Gå til innhold

"MediaPlayer" OS ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes nok en god brukervennlig distro du kan bruke. Mpleyer er jo genialt til filmene. Støtter de fleste formater. Til og med nyeste MediePlayer9 formatet.

Prøv deg frem med de mest brukervennlige distroene. :wink:

Ellers så kan du kanskje klare å mekke sammen noe selv. Og få det til å bli brukervennligt nok fro resten av din familie? :smile:

Lenke til kommentar

kopiert fra http://lhd.zdnet.com/db/dispreport.cgi?DISP?7165

... I found that the Linux bttv driver from 2.4.18 works very nicely with this card, and was particularly impressed to note that the remote control is supported by the lirc project. I wanted a v4l capable TV card, pref. with a remote control, and this is exactly what I got, with no frills and no problems, so I would rate this product as good, and the linux support is good. No complaints for £40 - thats for sure. The picture quality is great, not that I have seen others, but it is free from any visual artifacts as far as I can tell. The only time consuming part of the setup was finding the correct module parameters, so here they are for the winfast tv2000 xp model: modprobe tuner type=2 modprobe bttv card=34 radio=1 done in that order you should be able to test your card with xawtv in no time (but try using xawtv's framegrabber option if your X doesn't support Xv, otherwise you won't see anything - not even the fuzz before you tune properly) In short, nothing to worry about with linux compatability here.

håper det hjelper deg :smile:

Lenke til kommentar

Ta en grab a folkens.

Men kjører gjerne ikke Linux som media-os, samme med xp mediacenter edition.

Bare kjør en lett windows versjon. Om maskina er kraftig nok kan du kjøre xp. Enklere blir det ikke.

Med linux ender man jo med å sitte og fikle lenge, og f.eks windows xp kan fikses slik at den kjører mediafiler automatisk.

tips til hardwaren; kjøp en mini itx pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...