Gå til innhold

Guide: Hvordan installere 3.10 OE på din PSP

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å formatere denne via PSP'en din? Evt formatere den først via pcen, og så formatere på psp'en?

8319970[/snapback]

Skal teste å formatere via pcen nå, må jeg gå gjennom skritt 5 etterpå viss jeg skal kjøre backup av spillene?

Edit:

Måtte ikke gjennom skritt 5, Takker! :)

Endret av avalaker
Lenke til kommentar

Har nå tatt kopi av to av mine PSX-spill og lagt over. Dette gjør så jeg får to PSPone-ikoner under games. Er det noen mulighet til å gjøre om dette til et slik at jeg kan velge spill etter jeg har startet emulatoren?

Edit: nvm, fant ut.

Endret av EDB
Lenke til kommentar

Om jeg har firmware 2.71 SE-B fra før, kan jeg bare oppgradere til 3.10 oe-a uten videre? må jeg har noen oppgraderinger mellom disse?

EDIT: Jaja.. tok sjansen jeg... så nå har jeg 3.10 oe-a. Da var det på tide å legge den ut på Qxl føler jeg... spiller jo aldri lenger... :(

Endret av JV
Lenke til kommentar

Dersom jeg skulle være så uheldig å bricke PSP'n, går det da ann å fikse den igjen/betale noen for å fikse den?

EDIT: Er det forskjell på hvordan man nedgraderer amerikansk og europeisk PSP, slik at dersom jeg følger en amerikansk guide så er det nesten sikkert at det blir brick?

Endret av MP3-JTH
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det trygt å oppdatere til offisiell firmware etter å ha nedgradert til 3.10 OE?

Har nedgradert og oppdatert firmware mange gonger, men meina eg leste det ein plass at det ikkje var lurt etter 3.10 OE nedgradering. ?

Kan nokon svare på om det er fakta?

Vil helst ikkje prøve ut før det er sikkert, koffor eg skulle ville oppdatere fw er ein anna sak.

Endret av Phantnce
Lenke til kommentar
Er det trygt å oppdatere til offisiell firmware etter å ha nedgradert til 3.10 OE?

Har nedgradert og oppdatert firmware mange gonger, men meina eg leste det ein plass at det ikkje var lurt etter 3.10 OE nedgradering. ?

Kan nokon svare på om det er fakta?

Vil helst ikkje prøve ut før det er sikkert, koffor eg skulle ville oppdatere fw er ein anna sak.

8484012[/snapback]

Hvor har du lest hva?

Hvis du vil ha høyere FW versjon finnes det jo 3.40 OE alt. Men for å svare på spørsmålet: ja. Det er mulig å oppdatere til vanlig firmware. Men da må du bruke recovery.

Lenke til kommentar
Så eg kan ikkje laste ned og bruke siste offisiell fw?

8484248[/snapback]

Jo. Men jeg må likevel spørre: hvorfor? Nyeste firmware er jo gitt ut som custom firmware. Derfor er det vel ingen grunn til å gå fra custom firmware til nyeste vanlige når du kan få den nyeste firmwaren som OE?

Recovery?

8484248[/snapback]

Recovery er til å endre instillinger osv. Hold inne høyre skulder mens du booter så kommer du inn i recovery(ikke rør noe du ikke vet hva er). Så vidt jeg vet er det sperret for å installere vanlige sony firmwares fra XMB(hovedmenyen) så du må kjøre oppdateringen fra recovery.

Lenke til kommentar

Oki, takk BigFatty!

Har oppdatert til offisiell fleire gangar av ulike grunna, men har alltid hatt muligheten for å nedgradere.

Er i allefall greit å vite at det er mulig å bruke offisiell oppdatering uten å 'bricke' dersom behovet er der. :)

Lenke til kommentar

"SKRITT 5

Få PSX-spill til å fungere:

- Sett din PSP i USB-modus.

- Kjør fila som ligger i PSX-fixmappen, ha PSP'en din koblet til og i USB-modus, og kjør fix'ingen.

- Slå av PSP'en.

- Start på nytt, og hold inne R-knappen.

- I recoverymenyen, gå på "plugins".

- Aktiver popsloader plugin (eller noe lignende).

- Lagre og start pspen normalt.

- Om du vil spille PSX-spill, så må de være i PSP-format. De skal legges i egen mappe under og fila heter eboot.psp. Legg denne mappen under GAME på PSP'en din."

Hvor får man eboot.psp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...