Gå til innhold

Guide: Hvordan installere 3.10 OE på din PSP

Alastor

Anbefalte innlegg

Men for å konvertere et PSX spill må du ha en eboot.pbp :p

Da må du enten kjøpe et PSX spill via PS3 eller få noen til å gi deg et PSX spill for PSP(enten det er konvertert eller kjøpt)

edit: leste gjennom inlegget igjen. Er det slik at du alt har konvertert? Er nok en typo i den guiden. Filene heter PBP og IKKE PSP. Eboot.pbp er det som brukes i PSX spillene

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da får jeg vel gi opp da :(

8511773[/snapback]

Jeg husker at folk sa at om man har TA-082 kort på PSP, så kan du ikke gjøre noe med det. Noen mnd. senere kom det downgrader til TA-082 fra Fw 2.80, senere downgraderer for alle typer PSP fra 3.03. Det er bare å vente.

Btw, noen som har GTA:LCS Unpatchet som bor i Oslo?

Lenke til kommentar
Så eg kan ikkje laste ned og bruke siste offisiell fw?

8484248[/snapback]

Jo. Men jeg må likevel spørre: hvorfor? Nyeste firmware er jo gitt ut som custom firmware. Derfor er det vel ingen grunn til å gå fra custom firmware til nyeste vanlige når du kan få den nyeste firmwaren som OE?

Recovery?

8484248[/snapback]

Recovery er til å endre instillinger osv. Hold inne høyre skulder mens du booter så kommer du inn i recovery(ikke rør noe du ikke vet hva er). Så vidt jeg vet er det sperret for å installere vanlige sony firmwares fra XMB(hovedmenyen) så du må kjøre oppdateringen fra recovery.

8485965[/snapback]

Når eg legger EBOOT.PBP (Sony v.3.40) i PSP/GAME/RECOVERY får eg opp feilmelding: "The update cannot be started. The data is corrupted."

Har også prøvd PSP/GAME/UPDATE/EBOOT.PBP men fila er corrupt.

Det er umulig å oppdatere til offisiell update! :ohmy:

Lenke til kommentar

Feil, du må først nedgradere til 1.5 via nevnte recovery meny, så innstallere update'n.

MEN - hvorfor ialledager vil du oppdatere deg bort fra all friheten? Legger du inn 3.40 offisiell, finnes det INGEN vei tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke til å starte updaten på starten av! :( Altså den første du legger inn, men jeg vet ikke om det skulle trengs fordi jeg HAR tross alt 3.03 fra før... Men jeg startet spillet og det gikk ikke.. Tror jeg har den riktige versjon av spilet fordi det står "upgrade to 2.6" og det hadde stått hvis jeg har den fra før!

Takk for eventuell hjelp.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke til å starte updaten på starten av! :( Altså den første du legger inn, men jeg vet ikke om det skulle trengs fordi jeg HAR tross alt 3.03 fra før... Men jeg startet spillet og det gikk ikke.. Tror jeg har den riktige versjon av spilet fordi det står "upgrade to 2.6" og det hadde stått hvis jeg har den fra før!

8612044[/snapback]

Står det "upgrade to 2.6" på GTA-spillet ditt så har du nok en for ny gta dessverre. Så da vil ikke dette gå, du må få tak i en som har upgrade to 2.01 eller lignende.

Beklager dette.

Du trenger å få nedgradert til 1.5 for å få lagt inn open edition, så dette trinnet må gjennomføres uansett.

Lenke til kommentar

8612044[/snapback]

Står det "upgrade to 2.6" på GTA-spillet ditt så har du nok en for ny gta dessverre. Så da vil ikke dette gå, du må få tak i en som har upgrade to 2.01 eller lignende.

Beklager dette.

Du trenger å få nedgradert til 1.5 for å få lagt inn open edition, så dette trinnet må gjennomføres uansett.

8614188[/snapback]

Ok takk! =D Men først stod det 2.0. Akurat som om den plutselig ble oppgradert av seg selv.. Men jeg har 4 forsøk til da! =D 2 kompiser og 2 brødre har GTA LCS! =D

Lenke til kommentar

Om du har 3.03 på din PSP nå, så skal du gjøre dette:

SKRITT 3

Nedgradere til 1.5:

- Slett mappen "UPDATE".

- Åpne fila 3.03_downgrader.exe.

- Inne i programmet så pakker du ut filene på din memorystick (ikke i en egen mappe, helt ytterst - husk å ha PSP'en i USB-mode), velg stasjonen som din PSP befinner seg på.

- Putt i GTA Liberty City Stories.

- Restart din PSP, start opp GTA.

- Under loadingsekvensen skal pspskjermen din bli sort, så lyseblå, og så restarte seg selv/slå seg av (slå den på isåfall).

- I menyen, sjekk at du nå kjører "3.03 HEN" som firmware, dette gjør du under system settings, system information. Gjør den IKKE det (har skjedd noenganger), så starter du GTA på nytt, og prøver igjen.

- Gå til memorystick under "game"-menyen, og start PSPtm update x.yz.

- Når denne er ferdig, trykk X for å resete PSP'en.

- Du får opp en melding om at instillingene er korrupte, trykk på O.

- Nå har du en nedgradert PSP smile.gif.

Og så gå videre til de andre skrittene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...