Gå til innhold

Domeneregistrering, navn på band


zyph

Anbefalte innlegg

Kort og greit: er det tillatt å registrere et .no-domene som er navnet på et rimelig anerkjent band?

 

Har laget en liten fanside som et skoleprosjekt, og føler bandnavn.no klinger bedre enn bandnavnfanside.no.

 

Regner i grunn med at det er opp til bandet selv å bestemme om jeg får lov til å registrere domenenavnet, men de lister kun postadresse og telefonnummer på hjemmesiden, og det er lite aktuelt å ta kontakt via noe annet enn e-post siden bandet er USA-basert.

Endret av zyph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der er fult lovlig det, men for å registrere et .no domene må du ha et organisasjonsnummer i Brønnøysundregistrene.

 

Jeg husker at det var en side der man kunne registrere .no domener uten å ha et organisasjonsnummer, ulempen var prisen.

 

Det med bandnavnet har jeg egentlig ikke peiling på, noen andre kan sikkert svare deg på det punktet. Men du kan lese litt om det på denne siden.

Lenke til kommentar

Du kan registrere det som privatperson også men da blir det priv.no istedenfor .no. Et alternativt kan være å etablere et ANS-firma (noe som er gratis) for så å registrere .no domene gjennom dette. Slik har iallefall jeg gjort det på hjemmesiden min. det blir noe mer papirflyt men det er ikke verre enn at det er levbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...