Gå til innhold

Lager asono verdens verste mp3spillere?


Anbefalte innlegg

Sitter her med en asono mx i handa, og har prøvd flere mp3spillere fra flere fabrikanter, og innser først nå hva jeg tar for gitt.

 

Denne spilleren, en 2006 modell kjøpt i forigårs, gjør følgende.

 

Kan ikke spille av etter mappe, bruker kun filnavn som utgangspunkt.

 

Har et display som viser frekvensnivå. Med fem sekunders etterslep.

 

Bruker 3 sekunder på å skifte sang.

 

Bruker syv minutter på å overføre 80mb

 

Viser sangene enkeltvis på displayet. For annen visning må man gå ut i menyen. NOE plagsomt på en spiller med mer enn 256mb lagringsplass.

 

Knirker. Konstruksjonen er sammenlignbar med et tomt cdcover.

 

Er dyr. 1000 kroner måtte jeg ut med på spaceworld. Regner med at den ikke lar seg bytte på grunnlag av generell misfornøydhet.

 

Støtter bare videofilformatet SMV. Selv om mange mp3spillere er kompatible med formatet, er det kun chinaspillere til tjue kroner som jeg har sett kun kan bruke det.

Følger også med et konverteringsprogram, som skal kunne konvertere fra f'eks avi til smv. Prøvde samtlige videoer på disken min, og fikk feilmelding hver gang angående manglende formatstøtte.

 

Og jeg sparte det beste til sist, den aksepterer ikke vanlig 3,5mm hodetelefonplugg, men bruker 2,5mm.

Dette er ikke oppgitt noe sted. Ikke i bruksanvisningen heller.

 

Flere som gleder seg til asono går konkurs?

 

Hva kan man egentlig forvente av en flashspiller?

Dette er etter min mening et produkt som er så svakt at jeg skulle tro det gikk an å henvende seg til forbrukerombudet.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Vel i det minste kjøpte du ikke ipod ^^

Fra spøk til alvor, norske mp3 spillere - de som ikke finner noe fundamentalt feil i de to ordene satt sammen bør undersøkes ;)

Finnes adapter fra 2.5 til 3.5 mm, men lell da gut! dumemste jeg har hørt på en mp3 spiller, bare telefoner og slik som pleier ha det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Faen! Nå har jeg kjøpt katta i sekken. Asono MX 1gb.

Treig, dårlig framerate, bruker spesiell øreplugg kobling.

Og softwaren for å kunne konvertere til SMV funker ikke.

Flott! Sende tilbake vare da kanskje?

Lenke til kommentar

Høres veldig ut som en billigspiller fra Kina. Vi tok tidligere inn noen derfra, og kvaliteten var som dere beskriver. Det er nok det samme som "Nano look" spillerne som selges på QXL.

 

Ofte blir videofilene man konverterer større enn orginalen, og kvaliteten dårligere.

 

Noen av spillerne ASONO har hatt har vært produsert i S-Korea, og de har vært bra, men jeg tror flesteparten er fra Kina.

 

Det finnes også kvalitet derfra, ikke alt er billig og dårlig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Eg skulle legge musikk innpå min Asono mx, eg plugga i ledningane, og mp-3 spilleren tok nesten fyr, det er eg sikker på :p og det kom ein buk på dekselet bak ! :ermm: no funker bateriet såvidt, og det går ikkje an å legge inn musikk. :cry:

 

p.s: kjøpt for 2-3 daga sida :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...