LuftWaffel Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Hei, Ser i rettningslinjene at her skal bilder tatt av poster selv gis kritikk. Er ikke jeg som har tatt disse men jeg er motiv. Håper det passerer likevel da jeg ikke fant noen bedre kategori. Vurderer og få ett eller begge disse bildene fremkalt. Har dere noen tips for bearbeiding? Bilde nummer en har jeg justert farger og kontrast, mens nummer to er rotert og beskjært. Lenke til kommentar
pheelfresh Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Bilde #1 fungerer greit. Muligens ville det vært gunstig å kutte litt av himmelen i toppen. Bilde #2 synes jeg har litt for mye tomrom. Kanskje et panorama-utsnitt ville gjort seg? Kutte oppe og nede evt. Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 ikke dumt med panorama nei, takk for ideen. Får man framkalt i slike proporsjoner eller må man kutte selv etterpå? Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Første bilde var veldig stilig. Det andre ble feil for meg med tanke på alt det blå og lite annet. Men i panorama hadde det sikkert vært veldig tøft. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Pic one: The color, the color! It's totally wrong, especially the snow! Bildene er gode dokumentasjonsbilder, men syntes fargene ble alt for spreke og virket feil. Ser det var nydelig vær den dagen, og solen var sikkert sterk, men det hele virker en tanke uvirkelig ,lyset og fargene. Paragliding er rått, har ikke prøvd, men nesten Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Takker for kritikk. Startet på nytt med det første. justerte ned blåfargen og rørte ikke ikke noe kontrast eller annet, beskjærte det litt. Lagde et panorama av det andre. Ps. Hanggliding ikke paragliding. Men nært nok. Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg tror det hadde blitt veldig stilig om du hadde forsterket grønnfargen i skjerme (heter det skjerm) på begge bildene. Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Vi flyr vinger selvsagt, vinge altså Og den er egentlig mere gul enn grønn. En knallfarge(fluoriserende) Kameraet har kanskje problemer med slike farger? Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Der lærte jeg noe nytt hehe Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Synes ikke-panorama-versjonen ble best. Lufta rundt gjør det veldig, eh, luftig. Vinkelen er perfekt! Men ville croppet bort fjelltoppen nederst til venstre. Og fargene trenger fremdeles litt justering (ifølge min skjerm). Snøen er bedre, men fortsatt mer lilla enn kjølig blå. Og jeg synes ofte himmelblått på digitalfoto blir alt, alt for mettet og dyp. Lurer på hvordan hanggliding oppleves sammenlignet med paragliding. Prøvd begge? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Easy peasy, viss det ble noe bedre da :!: Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Jess, der sitter snøen! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 28. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2007 Joda, syntes det ble brukbart selv, for jeg prøvde meg litt frem, og snø skal ikke være HELT hvitt, men har et lit rødlig preg over seg, svakt svakt rødt. Dette ser man spesielt når man tar bilder, for kamera oppdager lys og farger generelt bedre enn et øye. Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2007 Din versjon av snø var bedre ja. Det ser ut som du har justert kun snøen? Justerte du vha. rgb? Hang- vs paragliding.. Har ikke prøvd begge, ennå. Men jeg valgte hanggliding på grunn av det jeg tror er en bedre flyfølelse. Man ligger jo som supermann Dessuten er ytelsene til en hangglider mye bedre enn hos paragliderne, flyr lengre og mye raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå