Gå til innhold

Tekstbasert spill i DW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er faktisk så vanskeleg at eg for å vere ærleg har lita tru på at det kan gå. Har du høyrt om PHP (evt. eit anna serversidespråk) og MYSQL?

Viss du ikkje har høyrt om dette, trur eg du kan sjå langt etter dette. (desverre)

Prøv deg på noko enklare fyrst, f. eks. mailscript og innlogging. Les bøker, f. eks. Webprogramering i PHP.

Lenke til kommentar

Da bruker du mail().

Må si meg litt uening i komentarene over. Eg starta sjølv php ved å programere eit tekstbasert rolle spill. Det var kanskje ikkje så sikkert eller fint koda men eg lærte masse gjennom det.

Stå på, det er masse og lære men husk at google er din venn og du kan finne mesteparen av det du trenger der :)

Lenke til kommentar

Herlighet. Altså, hvis du ikke har laget noe i PHP før så er det her bare dumt å begi seg ut på. Hvis du faktisk vil at dette faktisk skal fungerer ganske bra så tar det tid, og det blir ikke bedre av at du ikke kjenner noe som helst til PHP eller MySQL. Nei, pløy deg igjennom en bok, og så kanskje man kan tenke litt på å lage noe matnyttig.

Lenke til kommentar

Folk er ikke negative, de er bare realistiske! :tease:

Annbefaler deg å se litt nedover i php kategorien så kansje du finner noe som kan hjelpe deg! Men. du bør kunne litt PHP og MYSQL hvis du skal begynne å lage spill! Men lykke til ihvertfall! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...