Donnie Darko Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg vil prøve meg på å lage et tekstbasert spill i DreamWeaver, men hvordan skal jeg starte? Jeg vet ikke hva koden er for å få ''log inn'' Noen som vet det som kunne tenke seg å dele den med meg? Kanskje noen andre koder jeg har bruk for? Skal bare lage en enkel forside nå i første omgang. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Søk på Google etter tutorials. Det er håpløst å lage et tekstbasert spill hvis du ikke en gang vet hvordan du lager ett "log inn" script. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Dette er faktisk så vanskeleg at eg for å vere ærleg har lita tru på at det kan gå. Har du høyrt om PHP (evt. eit anna serversidespråk) og MYSQL? Viss du ikkje har høyrt om dette, trur eg du kan sjå langt etter dette. (desverre) Prøv deg på noko enklare fyrst, f. eks. mailscript og innlogging. Les bøker, f. eks. Webprogramering i PHP. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Såklart har jeg hørt om PHP og Mysql Har faktisk kommet ganske langt nå, laget en forside Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 designet til en forside? da kan man ikke si at du har kommet langt. Forsiden er jo rundt regne kanskje 1% av siden. det som ligger bak fasaden er jo det viktigste. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Vær nå litt positive.. Vet noen hva jeg må for å fåslik at når noen registrerer seg mottar de et passord på den mailen de har oppgitt. Hvordangjøres dette? Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Da bruker du mail(). Må si meg litt uening i komentarene over. Eg starta sjølv php ved å programere eit tekstbasert rolle spill. Det var kanskje ikkje så sikkert eller fint koda men eg lærte masse gjennom det. Stå på, det er masse og lære men husk at google er din venn og du kan finne mesteparen av det du trenger der Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Hva mener du med mail? Det er noe jeg må kode? Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Beklager hvis jeg ''spammer'' nå, men må vite dette litt kvikt:P Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Herlighet. Altså, hvis du ikke har laget noe i PHP før så er det her bare dumt å begi seg ut på. Hvis du faktisk vil at dette faktisk skal fungerer ganske bra så tar det tid, og det blir ikke bedre av at du ikke kjenner noe som helst til PHP eller MySQL. Nei, pløy deg igjennom en bok, og så kanskje man kan tenke litt på å lage noe matnyttig. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Hvorfor er alle så negative? Jeg holder faktisk på med å lese en del om emnet.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Da bør du kanskje lese og finne ut hva mail() er før du lager et spill Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg holder på å lese Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 hvis du lurerererer pa hva en funksjon gjòr elelr hvordan du bruker den. http://php.net/*funksjon_navn* Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Folk er ikke negative, de er bare realistiske! Annbefaler deg å se litt nedover i php kategorien så kansje du finner noe som kan hjelpe deg! Men. du bør kunne litt PHP og MYSQL hvis du skal begynne å lage spill! Men lykke til ihvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå