4-5 åringer. Idag må foreldrene betale penger, såkallt foreldrebetaling, makspris opptil kr.2250,- for å ha en barnehageplass. Har du tenkt på at "gratis barnehage" sannsynligvis vil koste milliardbeløp? Eller er du villig til å forskjellsbehandle norske familier vs. innvandrerfamilier, slik at det kun er sistnevnte gruppe som får gratisplass?

8900343[/snapback]

 

Selfølgelig kan det ikke gjøres noen forskjellsbehandling, det fører til misunnelse osv. som igjen legger tilgrunn for dårlige holdninger blandt normenn ovenfor innvandrere. Det er nok sant som du sier at det vil koste mer enn hva man sparer på kontantstøtten.

Lenke til kommentar
Ja, hva synest du egentlig om invandrere? Selv synest jeg, med all respekt, at de ikke skal få komme hit. Er ikke rasist eller no men hver gang det skjer  noe kriminelt er  et som regel en invandrer.

Si hva du syns og hvorfor.

8050817[/snapback]

 

Det kan sies veldig enkelt. Jeg har absolutt ingenting imot innvandring av noen form, MEN jeg er så avgjort for en strengere holdning til innvandrere som begår lovbrudd uansett nasjonalitet.

 

Er du på besøk hos naboen driter du ikke på stuebordet.

8902437[/snapback]

 

Nei, det gjør du bare ikke! Og hvertfall ikke når nabon serverer snitter fra et sølvfat, hvis du skjønner hva jeg mener? Altså den norske stat er veldig snille mot innvandrere som kommer til Norge. Derfor er det å forvente at de skal ta del i det norske samfunn og komme seg i arbeid osv. De kan ikke bare sitte hjemme i leilighetene sine og sture. De må intrigere seg til det norske samfunn på en eller annen måte.

Endret av SirOppvask
Lenke til kommentar

Altså, vi ser jo hvordan det blir her når vi slipper flere innvandrere inn, mer av alt negativt. Prøv å slippe inn alle som vil skape seg et bedre liv og sirkuset er løs. Vi kan takle å ha en viss mengde av disse menneskene her men blir de for mange raser jo alt sammen. Er jo til syvende og sist ikke positivt...

Lenke til kommentar
Mm, ville jo vært forferdelig om alle løp rundt og ville ha et fint liv.

8911579[/snapback]

Når vi ikke har sjansen til å gi alle det blir den problemstillingen irrelevant. Det er jo urettferdig for alle de millionene som sitter igjen i hjemlandet deres at noen slipper unna problemene og ikke trenger å være med på å bygge opp landet, men heller kan leve et liv i sus og dus i det høye nord.

Lenke til kommentar
Mm, ville jo vært forferdelig om alle løp rundt og ville ha et fint liv.

8911579[/snapback]

Når vi ikke har sjansen til å gi alle det blir den problemstillingen irrelevant. Det er jo urettferdig for alle de millionene som sitter igjen i hjemlandet deres at noen slipper unna problemene og ikke trenger å være med på å bygge opp landet, men heller kan leve et liv i sus og dus i det høye nord.

8912716[/snapback]

 

Jeg vet ikke om deg, men jeg føler absolutt ingen tilhørighet til Norge som nasjon. Jeg føler en tilhørighet til Oslo, og til verden. Jeg hadde ikke ventet tre minutter med å finne meg et annet land å være i hvis Norge ble upassende for meg. Og jeg kan ikke fatte hvorfor det skulle være umoralsk, skammelig eller forkastelig på noe vis. Som individ har jeg et ansvar for å skape et bedre liv for meg og mine, deretter et ansvar for resten av samfunnet, ikke i omvendt rekkefølge.

 

Å berøve noen mennesker for lykke for at andre ikke får den er ren sosialisme og noe forbanna tøv.

 

Og... Hvilken MMI-undersøkelse er gjort som viser at hver eneste potensielle migrant vil flytte til Norge? Det høres ut som folk tror at det ville flytte ca. en milliard mennesker hit om vi hadde åpnet grensene. SÅ bra er det da ikke her.

Endret av magnon
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om deg, men jeg føler absolutt ingen tilhørighet til Norge som nasjon. Jeg føler en tilhørighet til Oslo, og til verden.

8915170[/snapback]

Jeg føler tilhørighet til Norge, ja. Jeg tror de fleste nordmenn gjør det, med unntaket av verdensborgere som deg, da.

 

Jeg hadde ikke ventet tre minutter med å finne meg et annet land å være i hvis Norge ble upassende for meg. Og jeg kan ikke fatte hvorfor det skulle være umoralsk, skammelig eller forkastelig på noe vis. Som individ har jeg et ansvar for å skape et bedre liv for meg og mine, deretter et ansvar for resten av samfunnet, ikke i omvendt rekkefølge.

8915170[/snapback]

Det er ikke individet selv som bestemmer om det skal få oppholdstillatelse eller ikke. Det er de som tar imot flyktninger som bestemmer, og de kan ta samfunnsriktige avgjørelser fordi de ikke har et personlig forhold til saken.

 

Å berøve noen mennesker for lykke for at andre ikke får den er ren sosialisme og noe forbanna tøv.

8915170[/snapback]

Poenget mitt er: skal man heve menneskers livsstandard ved å hjelpe noen få individer, eller bruke penger på å sette igang tiltak som hjelper mange flere mennesker i landet det gjelder? Skal hjelpen til de underprivilegerte fortone seg som et lotteri eller som jevn fordeling?

 

Og... Hvilken MMI-undersøkelse er gjort som viser at hver eneste potensielle migrant vil flytte til Norge? Det høres ut som folk tror at det ville flytte ca. en milliard mennesker hit om vi hadde åpnet grensene. SÅ bra er det da ikke her.

8915170[/snapback]

Stråmann. Jeg har aldri sagt at en milliard kommer, jeg har bare sagt at hvis Norges grenser hadde blitt åpnet på vidt gap hadde vi fått mange flere flyktninger enn vi har kapasitet til å ta inn.
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mange innvanderer det bor i Oslo?

Leste idag at 25% av Oslos 550.000 innbyggere er fra afrika og asia.

Hvor mange er det da om man regner med alle?

8914161[/snapback]

Oslo hadde 1. januar i år 548 617 innbyggere. Av dem var 130 690 eller 23,8% innvandrere eller av innvandrerbakgrunn (det vil si med to utenlandskfødte foreldre.)

 

Av disse 130 690 var 107 755 fra "ikke-vestlige" land. Det vil si 19,6% av Oslos befolkning. Av disse igjen var 91 699 eller 16,7% fra Asia, Afrika, Sør- og Mellom-Amerika og Tyrkia. Om vi regner vekk 8-10 000 fra de to siste regioner sitter vi igjen med ca 83 000 eller ca 15% fra Afrika og Asia.

 

Så det er altså 15%, ikke 25%, fra Afrika og Asia. Og det er 23,8% om man regner med "alle".

 

Kilde SSB:

Innvandrerbefolkningen1, etter landbakgrunn2 (de 20 største gruppene).

Innvandrerbefolkningen1, etter fem grupper av landbakgrunn2. Bydeler i Oslo. 1. januar 2007. Absolutte tall og prosent

Innvandrerbefolkningen1, etter vestlig og ikke-vestlig landbakgrunn2 og alder. Bydeler i Oslo. 1. januar 2007

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xHHpelJc

Innvandringsprinsippet i seg selv er et godt et. Problemet oppstår når flere av innvandrerne begår kriminelle handlinger, blir med i innvandringsgjenger og lignende. Jeg påstår på ingen måte at samtlige innvandrere kommer til landet uten målet om å skaffe seg utdannelse og jobb, men det er et velkjent faktum at en stor gruppe innvandrere faktisk tyr til kriminalitet. Hvordan kan vi endre dette? Svaret er enkelt, dog noe vanskeligere å utføre: Endre innvandringspolitikken.

 

Stadig hører man om innvandrerbarn som blir nektet skolegang av foreldrene sine av redsel for at barna blir "for norske". Andre velger å sett bortifra menneskerettigheter (hovedsaklig kvinnesyn og når det angår tvangsekteskap), og følge egne regler og normer fra samfunnet og kulturen de opprinnelig kommer fra. Dette kan ikke tolereres. Skal de få lov til å bo og oppholde seg i landet vårt, skal de sannelig få følge våre regler og lover.

 

Det irriterer meg at FrP er det eneste partiet i Norge som kaller en spade for en spade når det angår innvandring. Folk er redde for å bli kalt rasister når de blir bedt om å gjøre noe med innvandringen. Vi er rett og slett for snille når det gjelder hvem vi slipper inn i landet vårt. De som vil inn i landet vårt bør bestå en prøveperiode på seks til tolv måneder hvor de mottar opplæring i det norske språk, den norske kultur og ellers blir passelig integrert i norske systemer og ikke minst norsk lov, samtidig som de kan ta utdannelse ved siden av så langt dette lar seg gjøre. På slutten av en slik prøveperiode kan de få en test hvor de viser at de har tilstrekkelig kunnskap i språket vårt, slik at de kan fungere som en del av samfunnet vårt. Dersom de består er de frie til å starte livet sitt i Norge.

 

Personlig kjenner jeg flere innvandrere, både hyggelige og noen som er komplette idioter. Jeg har ingenting i mot hardtarbeidende folk fra utlandet. Tvert i mot setter jeg pris på dem. Noen kjører bussene vi sitter på med, noen er leger og fikser problemene våre, mens andre driver et gatekjøkken og lager herlig mat. At det er mange hyggelige og arbeidsomme innvandrere er det ikke å legge skjul på, men som flere i tråden har nevnt finnes det de såkalte "råtne eplene". De må lukes ut, og en strengere innvandringspolitikk er svaret.

Lenke til kommentar
Innvandringsprinsippet i seg selv er et godt et. Problemet oppstår når flere av innvandrerne begår kriminelle handlinger, blir med i innvandringsgjenger og lignende. Jeg påstår på ingen måte at samtlige innvandrere kommer til landet uten målet om å skaffe seg utdannelse og jobb, men det er et velkjent faktum at en stor gruppe innvandrere faktisk tyr til kriminalitet. Hvordan kan vi endre dette? Svaret er enkelt, dog noe vanskeligere å utføre: Endre innvandringspolitikken.

 

Stadig hører man om innvandrerbarn som blir nektet skolegang av foreldrene sine av redsel for at barna blir "for norske". Andre velger å sett bortifra menneskerettigheter (hovedsaklig kvinnesyn og når det angår tvangsekteskap), og følge egne regler og normer fra samfunnet og kulturen de opprinnelig kommer fra. Dette kan ikke tolereres. Skal de få lov til å bo og oppholde seg i landet vårt, skal de sannelig få følge våre regler og lover.

 

Det irriterer meg at FrP er det eneste partiet i Norge som kaller en spade for en spade når det angår innvandring. Folk er redde for å bli kalt rasister når de blir bedt om å gjøre noe med innvandringen. Vi er rett og slett for snille når det gjelder hvem vi slipper inn i landet vårt. De som vil inn i landet vårt bør bestå en prøveperiode på seks til tolv måneder hvor de mottar opplæring i det norske språk, den norske kultur og ellers blir passelig integrert i norske systemer og ikke minst norsk lov, samtidig som de kan ta utdannelse ved siden av så langt dette lar seg gjøre. På slutten av en slik prøveperiode kan de få en test hvor de viser at de har tilstrekkelig kunnskap i språket vårt, slik at de kan fungere som en del av samfunnet vårt. Dersom de består er de frie til å starte livet sitt i Norge.

 

Personlig kjenner jeg flere innvandrere, både hyggelige og noen som er komplette idioter. Jeg har ingenting i mot hardtarbeidende folk fra utlandet. Tvert i mot setter jeg pris på dem. Noen kjører bussene vi sitter på med, noen er leger og fikser problemene våre, mens andre driver et gatekjøkken og lager herlig mat. At det er mange hyggelige og arbeidsomme innvandrere er det ikke å legge skjul på, men som flere i tråden har nevnt finnes det de såkalte "råtne eplene". De må lukes ut, og en strengere innvandringspolitikk er svaret.

8924752[/snapback]

 

 

Sant sant! Må de som bare prøver på noe ugang ut med en jævla gang! Da klarer de andre å holde seg i skinnet også!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Litt morsomt, at det bestandig er "de" som hele tiden har et så tydelig potensiale for forbedring ... :hmm:

 

Hva med oss? Hva er det vi kan gjøre bedre??

 

På tross av at jeg ikke er USA-fan, så er de faktisk flinkere til å integrere sine nye landsmenn, enn det vi er. Det skal ikke mere till enn å inneha "greencard" for å bli kalt en amerikaner. Hos oss derimot må man nesten vise til aner tilbake til Harald Hårfagre, før man kan i trygg forvissning kaller seg en god Nordmann ...(fant ikke en smilie som var idiotisk nok :p ).

 

I en tidligere debatt slengte jeg frem statistikk som viste at utvandrede nordmenn lå på statistikktoppen når det gjaldt kriminalitet i Brooklyn/USA ca. 1900. Så vi er kanskje ikke så mye bedre enn andre, bare litt mere selvgode, kanskje ...?

 

Glem heller ikke våre brave medsøstre/brødre, aom har utvandret til "Solkysten". Disse fjompenissene har visst ikke sansen for å integrere seg i den nye kulturen de heller ... :hmm: men så er de jo tross alt NORSK, eller kanskje bare dorsk ...? :whistle:

 

Edit: Leif

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Hmm.. hva jeg syns om innvandrere?.

 

La meg heller si.. jeg har ikke noe imot innvandring generelt. Men, jeg vil at de vetak som fattes om oppholdstillatelse skal respekteres, og de som begår kriminelle handlinger mens de venter på oppholdstillatelse skal hives ut sporenstreks. Og det bør kanskje også være en karantenetid med samme konsekvens før man får permanent oppholdstillatelse (2 år, f.eks). Så man ikke importerer kriminalitet.. det fins det nok av allerede.

 

Og så må det være en forutsetning at norsk lov respekteres, og ikke omgås som f.eks ved omskjæring av kvinner i utlandet under sommerferie slik som det har kommet frem i nyhetene i det siste. Og her må "det er kultur og ikke lemlesting"-argumentet blankt avvises.

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Jeg mener:

 

- Det er langt bedre å hjelpe folk i sine egne land. Ta problemet ved roten!

- At noen "ressursterke" klarer å flykte, gjør situasjonen bare værre for hjemlandet.

- Det er ikke slik at innvandrere (gitt at de velger å slå seg ned for evig og alltid), har noen positive innvirkninger på økonomien. (Heller omvendt; etniske friksjoner, vold, kriminalitet, lavere nasjonalfølelse etc).

 

Men jeg er IKKE rasist for det om.

Lenke til kommentar
Hmm.. hva jeg syns om innvandrere?.

 

La meg heller si.. jeg har ikke noe imot innvandring generelt. Men, jeg vil at de vetak som fattes om oppholdstillatelse skal respekteres, og de som begår kriminelle handlinger mens de venter på oppholdstillatelse skal hives ut sporenstreks. Og det bør kanskje også være en karantenetid med samme konsekvens før man får permanent oppholdstillatelse (2 år, f.eks). Så man ikke importerer kriminalitet.. det fins det nok av allerede.

 

Og så må det være en forutsetning at norsk lov respekteres, og ikke omgås som f.eks ved omskjæring av kvinner i utlandet under sommerferie slik som det har kommet frem i nyhetene i det siste. Og her må "det er kultur og ikke lemlesting"-argumentet blankt avvises.

8960667[/snapback]

 

 

Enig!

Men, jeg ville helst ha 4-5år karantenetid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...