Kurt_im Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hellois Jeg har tre classer, og vil kalle en method gjennom en annen i den tredje classen. Koden ser slik ut. Noen som kan hjelpe class model { control cont; String name = cont.lesInn(); // i know this is wrong, because it requires a string, but I want to assign a value to the name through both class } class view { String readFromTerm() { String s = tast.inLine(); //dont mind about this- this works return s; } } class control { view view = new view(); void lesInn() { view.readFromTerm(); } } Lenke til kommentar
krigun Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ser ut som om du prøver deg på en Model View Controller (MVC) løsning her. Spørsmålet du stiller er enkelt nok, og koden din kan lett fikses, men vil at du først skal lese følgende artikkel (veldig enkle kodesnutter der inne du kan prøve deg på), slik at du får det riktig. Observer and Observable showing MVC Lenke til kommentar
Kurt_im Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Ser ut som om du prøver deg på en Model View Controller (MVC) løsning her. Spørsmålet du stiller er enkelt nok, og koden din kan lett fikses, men vil at du først skal lese følgende artikkel (veldig enkle kodesnutter der inne du kan prøve deg på), slik at du får det riktig. Observer and Observable showing MVC 8050151[/snapback] Har lest gjennom det som var på linken, og det var forsåvidt veldig bra og nyttig, men tanken her er at det ikke skal bruker noen observer klasse eller observerable. MVC'et som jeg har satt opp, er forsåvidt greit slik det er(tror jeg, eller tar jeg helt feil) Trenger egentlig bare å kalle på String metoden gjennom en annen metode. Men siden String metoden returnerer lurer jeg på hvordan jeg setter opp den andre metoden Lenke til kommentar
aC Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Trenger egentlig bare å kalle på String metoden gjennom en annen metode. Men siden String metoden returnerer lurer jeg på hvordan jeg setter opp den andre metoden 8051778[/snapback] jeg tror du burde gå tilbake til kladdeboka før du lager dette programmet å kanskje ha tenke ut en litt smartere metode, men return null; funker hvis det var det du trengte. evt sende med noen parametre. tast.inLine(); ligner svært på noe easyIO api UIO pleide å bruke. Hvis det er det, så lær deg å ikke bruke det fort som f*** Hvis jeg forstod det rikgtig som at det var readFromter() eller hva den metoden din het. så istedet for å kalle den flere ganger så bruk en funksjon som heter scanner() for å lese inn fra tastaturet Endret 1. mars 2007 av aC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå