Blåbær Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Les topic. Tenker på å skaffe meg trådløs nett, så lurer på hva jeg trenger. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Et aksesspunkt skal i realiteten kun være et grensesnitt mellom kabel og trådløst, uten større funksjonalitet en nettopp dette. En router lager i tillegg sitt eget "nett" på LAN siden (WiFi) og router da trafiken mellom disse to nettene. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Betyr at jeg bare kan ha 1 pc med aksesspunkt? Er ment for en husholdning med 2 laptoper. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Et aksesspunkt er som en tradløs switch. Du kan koble sa mange PCer duvil pa dette. (Det er et maks tall som jeg ikke husker men det er ihvertfall høyere enn 2) En tradløs router er et akesspunkt med en innebygget router, som deler ut IPer til de PCene som er koblet pa. Du kan koble pa flere PCer pa begge. Jeg vil ikke anbefale enten elelr.. siden jeg ikke har hatt et akesspunkt... enda Lenke til kommentar
hiper Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 det er faktsik innebygget dhcp i noen aksesspunkt også, men forsjellen er vel at en router router trafikk mellom to forsjellige nett, der kan man sperre av porter maskiner mac osv Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Så altså, det spiller ingen rolle om jeg kjøper aksesspunkt eller ruter om jeg vil ha trådløs nett for 2 pc'er hjemme. Vil egentlig bare ha en billig og grei løsning. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Kjøp en trådløs router du... Aksesspunkt er først og fremst for større nettverk... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Men vil ikke den vaere vanskeligere a konfigurere hvis han allerede har en router fra fòr av? Han kan jo eventuelt bare bytte om den han allerede har. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Har ikke noe trådløs ruter. Har bare en nettverksledning inn i veggen, men om det er bare rutere som kan anordne ip-adresser så ser vel ut til at jeg må skaffe meg det, og ikke aksesspunkt. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 får du ip fra isp? har du mulighet til og få nokk iper derifra i forhold til maskiner, kan du kjøpe aksesspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå