Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BlueScreen of death. Nv4_disp

Anbefalte innlegg

En venn av meg får "Blåskjerm" når hun spiller Sims 2. Hun har 7900GS skjermkort. Har søkt på nettet for å finne svar på dette problemet men det er jo ikke mulig. Bare masse ville teorier:)

Meldingen som kommer på Blåskjerm er nv4_disp har hengt seg opp i en uendelig løkke.

Har noen kjennskap til dette og en løsning på det. De nyeste drivere er innstallert etter at alle gamle er slette og reg. er også renset for gammel dritt. PC er 1 uke gammel forresten.

Hjelp??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En venn av meg får "Blåskjerm" når hun spiller Sims 2. Hun har 7900GS skjermkort. Har søkt på nettet for å finne svar på dette problemet men det er jo ikke mulig. Bare masse ville teorier:)

Meldingen som kommer på Blåskjerm er nv4_disp har hengt seg opp i en uendelig løkke.

Har noen kjennskap til dette og en løsning på det. De nyeste drivere er innstallert etter at alle gamle er slette og reg. er også renset for gammel dritt. PC er 1 uke gammel forresten.

Hjelp??

8050102[/snapback]

Hadde akkrat samme problem med WoW for noen måneder siden. Leste endel forum før jeg fant feilen. En av harddiskene i pc'n min (som jeg hadde både windows og WoW på) som lagde problemet. Byttet om inni pc'n å testa å kjøre WoW på den harddisken og det funket fin fint. Aldri sett feilen etter det.

Høres ikke ut osm det har noe med saken å gjøre i ditt/hennes tilfelle dog siden pc'n er ny

Lenke til kommentar

Hjelp??

8050102[/snapback]

Dette har ene og alene med drivere å gjøre. Hvis du googler opp feilmeldingen, nv4_disp, så får du tips om å reinstallere driverne dine. Jeg hadde samme feilmelding med Company of Heroes, og da jeg reinstallerte driverne mine fungerte alt som det skulle.

Lykke til! :thumbup:

EDIT:

Maskinen var på det tidspunktet helt ny, så etter litt driveroppdateringer og slikt ble alt fint ;)

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Takk for raske svar, men det virker ikke som det er driver som er problemet her. Har reinnstalleret ny drivere fler ganger men dette ser ikke ut til å virke. Har da gått i SafeMode og slettet alle gamle drivere og installa nye. Samme prob.

Noen som har noen andre erfaringer rundt dette? Skal prøve en siste gang og reinstall, men etter det blir pc levert tilbake.

Lenke til kommentar
Takk for raske svar, men det virker ikke som det er driver som er problemet her. Har reinnstalleret ny drivere fler ganger men dette ser ikke ut til å virke. Har da gått i SafeMode og slettet alle gamle drivere og installa nye. Samme prob.

Noen som har noen andre erfaringer rundt dette? Skal prøve en siste gang og reinstall, men etter det blir pc levert tilbake.

8052527[/snapback]

Da jeg gjorde dette, med min feilmelding og bluescreen, fikk jeg et tips om å bruke et program som renset opp i driverinstallasjonene mine. Husker ikke hva det heter, men det er spesielt laget for skjermkort drivere.

Kan tenkes at det ligger noe rusk igjen, selv om du har vært i safe_mode og fjernet driverne. Er det en ting vi hater med Windows, så må det være registry...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...