Gå til innhold

Hva synest du om innvandrere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada hotbox, jeg vet også at det er noen som får kle seg i vanlige klær og være med på norske aktiviteter. Men hvor mange prosent er dette? Jeg tror flertallet blir tvunget til å ikke integreres mens du tror at flertallet har frihet til å velge, så man skulle gjerne hatt statistikk på dette.

 

Jeg vet også at det er noen jenter som vil gå med sjal, men skal man derfor tvinge alle til å gå med sjal? Forskjellen er altså at i vårt samfunn har man frihet til å velge selv, i muslimsk kultur blir man tvunget.

 

Har du noe kilder på det med 7%?

 

Hvis du leser her http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/06/15/503645.html ser du at de jentene tror at så mye som 90% av jenter blir undertrykket av mennene, så jeg tror man trygt kan si at majoriteten ikke lever som de vil. Dette kommer altså fra jenter som lever i det muslimske miljøet.

Lenke til kommentar
Jada hotbox, jeg vet også at det er noen som får kle seg i vanlige klær og være med på norske aktiviteter. Men hvor mange prosent er dette? Jeg tror flertallet blir tvunget til å ikke integreres mens du tror at flertallet har frihet til å velge, så man skulle gjerne hatt statistikk på dette.

 

Jeg vet også at det er noen jenter som vil gå med sjal, men skal man derfor tvinge alle til å gå med sjal? Forskjellen er altså at i vårt samfunn har man frihet til å velge selv, i muslimsk kultur blir man tvunget.

 

Har du noe kilder på det med 7%?

 

Hvis du leser her http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/06/15/503645.html ser du at de jentene tror at så mye som 90% av jenter blir undertrykket av mennene, så jeg tror man trygt kan si at majoriteten ikke lever som de vil. Dette kommer altså fra jenter som lever i det muslimske miljøet.

8871919[/snapback]

Nokså fattig kilde det der og :)

 

Den dagen man vil kjempe mot en verdensreligion, istedenfor undertrykking i enkelte nasjonalitetsgrupper, så har man tapt mener nå jeg.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Jada hotbox, jeg vet også at det er noen som får kle seg i vanlige klær og være med på norske aktiviteter.

8871919[/snapback]

Jeg vil si det er majoriteten som klær seg i vanlige klær. Og, hvorfor skal de på død å liv være med på norske aktiviteter? Er du det selv? De fleste av oss foretrekker å bestemme sjøl hva vi vil delta på av aktiviteter, enten vi er i Norge eller i utlandet.

 

Sånne som deg blir aldri "fornøyde" uansett, den dagen alle muslimske jenter klær seg som de vi, finner du nye tingen å klage på. Kanskje du bør vurdere å få deg en muslimsk kjæreste selv, og dermed hjelpe til med raskere integrering?

Lenke til kommentar

Avien: Jeg vet at det er en fattig kilde, men når man hører mange i miljøet si det samme så er det tydeligvis et problem for mange av de. Man kan også lure på om dette er i "enkelte nasjonalitetsgrupper" når man ser de samme tendensene overalt hvor det samler seg en viss mengde muslimer. Som jeg skrev tidligere ser man en økende polarisering/fundementalisering i alle europeisk storbyer og muslimske land.

 

Hotbox: Jeg har aldri sagt at de på død og liv skal delta i norske aktiviteter. Du lurte på hvilken måte muslimene ikke ville integrere seg, og jeg trakk fram drapet for et par dager siden som et eksempel.

 

Jeg blir fornøyd den dagen muslimer slutter å undertrykke mennesker, slutter med selvmordsbombere, slutter med æresdrap og tvangsekteskap og slutter med det ufattelig fremmedhatet de har mot alle som ikke er muslimer.

 

Og sånn som status er i dag kan jeg risikere å bli drept av en illsint far eller bror hvis jeg fikk en muslimsk kjæreste.

Lenke til kommentar

For og være helt ærlig ser jeg ikke helt forskjellen på å dra frem en sak der en eller annen har blitt voldtatt av en muslim, og si at de fleste muslimer er slik, enn det å dra frem en av de sakene der en prest/pastor har missbrukt en eller annen ungen og si at alle kristne er slik. Enkeltilfeller er ikke verdt noe, det er det bare statistikk som er. Og kriminalstatistikken taler jo sitt tydelige språk angående innvandrere.

Lenke til kommentar
enda et godt eksempel på at de ikke vil integreres

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/06/15/503645.html

8873745[/snapback]

Jeg postet historien igår... Helt til "ALASTOR" mente at det var offtopic...

8874352[/snapback]

Selve nyheten var det ikke noe i veien med. Resten av innlegget derimot. Derfor ble det slettet. Send meg gjerne en pm dersom du ønsker å diskutere dette videre, slik jeg har bedt om før i tråden.

 

I den saken er det jo 2 unge og 2 gamle - 2 vil integreres, to vil ikke det. I nærheten var det sikkert 10-20 andre innvandrere, og 10-20 etniske nordmenn. Ingen grep inn, og ingen hjalp til.

 

Hun har aldri opplevd noe lignende før, og går sikkert forbi 100 innvandrere på en tur på byen.

 

DERFOR: Å si at "de vil ikke integreres" er en fullstendig håpløs generalisering. Det er så på tur og så kjedelig tenkt at jeg ikke ønsker å kommentere det videre :).

Lenke til kommentar

Det er mange som er imot å diskutere enkeltsaker, men finnes det noe offentligjort statistikk på f.eks. voldtekt, vold, ran, innbrudd osv? utført av norske iforhold til innvandrere?

 

Tror aldri vi vil oppleve å se noe slikt, ettersom vi normenn er så redde for drapstrussler og bli stemplet som rasister.

Lenke til kommentar

55 % av sosialhjelpen i Oslo går til innvandrere, at 53 %

av alle somaliere i Oslo får inntekten sin fra sosialkontorene, at andelen med ikke-vestlig bakgrunn

som er kontantstøttemottakere er nesten 80 %, og at ikke-vestlige innvandrere er ekstremt

overrepresentert på voldtektsstatistikken.

 

Sistat fra frp's innvandringsplan

Lenke til kommentar
Hotbox: Jeg har aldri sagt at de på død og liv skal delta i norske aktiviteter. Du lurte på hvilken måte muslimene ikke ville integrere seg, og jeg trakk fram drapet for et par dager siden som et eksempel.

8872258[/snapback]

Jeg trodde kriminal-saker stod på "egne ben" som hendelser, uten henblikk på nasjonalitet, kjønn, og hudfarge(?) Vi omtaler generelt ikke etniske nordmenn i straffesaker som "dårlig integrert i det norske samfunnet", gjør vi vel?

Lenke til kommentar
55 % av sosialhjelpen i Oslo går til innvandrere, at 53 %

av alle somaliere i Oslo får inntekten sin fra sosialkontorene, at andelen med ikke-vestlig bakgrunn

som er kontantstøttemottakere er nesten 80 %, og at ikke-vestlige innvandrere er ekstremt

overrepresentert på voldtektsstatistikken.

 

Sistat fra frp's innvandringsplan

8880010[/snapback]

Den statistikken sier ingenting om hvor mange % av innvandrere totalt som får sosialhjelp, og hvor mange % av innvandrerne somailiere utgjør.

 

Det ser ut til å være veldig høye tall, men supplert med de to jeg etterspør her, blir det nok seende litt mindre kritisk ut.

 

Det er uansett lenge igjen til "alle innvandrere er xxx" som vi har fått en del utsagn om i tråden (feks: "tydelig at DE ikke vil integrere seg").

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Ikke så mye til overs for kosovoalbanere. De er nederst på listen med somaliere:

Dessverre viser både egne observasjoner, tall fra politiet og foreløpige resultater fra Ungdomsundersøkelsen 2007 at denne oppfatningen bygger på et reelt problem. Særlig kosovoalbanske gutter, men også gutter fra andre innvandrermiljøer, er ikke bare kraftig overrepresentert i politiets statistikker, men utmerker seg også negativ når det gjelder typen kriminalitet de er involvert i. Det dreier seg blant annet om flere og grovere voldsepisoder og trusler.

Dessuten er det flere gjengangere blant innvandrerungdom enn blant etnisk norske ungdommer. Sammenlagt står innvandrerungdom for en ganske stor andel av samlet ungdomskriminalitet i Halden, og i hvert fall en mye større andel en deres befolkningsandel skulle tilsi.

http://www.ha-halden.no/artikkel.asp?Artid=163004

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...