Gå til innhold

Leter etter tittel på et bilde.

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg leter etter tittelen på et bilde, eller iallefall hvor det er tatt.

Jeg tror bildet er tatt rundt begynnelsen av andre verdenskrig, og av en eller annen grunn tror jeg bildet er tatt i enten Portugal eller Ungarn.

Bildet er av en kar som står på et torg, og hever rifla si, som på denne måten:

26war_chopper,0.jpg

Bildet er i svart hvitt. Tror dette bildet er litt kjent, noen som vet hvilket bilde jeg mener? Kunne tenke meg å hatt dette bildet på veggen.

Mvh

Christer

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er lite vi brukere på et forum kan hjelpe deg med, kunne selvfølgelig være noen som kjenner bildet, men det vil uantsett være en utfordring å finne en som vet hvem som har tatt det. Jeg vil tippe at du allerede har prøvd å søke på google, men hvis ikke kan du jo prøve deg frem med forskjellige søkeord.

Men det du kan gjøre er å forhøre deg med vg, dagbladet, nrk, tv2 og andre nyhetsmedier via e-post, kanskje de vet noe.

Ah, ser nå at det er Reuters som har tatt det, prøv å forhør deg med dem ( http://today.reuters.com/HelpAndInfo/ContactUs.aspx ) om hvor du kan skaffe bildet.

An Iraqi man waves his AK-47 rifle in front of an Apache military helicopter in the Hindiya district, 120 km south-west of Baghdad. Iraq says the chopper was shot down by farmers. Photo: Reuters

http://www.smh.com.au/articles/2003/03/25/1048354604384.html

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Du missforstår.

Gutten på bildet jeg leter etter holder geværet sitt opp på samme måte som mannen gjør på bildet jeg postet. Det bildet jeg postet var bare for å vise...

Bildet jeg leter etter er antakeligvis fra 1930-50, og jeg har sett det i mange historiebøker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Fant du bildet ?

Jeg mener vagt å huske et slikt bilde, muligens fra den spanske borgerkrigen.

8436974[/snapback]

Ja, du er inne på noe der ja! :) Men har fortsatt ikke funnet tittelen.

Slik står han:

180745187.jpeg

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...