Gå til innhold

Vegger av is

Onkel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine bilder,veldig bra, men nå orker jeg ikke legge ut kritikk. Det er 4 bilder der, og alle var ganske forskjellige. Da betyr det at det krevest god kritkk på alle bildene, siden de ikke er tilnærmet like. Ved å legge ut så mange forskjellige bilder, økes risikoen for at folk legge ut slikt: Å, utrolig kule bilder.... osv.

Men likte spesielt bilde 2, det fikk roen fram i meg. Lyset var bra satt osv, kanskje litt for rask overgang fra lyst med detaljer, til mørkt og svart til venstre ved personen der. Ellers viser du stor kunnskap om lyssetting, samt redigering av bilder. Noe du ikke bare viser her, men i andre bilder du har slengt ut på nettet.

Lenke til kommentar

Litejk, du taler jo mot dette selv. Du kan jo starte med å kommentere de 3 andre bildene, om du synes de fortjener det.

Personlig synes jeg det var litt så som så, men bilde 2 gir en meget spesiell stemning, og jeg vil dra dette frem som det beste i serien. Nr 3 kunne også vært knall, men her mangler det litt skarphet.

1 og 2 er ikke de mest interessante bildene jeg har sett, men med en friskere komposisjon kan de nokk vekkes mer til live i mine øyne.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarene! Hyggelig at de falt i smak! :)

Men du har et poeng, Litejk: det er jo konstruktiv kritikk som er det viktigste med å legge ut, og jeg skjønner så klart at man ikke gidder å kommentere alt. Venter ikke annet enn kommentarer på de enkeltbildene man har noe å si på.

Og da er det jo det konkrete som er interessant:

Bilde 2 - Skarp overgang: jeg er svak for kontraster, gjerne så brutale som mulig. Men vet ennå ikke helt når de er vellykkede eller ei. Det er derfor jeg er her. ;) Hva kunne gjort dette bedre?

Bilde 1 og 2 - Komposisjon: friskere? Gjerne det! Kunne du sagt litt mer om hvordan?

Nr 1 er det jeg selv syns er det bildet med mest innhold og potensiale. Litt småpretensiøst om ideen: et distansert møte mellom folket og de kongelige - gjennom en på alle måter kald og litt nedlatende statue. En alternativ versjon, vet ikke om det fungerer bedre:

post-9200-1172882179_thumb.jpg

Bilde 3 - Skarphet: enig. Men serien var spontan og kameraet håndholdt i 1/4 s, så forbedringspotensialet er nok minimalt.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Bilde 1 og 2 - Komposisjon: friskere? Gjerne det! Kunne du sagt litt mer om hvordan?

Nr 1 er det jeg selv syns er det bildet med mest innhold og potensiale. Litt småpretensiøst om ideen: et distansert møte mellom folket og de kongelige - gjennom en på alle måter kald og litt nedlatende statue. En alternativ versjon, vet ikke om det fungerer bedre:

8066042[/snapback]

Nå som tanken bak bildet er gjort litt klarere, kommer jeg med følgende forslag, som selvfølgelig må anses som det eneste riktige, siden det er min mening.

Prøv å fremhev veggen og statuen som mer ruvende og opphøyd enn personen, feks ved å croppe tettere rundt disse, nesten slik at du føler de er for store for bildet, trangt om plassen, men man lar personen bli omgitt av mer luft og fremhever hvor liten den er. Og på denne måten skape mer kontrast mellom de.

Veggen virker mer ruvende på din første versjon, men kanskje er personen litt for nær der, samt har ikke kontakt med statuen (ansikt).

Her er ett kjappt forslag fra Paint, laget i farta:

post-81894-1172950044_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...